• Användarnamn är för mesar

Vem är mer snål?

Är det mer snålt att förvänta sig att få tillbaka småsummor man lånat ut, eller att låna småsummor och förvänta sig att slippa betala tillbaka?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vem är mer snål?
  • puss

jag menar 6o kr

det är tammefan roligt nästan jämt
  • margarita

Den som har lånat pengarna såklart. När man ber att få låna så är det ju underförstått att man ska betala tillbaks, annars ber man ju om att få.

• viseversa

Ha,ha jag skiter fullständigt i småsummor. Betalar utan problem en krona här och där. Mina vänner gör likadant. även större summor kan jag betala utan att kräva tillbaka. Vet att det gämnar ut sig med tiden då min familj och vänner gör samma för mig om jag är pank någon gång!

• margarita

Det är inte upp till den som lånar att avgöra när summan är för liten för att betalas tillbaks.

• puss
    margarita skrev 2009-12-28 10:16:41 följande:
    Det är inte upp till den som lånar att avgöra när summan är för liten för att betalas tillbaks.
    ingen jag känner går under av att låna ut 2 kr.
  • Dorian Ertymexx
    puss skrev 2009-12-28 10:19:44 följande:
    Nej, men det är en artighetsfråga. Om du ger någon en present varje jul och denne aldrig ger en tillbaka, blir inte du litet kinkig till slut? Oavsett hur billig din present är?
  • margarita
    puss skrev 2009-12-28 10:19:44 följande:
    Men var går gränsen? Jag tycker inte att en hundring är något, ska jag strunta i att betala tillbaks den också?
  • puss
    margarita skrev 2009-12-28 10:23:19 följande:
    Men var går gränsen? Jag tycker inte att en hundring är något, ska jag strunta i att betala tillbaks den också?
    här handlar det om 2 kr.
  • puss
    Dorian Ertymexx skrev 2009-12-28 10:22:42 följande:
    Nej, men det är en artighetsfråga. Om du ger någon en present varje jul och denne aldrig ger en tillbaka, blir inte du litet kinkig till slut? Oavsett hur billig din present är?
    avsikten skiljer.
  • margarita
    puss skrev 2009-12-28 10:23:54 följande:
    här handlar det om 2 kr.
    Ja, men var går gränsen?
Svar på tråden Vem är mer snål?