Vem är mer snål?
Är det mer snålt att förvänta sig att få tillbaka småsummor man lånat ut, eller att låna småsummor och förvänta sig att slippa betala tillbaka?
Är det mer snålt att förvänta sig att få tillbaka småsummor man lånat ut, eller att låna småsummor och förvänta sig att slippa betala tillbaka?
den som ber att få tillbaka.
Den som avsiktligt skiter i att betala tillbaka, för oftast har dem satt det i system. Blir ganska mycket till slut. Jag skulle aldrig be att få tillbaka 2 kr (skulle se det som en gåva) men om samma person lånar 2kr av mig dagligen då skulle jag till slut be att få tillbaka. Bara för att markera, inte för att jag är snål.
skulle alrig falla mig in att betala tillbaka 2 kr. det är ju fullständigt idiotiskt. jag tar för givet att folk skiter i sånt.
Den som lånat och inte betalar tillbaka. Inte för att jag brukar kräva tillbaka så små summor, brukar inte ens kalla dem för lån. Jag lånar faktiskt inte ut pengar utom till väldigt nära och kära, och sällan ens det, då donerar jag hellre och slipper ha lånet mellan oss som skaver.
Och jag förväntar mig att folk ska erbjuda sig att betala tillbaka om jag "lånat" ut några kronor, bara för att de ska visa att de inte tar för givet att de kan få pengar av mig jämt. Sen att jag inte skulle ta emot 2kr nån försöker återbetala är en annan sak. Handlar om principen.
2 kr varje dag i en månad blir 6oo kr. då är det inte 2 kr längre.