Allergitråden
Allergitråden
Allergitråden
Har pratat med sonens dietist nu och och hon var också osäker men tyckte vi skulle testa utan ägg i 2 veckor och se. Blir det bättre då så skulle vi testa för ägg också för att kanske få en ännu säkrare diagnos. Annars trodde hon på kyla ändå trots allt o att han hade känslig hud...
Så nu blir det utan ägg, tyvärr hra jag hunnit ge honom biffar gjorda på ett ägg i dag men vi får väl ta från och med i morgon då antar jag.
Nåt speciellt man ska tänka på när man utesluter ägg. Han får ju bara "vår" mat men är det något som ägg finns i som man inte tänker på, typ margarin eller liknande?
hejsan nu hittade jag till er :9
Jag gjorde ett litet "test" i dag. Nästan "alla" tror att det är pga kylan men det är nåt som säger mig att det inte är det. MEd "alla" menar jag de runtomkring mig i min närhet.
I går var han KNALLRÖD på kinderna 3-4 timmar efter att vi hade varit ute. Då var det - 10 grader och allt vi hade varit ute var att gå mellan bil och affär och bil och hem, det är ca 50 meter. Så allt som allt var han kanske ute 1-2 minuter åt gången.
I dag satt han i vagnen i 45 minuter då det var -24 grader ute. Han var röd när vi kom in men det var ändå MINDRE rött än i går efter 3-4 timmar och efter 5 minuter var det bara liten röd rodnad.
I går hade han ätit pannkakor 2 ggr och i dag inget med ägg i... eller han hade ätit EN biff som jag hade haft ägg i, men det var ju plus minus noll då jag hade ett ägg på ca 600 g färs med tanke på skillnaden mellan 2 portioner pannkakor o en liten biff.
Vad tror ni om mitt icke vetenskapliga test haha
Det verkar i alla fall inte vara kylan med andra ord.
har föresten lagt in en bild i galleriet på honom en "bra" dag, som i dag.