Inlägg från: lövet2 |Visa alla inlägg
  • lövet2

Gick jag för långt?

Ja, du gick alldeles för långt. Hade du varit min man, så hade jag inte slutat skälla än!
    Hur kan du begära av en 2-åring att han snyggt och ordentligt ska städa i hop bollar när han kan kasta dem? Allt är lek för honom ännu, och han förstår inte konceptet "städa".

Att stänga in barn är f ö otroligt grymt. Vill du framkalla cellskräck hos honom?

• lövet2
    Hannah74 skrev 2009-12-30 21:11:58 följande:
    Va? Vi har en snart tvååring och han blir väldigt trotsig ibland och kastar sakerhårt både på oss och lillasyster.
    Se till att han inte har tillgång till hårda saker att kasta, och beslagta direkt alla saker han kastar. Det är en logik som är tydlig t o m för en 2-åring; kasta saken och den försvinner!

• lövet2
    Hej hopp i blåbärsskogen skrev 2009-12-30 22:19:39 följande:
    Det var fan helt jävla rätt av dig att stänga dörren och din kärring till fru borde bara ta och hålla käften. Hade jag haft en unge som betett sig sådär så skulle jag tamigfan slängt in honom i en mörk garderob och låst dörren. Sen skulle han fått sitta där tills han ångrat sina synder. Fy fan va upprörd jag blir av att läsa sånt.
    Betett sig hur? Lekt, som TS barn gjorde?

• lövet2
    Hannah74 skrev 2009-12-30 22:56:22 följande:
     Detta var vad TS skrev, han reagerade ju inte på leken- som vem som helst förstår- utan på att sonen kastar saker och ofta får utbrott, nu hände det igen under städningen och då fick pappan nog.
    Att kasta saker är en lek för en 2-åring. Nyttig lek dessutom, som tränar det motoriska (det gäller bara att styra vad och var det kastas). Utbrott? Ska barn straffas om de blir arga? Vilka fler känslor ska då straffas bort? Glädje, rädsla, ledsenhet ...?

• lövet2
    Hannah74 skrev 2009-12-30 23:03:07 följande:
    Jaja, suck, vad gjorde du när ditt barn kastade hårda saker på dej (lekte..) och andra barn i närheten och när det inte fungerar att ta bort det han kastar för det finn tusentals saker i ett hem som ligger löst och kan kastas. Om du läst vad jag skrivit så har jag efterfrågat råd om hur andra hanterar när barnen "leker" våldsamt. Min som är väldigt motorisk och har varit tidig med det enligt bvc, och han började inte kasta saker förrän för några månader sen så tror inte att just att kasta hårda saker, med vilje, i pannan på folk, kommer utveckla hans motorik mer..
    Jag låter inte ett barn kasta saker på mig. Jag hindrar barnet i förväg eller flyttar mig så h*n inte träffar. Med så små barn har jag alltid ett halvt öga åt det hållet.

• lövet2
    hotmamma skrev 2009-12-31 13:19:50 följande:
     Ni som säger att det är fel att bestraffa en 2 åring, när är det rätt att börja då??? 
    Egentligen aldrig. Dock kan det kännas nödvändigt att ta till i vissa situationer när ungarna börjar vara 10-15 år; när man som förälder "konkurrerar" med kompistrycket.

Svar på tråden Gick jag för långt?