• PerG

Vad händer om du blir inlagd på sjukhus?

Jag ser titt som tätt här på FL att många mammor beklagar sig över att deras män inte gör något i hushållet, att de inte hjälper till med sina egna barn osv... Hur vanligt är det egentligen?

Vad skulle hända ifall ni akut blev inlagda på sjukhus och han fick ta hand om barn och hem själv under ett par dagar?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad händer om du blir inlagd på sjukhus?
  • Avelyn

Han skulle fixa det ok på egen hand, men lämnat hushållsarbetet tills jag kom hem ( Kanske fixat disken men inte så mkt mer ). Så har det iaf varit när jag åkt bort på sommaren någon vecka med barnen.

• Winnertaco

Det är väl klart att det blir jobbigare att vara ensam med allt, jag tvivlar på att det skulle vara lika städat som om båda vore hemma, och det gäller även om det vore han som låg på sjukhus.

Johanna -06 Ludvig -08 winnertaco.blogg.se
  • Indillia

Han skulle förmodligen klara det bra, men det skulle absolut märkas att jag varit borta.

• avocadomacka

Han skulle klara det bra, men ringa ofta tror jag :P 

• avocadomacka
    Quiet thoughts skrev 2009-12-30 22:50:34 följande:
    han fixar nog allt utom tvätten. hmm den undviker han
    Ja, tvätten skulle han inte peta på ens :P Han tankar bilarna, jag tvättar...
  • konkelbär
    Han klarar det utmärkt på egen hand och det märks inte att du varit borta

Med några undantag; han har fortfarande inte, efter 4 år tillsammans, hittat golvmoppen. Det är okej, eftersom att jag aldrig/sällan lagar mat eller behöver bry mig om internet/teknik/tv/datorer. Han är den moderna sortens hantverkare; nätverkstekniker

Om jag vore borta skulle han anstränga sig ännu mer, kanske städa ur skåp eller rensa förråd också. Han blir otroligt initiativtagande så fort jag inte är hemma.
  • cloudberry79

Det skulle inte märkas att jag varit borta, han gör huvuddelen av hushållsarbetet nu eftersom han jobbar mindre än jag och vi har inte områdesuppdelat heller. Behöver det bytas en lampa i bilen så byts den av den som upptäcker felet. Om tvättkorgen blir full kör den som fyllde den en tvättmaskin.

If you love me - please don't feed me!
  • Milkina cerka

Eftersom han långpendlar ner till Gbg o. åker strax efter 6(inget fritids öppet) o. kommer hem 17 så skulle han vara tvungen att ringa mamma. Kan inte rösta eftersom det alt inte finns med att man m å s t e, faktiskt inte har ngt val.
    Annars skulle det vara städat o. tvättat, han bodde ensam under många år o. kan allt sådant, bara att v i  fördelat det så att det är m i n a  arbetsuppgifter.

Amor vincit omnia et nos cedamus amori
Svar på tråden Vad händer om du blir inlagd på sjukhus?