• mammahärochnu

Babykläder till nyfödd, vilken storlek ska man köpa?

Väntar vårt första o undrar vilken storlek är bäst o köpa om man vill att dom ska kunna ha dom några månader? Hur har ni gjort o resonerat kring detta? Vi har köpt 56 o har bara köpt enstaka/våra första plagg. Vi väntar en pojke, är det skillnad hur fort dom växer om det är en pojke resp flicka tro?

• Svar på tråden Babykläder till nyfödd, vilken storlek ska man köpa?
  • Camillis75

Jag köpte ett par plagg i strl 50 och de kunde sonen ha under veckan på bb, sedan fick vi börja med 56. Han vägde 4170g och var 51 cm. Jag gör likadant den här gången för det är kul att ha något litet plagg som de kan ha i början

• LuViGli

Tror inte att små bebisar kan ha samma storlek i några månader.. Dom växer så fort! Min lilla hade kläder i storlek 50-56 när hon föddes. Dom kunde hon ha under typ 3 veckor.. Nu är hon 3 månader gammal och strl 62-68 börjar kännas lite för tajt redan.. Har redan köpt kläder i storlek 74. Lite för stort men skönt ändå eftersom dom inte trycker upp blöjan.

• Spartacus

storlek 50 fungerar nog på dom allra flesta!

min dotter var på standardstorleken 3,5 kilo och 53 cm lång men hon drunknade i storlek 50 eftersom dom till en början ofta är rätt taniga!

så köp du 50, för oss räckte det ändå nån månad och från början hade ajg nästan önskat ännu mindre för det är inte kul med säckiga kläder på så små...

• Phlippan87

vår lilla tjej har en body i strl 50, en i strl 56 och resten i strl 62... såg till att ha med både strl 50 och 56 men redan idag har hon fått ha en 62a, 6 dagar gammal är hon så lite stor är ju bodyn men inte så pass att hon drunknar i den

28/12 2009 föddes vår lilla prinsessa | phlippans.blogg.se
  • MissGos

Med facit i hand skulle jag köpt mer 50, hade typ inget utan började vid 56 och uppåt.
    Ha turen som har en snäll mamma som handlade lite prematurkläder. Så fram tills nu, han är 7 veckor så har han haft stl 45. Nu kan han äntligen ha 50, fast en del är lite stora.
    Det är aldrig fel att ha nåt plagg i liten storlek.

Älskade Katter Märker Man
  • vanilla deej

Vår son vägde strax över 4 kg när han föddes och nu är han 3 veckor gammal och drunknar fortfarande i strl 50/56 från Kappahl. Han har haft sina pyamasar i strl 50 och det är först nu som han börjar växa ur dem.

Mitt tips är, har du råd och möjlighet och vill att bebben ska ha kläder som sitter skönt och inte som säckar så köp några plagg i strl 50 ÄVEN om h*n växer ur dem snabbt.

• Mymlan80

Min pojke kunde inte ha 50 alls nästan förutom några byxor. Han var 53 cm när han föddes och vägde strax över 4 kg, och har ganska lång överkropp så jag tyckte bodysarna satt för tight på honom. Nu är han en månad gammal, 57 cm lång och använder redan en hel del i strl 62.

Välkommen Liten 091203
  • Mamma 03 09

min dotter är 2månader och har fortfande storlek 50 på dom flesta kläder, och 56... ett sett har hon i 62 men det är litet i storleken.

Pyamasar i storlek 50 börjar dock bli för små,medans ho nästan drunknar i bodysarn..

• With a devilish smile

När jag väntade vår dotter sa alla att 50 växer dom ur direkt  så vi hade de första kläderna i 50 o resten i 56 , hon drunknade i strl 50 :P

Så vi fick åka & handla massa kläder samma dag vi åkte från sjukhuset.
    Hon hade 50 hur länge som helst dvs 2-3 mån .
    (När hon föddes var hon 50 lång & vägde 3020 gr.)
    Ängla 081028 & Bebis BF 100707
  • LillaEllan

jag skulle köpa några plagg i 44 , jag gjorde tabben att köpa allt i 56 till båda mina barn (fråga mej inte varför jag gjorde lika till barn nr 2 , men bm sa att bebis nr 2 brukar bli större) första gången kom en pojke ut på 2905g och 48cm kläderna gick inte att ha på utan mormor fick ila iväg och köpa minikläder han gick odck ner mycke i vikt.

Andra gången tänkte jag att jag får nog ett stort barn (som jag tänkte första gången) ut kom en flicka på 2700g och 46cm hon har 56 forstfarnade i fredags hade hon en klänning i 50 hon är 6månader. (köper jag nytt får hon i 62 och de funkar hyfsat 50 och 56 finns i så tråkiga kläder )

Svar på tråden Babykläder till nyfödd, vilken storlek ska man köpa?