Inlägg från: vackrastarflow |Visa alla inlägg
  • vackrastarflow

Trädgårdstråden!

Hoppentoss skrev 2010-01-11 19:54:47 följande:
    Jaa och dessutom ligger huset precis vid havet, så det blir dubbel glädje

Hoppas nu det är ett "riktigt" trädgårdsland. Får bättre besked efter de varit på visning på onsdag.
  • vackrastarflow

Jag känner mig lite sen här, borde plantera chilifrön nu! Men jag vet inte om jag ska satsa på annat nu när trädgårdsland är inom sikte Huset blir ledigt i april så det är perfekt! Nu ska de bara vinna budgivningen också

Men ååååh så många roliga saker det finns att odla när man har tillgång till annat än bara balkong Jag kanske tom dumpar chilin i år, jag har ju fortfarande chili kvar sen förra omgången hihi! Men paprika låter trevligt.

Zucchini är ett måste! Funderar även på blomkål, men vi får se, Impecta har massa kul!!

• vackrastarflow
    Pelargonen skrev 2010-01-21 15:35:53 följande:
    Din kommun tillhandahåller kattfällor. Dessa ställer du ut i trädgården. Sen åker man med katten till polisen och ägaren får hämta ut dem. Efter ett visst antal gånger lär sig kanske ägaren att hålla koll på sin katt. Ja, jag har svårt för utekatter. De sabbar massor för mig också och lagen är på min/din sida. Så sorry alla kattägare som blir ledsna nu.
    Blir inte alls ledsen!
    Jag håller min katt under uppsikt eftersom hon är innekatt. Är vi ute är hon kopplad!

Citron och sådant hjälper inte allt, min (och många andra katter) älskar citrusfrukter

Ska man spruta vatten på dem så sikta på kroppen, man behöver inte vara elak och sikta mot huvudet (vatten i kattöron är inte jättebra).

Annars finns det tydligen något som avger ett ljud som katter bara kan höra. De hatar detta så de håller sig borta. Men jag vet inte vad det heter eftersom jag själv inte behöver sånt
  • vackrastarflow
    tamate skrev 2010-01-21 21:05:34 följande:
    hahaha! det där gjorde de garanterat för att irritera dig ;)
  • vackrastarflow

Föräldrarnas bud gick igenom så nu blir det trädgårdsland vid havet

Ska eventuellt så lite nu, annars blir det mest direktsådd.

• vackrastarflow
    tisteln skrev 2010-01-28 09:10:25 följande:
    vackrasteflow: grattis till trädgård!!!
    tackar det ska bli så roligt! pumpa och squash och melon och hallon blir det
  • vackrastarflow
    tisteln skrev 2010-01-28 09:50:29 följande:
    Hallon som är så gott!!! Vi har planer för ett hallonland, men det är så mycket annat som vi vill fixa till i trädgården först, men det kommer!!! Melon har jag aldrig lyckats med, men ska försöka i år igen tror jag Nu längtar jag ännu mer efter våren....
    Jag hittade en melonsort som tydligen ska vara bra för nordiska förhållanden, "Sweet Siberian" vattenmelon.
  • vackrastarflow
    tisteln skrev 2010-01-28 10:10:27 följande:
    Vart hittade du den melonsorten?
    Hos Impecta, kunde inte länka tyvärr, deras sajt är lite knasig på det viset
  • vackrastarflow
    Raz J skrev 2010-01-28 17:46:21 följande:
    Jag kommer inte ens in på deras sida längre!
    oj vad märkligt... sajten funkar för mig, det går bara inte att länka - då kommer man bara till startsidan.
  • vackrastarflow

Hej peoples!!

Nu ska jag bli lite mer aktiv här för nu närmar det sig ett trädgårdsland för min del

Ska förså en del, men det mesta blir direktsådd. Var och kollade på trädgården i helgen och där finns redan hallon, krusbär, vinbär och jordgubbar. Så det blir mest grönsaker som ska planteras. Blomkål, bönor, palsternackor och zucchini är det som är planerat hittills. Dessutom finns det en hel södervägg som ska bli tomaternas hemvist!

Så otroligt roligt att få tillgång till ett trädgårdsland!! Havet ligger 100 meter bort så det blir skönt med ett dopp efter en svettig kväll i trädgårdslandet

• vackrastarflow

Jag är här

Trädgården går bra! Förutom jordgubbarna, men varför vet jag inte... Tror dock det blev lite problem då en bekant fick ta hand om dem när jag var borta 3 veckor. Funderar på om gödning skulle få fart på allt.

Tomaterna frodas, och de första morötterna ska nu hamna på middagstallriken Även bönor och zucchini mår bra, vi får massor av hallon och plommon.

Har med lycka insett att vi inte har problem med mördarsniglar. Har sett totalt tre stycken denna sommar varav två var under 1,5 cm långa

Svar på tråden Trädgårdstråden!