• PerG

Vad händer om du blir inlagd på sjukhus?

Jag ser titt som tätt här på FL att många mammor beklagar sig över att deras män inte gör något i hushållet, att de inte hjälper till med sina egna barn osv... Hur vanligt är det egentligen?

Vad skulle hända ifall ni akut blev inlagda på sjukhus och han fick ta hand om barn och hem själv under ett par dagar?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad händer om du blir inlagd på sjukhus?
  • idis78

Vårt hem hade funkat i stort sett lika bra som om jag hade varit hemma. Maten hade kanske inte varit lika genomtänkt, men nästan. Allt annat hade varit precis som vanligt...

Mamma till världens bästa Elliot!
  • FannyGioia

Varför skulle han lämna allt tills jag kommer tillbaka? Helt sjukt!

• Ejin

han skulle klara de utmärkt.. just nu jobbar han sitt sista pass o sen väntar 8-9 mån pappaledighet och jag är inte ett dugg orolig.. dock är han inte super på o laga mat men de lär han sej nog när han är hemma...

• Trollet Ludenben

Jag vet att min sambo klarar det. Han klarade det alldeles utmärk sist det hände. Han fick vara själv med hemmet och min son under de 8 dagar jag låg inne. Han tog hand om hemmet, sonen, besökte mig mm.

Älskade ungar Frodo 021001 och Elias 090224
  • Dr Mupp

Jag har precis legat på sjukhus i två dagar. Hemmet ser ut som ett katastrofområde. Han kom inte ens ut till affären. Men ungarna fick mat.

• logg81

Lite knepigt för min del eftersom min tös pappa inte är hennes biologiska. Men jag röstade på att han skulle fixa det men skita i allt hushållsarbete... Det gör han redan nu så det är inget jag skulle bli förvånad över.

Jag stavar inte taskigt! Min dator är faktiskt trasig!!!
  • Livshlädje

Jag bröt benet när vår dotter var 10mån, och blev inlagd 5 dygn på sjukhus. Min man fick vabba i tre månader för att ta hand om dottern.

Han löste allt galant, skötte om både hem och barn på bästa sätt.

Det enda som finns att anmärka på är att vi/han fick göra en del eftergifter pga av att han inte var så "inskolad" i föräldrarollen. T ex fick dottern smaka både bulle o glass - främst för att vara nöjd o glad under bilåkande, annars hade vi tänkt vänta med sötsaker ett bra tag till. Dottern fick oxå köpt barnmat för första gången, mest för att min man inte hann med att fixa hemgjord. Och vad gäller hemmet så sköttes det inte om så som det görs i vanliga fall, men det var alltid hyfsat städat o fräscht här hemma!

Mamma till världens bästa 3åring o längtar efter lillebror - Bf mars 2010.
  • CeeJay

Han fixar det naturligtvis, allt går smidigt och han stöter på samma "problem" som jag skulle gjort om HAN låg på sjukhus.

• Me o Mike

Han fixar det, men jag är rätt övertygad om att det inte skulle se så jäkla fint ut här hemma när jag kom hem!

(tur han inte är medlem här och kan läsa! )

• snillis

Han ringer förmodligen sin mamma.

Jag var på konferens utomlands i höstas och då kom lilla mamsen
Svar på tråden Vad händer om du blir inlagd på sjukhus?