• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Sås till potatisgratäng?
  • Stinky

Jag tycker inte heller att man har sås till potatisgratäng. Lite kaka på kaka, så att säga.

• jentho

Nä tack, då har man väl gjort en väldigt torr gratäng om man vill ha sås oxå?

• Fru O Mamma Kokkonen
    Stinky skrev 2009-12-31 12:24:01 följande:
    Jag tycker inte heller att man har sås till potatisgratäng. Lite kaka på kaka, så att säga.
    Precis.. mitt uttryck, för sås på sås.. Som grädde på moset..
    jentho skrev 2009-12-31 12:26:58 följande:
    Nä tack, då har man väl gjort en väldigt torr gratäng om man vill ha sås oxå?
    Antagligen..
  • Lincon

Inte till själva potatisgratängen, men äter man t.ex. ett gott kött till så är det inte helt fel med en passande sås till köttet.

• Fru O Mamma Kokkonen
    Lincon skrev 2009-12-31 12:28:49 följande:
    Inte till själva potatisgratängen, men äter man t.ex. ett gott kött till så är det inte helt fel med en passande sås till köttet.
    Aha du tänker så.. Så har jag inte tänkt iofs...
  • Bite me

Min make delar din åsikt helt, men jag älskar sås så jag lagar till såsen o sen om han vill ha heller inte det bryr jag mig inte om.

• Fru O Mamma Kokkonen
    Bite me skrev 2009-12-31 12:29:49 följande:
    Min make delar din åsikt helt, men jag älskar sås så jag lagar till såsen o sen om han vill ha heller inte det bryr jag mig inte om.
    Smart.. Fast alltså jag skulle själv ALDRIG göra sås, men fast det en riktigt god bearnaisesås till.. (ex om jag vore bortbjuden) så skulle jag kunna ta litegrann
  • Bite me
    Nuttans Mamma skrev 2009-12-31 12:32:49 följande:
    Smart.. Fast alltså jag skulle själv ALDRIG göra sås, men fast det en riktigt god bearnaisesås till.. (ex om jag vore bortbjuden) så skulle jag kunna ta litegrann
    Precis vad jag tänkte göra till kvällens potatisgratäng, smarr.
  • Tess76
    Lincon skrev 2009-12-31 12:28:49 följande:
    Håller med!
    //Kalla fötter, varmt hjärta.
  • Mälaröbo

Helst vill jag ha en varm köttbit med arom smör till gratängen, men ibland kan det bli bearnaise...

Svar på tråden Sås till potatisgratäng?