• Användarnamn är för mesar

Vem är mer snål?

Är det mer snålt att förvänta sig att få tillbaka småsummor man lånat ut, eller att låna småsummor och förvänta sig att slippa betala tillbaka?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vem är mer snål?
  • Flapper

Dorian Ertymexx skrev 2009-12-28 10:22:42 följande:

Nej, men det är en artighetsfråga. Om du ger någon en present varje jul och denne aldrig ger en tillbaka, blir inte du litet kinkig till slut? Oavsett hur billig din present är?
    Fast det går ju inte riktigt att jämföra. En gåva är en gåva och har det har inte mottagaren bett om att få. Men jag förstår din poäng...
  • puss
    Dorian Ertymexx skrev 2009-12-28 10:26:13 följande:
    Gör det?
    ja, som sagt, avsikten skiljer.
    det är tammefan roligt nästan jämt
  • BlommyNess12

Hahaha, 2 spänn... Kräver man tillbaka två kronor (vad kan man köpa för två kronor? Ett bugg liksom?) så är man nog allt bra snål.

• margarita

Jag skulle bli väldigt irriterad om folk inte betalade tillbaks enstaka kronor på jobbet, vi har smörgåsautomater med myntinkast och två kronor kan vara skillnaden mellan att äta och inte äta frukost!

• Bling1975

Vid just två kronor så blir det nog den som ber om att få dem tillbaka. Men givetvis så ska man alltid betala tillbaka det man lånar så den som lånar ut har ju rätt att bli lite sur om det sätts i system att alltid be om några koronor och kan givetvis neka nästa gång. Själv skulle jag ha svårt för att be om mindre än 100:-

• puss
    Dorian Ertymexx skrev 2009-12-28 10:29:25 följande:
    Jag håller inte med.
    oh no!!
    det är tammefan roligt nästan jämt
  • Flapper
    puss skrev 2009-12-28 10:30:25 följande:
    oh no!!
Svar på tråden Vem är mer snål?