Sen avnavling på prematurer?
Jag väntar tvillingar och är nu i 29+3. Graviditeten har varit väldigt komplikationsfylld och med en cervix på 1 cm ser det ju ut som att barnen blir mer eller mindre prematura. De är dock pigga och välmående i magen och inte extremt tillväxthämmade, låg senast på -14% mot enlingkurvan, dvs runt 930 g i v 27+4.
Vad jag och min sambo är bekymrade över är att vi vill ha sen avnavling på våra barn, även om det blir akutsnitt och i synnerhet om de är prematura. Jag undrar ifall någon här har lyckats få igenom sen avnavling vid den typ av akut förlossning som det väl oftast rör sig om med prematurer. Vad har ni sagt och hur har ni fått personalen att lyssna på er? Jag har nämnt det för de läkare och BM som har hand om mina kontroller (är inne i alla fall en gång i veckan) men de har viftat bort det rätt omgående med att man kör iväg prematurer så jäkla fort att sen avnavling är det sista de tänker på ungefär. Vill gärna ha råd och stöd kring hur jag ska bli tagen på allvar i den här frågan - vet dock inte om jag ska ta upp det här på prematurdelen, kejsarsnitt eller i någon specifik avnavlingstråd men hoppas någon kan svara!