• PerG

Vad händer om du blir inlagd på sjukhus?

Jag ser titt som tätt här på FL att många mammor beklagar sig över att deras män inte gör något i hushållet, att de inte hjälper till med sina egna barn osv... Hur vanligt är det egentligen?

Vad skulle hända ifall ni akut blev inlagda på sjukhus och han fick ta hand om barn och hem själv under ett par dagar?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad händer om du blir inlagd på sjukhus?
  • Tant Green

På några dagar skulle det inte märkas. Om jag var borta flera veckor skulle det nog inte bli så städat, men han skulle väl hålla undan det värsta. Och dottern skulle må bra, vilket är huvudsaken.

• SaramedM

Han skulle ringa sin mamma men inte för att klara hushållet utan för att när jag blir sjuk så mår vår autitiska dotter hemskt och då krävs det två vuxna

• Culete
    Ejin skrev 2009-12-31 09:12:19 följande:
    jag blir förvånad över hur många som har svarat att han inte skulle fixa att sköta om hemmet...Det är ju en sak att man p.ga av jobbet kanske inte hinner lämna och hämta på dagis.. det kan jag förstå.. Men en man som inte kan sköta om hushållsarbetet skulle aldrig komma över min tröskel.. eller ja.. han skulle åka ut rätt snabbt igen..Att dela på hushållet är ett krav från min sida....(och skötsel av barn förstås)(... och nej.. man kan inte jämnföra med att städa och tvätta och laga all mat med att han klipper gräset fem gånger per år om nån tänkt den tanken)
    Jag röstade pá det alternativet av den enkla anledningen att han och jag har helt olika krav oña hur det skall se ut här hemma. Han prioriterar att vara med barnen fulltid och arbeta dá han kan (egen företagare) mot att börja diska, tvätta etc.
    Jag som hemmafru har ju hushállsarbetet som mitt arbete och kanske högre krav pá att det inte skall finnas smá sysslohögar ogjorda här och var...

Men! Om jag nágongáng ber honom om hjälp är han där direkt, men vilken typ av syssla det än má vara och likasá dyker han in och tar disken, hänger tvätten etc ibland om han ser att jag har alldeles för mkt att stá i...

=)
  • Runguska

Han fixar det fint. Känner jag honom rätt skulle han vara mycket hos mig och därför skulle det heller inte bli så stökigt.

• Ejin
    Culete skrev 2009-12-31 09:49:29 följande:
    Jag röstade pá det alternativet av den enkla anledningen att han och jag har helt olika krav oña hur det skall se ut här hemma. Han prioriterar att vara med barnen fulltid och arbeta dá han kan (egen företagare) mot att börja diska, tvätta etc. Jag som hemmafru har ju hushállsarbetet som mitt arbete och kanske högre krav pá att det inte skall finnas smá sysslohögar ogjorda här och var... Men! Om jag nágongáng ber honom om hjälp är han där direkt, men vilken typ av syssla det än má vara och likasá dyker han in och tar disken, hänger tvätten etc ibland om han ser att jag har alldeles för mkt att stá i... =)
    jo men alltså jag menar inte att mannen ska ha det 100% lika gjort som kvinnan.. alla har ju olika standard på saker och ting.. men att man lämnar allt hemma i en enda röra och inte ens fixar att laga lite mat, dammsuga och tvätta så att ungarna har nått att ta på sej , är över mitt förstånd...
  • fruis

Han fixar det utan problem förutom att han förmodligen skulle vara väldigt nojig för min skull om det nu var något farligt.

• Cecese

Han klarar det utmärkt.

Mamma till ♀-98, ♀-03, ♂-06 och ♂ oktober -08
  • Shorona

Han klarar det galant! Faktum är att när vi skulle flytta till huset så vart jag inlagd för början till magsår och gallsten. Han tog hand om våran son som var 6 månader och flyttade allt själv. Han kunde inte få hjälp av någon annan heller eftersom vi flyttade mitt i veckan.

♥Niclas 061103 ♥Linus 091110
  • Kajak

jag är säker på han skulle klara sig bra ändå.
    Kanske på annorlunda sätt.

Svar på tråden Vad händer om du blir inlagd på sjukhus?