Trädgårdstråden!
Hoppas nu det är ett "riktigt" trädgårdsland. Får bättre besked efter de varit på visning på onsdag.
Jag känner mig lite sen här, borde plantera chilifrön nu! Men jag vet inte om jag ska satsa på annat nu när trädgårdsland är inom sikte
Huset blir ledigt i april så det är perfekt! Nu ska de bara vinna budgivningen också
Men ååååh så många roliga saker det finns att odla när man har tillgång till annat än bara balkong
Jag kanske tom dumpar chilin i år, jag har ju fortfarande chili kvar sen förra omgången hihi! Men paprika låter trevligt.
Zucchini är ett måste! Funderar även på blomkål, men vi får se, Impecta har massa kul!!
Föräldrarnas bud gick igenom så nu blir det trädgårdsland vid havet
Ska eventuellt så lite nu, annars blir det mest direktsådd.
Hej peoples!!
Nu ska jag bli lite mer aktiv här för nu närmar det sig ett trädgårdsland för min del
Ska förså en del, men det mesta blir direktsådd. Var och kollade på trädgården i helgen och där finns redan hallon, krusbär, vinbär och jordgubbar. Så det blir mest grönsaker som ska planteras. Blomkål, bönor, palsternackor och zucchini är det som är planerat hittills. Dessutom finns det en hel södervägg som ska bli tomaternas hemvist!
Så otroligt roligt att få tillgång till ett trädgårdsland!! Havet ligger 100 meter bort så det blir skönt med ett dopp efter en svettig kväll i trädgårdslandet
Jag är här
Trädgården går bra! Förutom jordgubbarna, men varför vet jag inte... Tror dock det blev lite problem då en bekant fick ta hand om dem när jag var borta 3 veckor. Funderar på om gödning skulle få fart på allt.
Tomaterna frodas, och de första morötterna ska nu hamna på middagstallriken
Även bönor och zucchini mår bra, vi får massor av hallon och plommon.
Har med lycka insett att vi inte har problem med mördarsniglar. Har sett totalt tre stycken denna sommar varav två var under 1,5 cm långa