• zezzan

Har ditt barn slutat med napp?

Hej! Har 3st barn som alla använder napp men vill nu att de två största, 4 och 5år, ska sluta med den. Hur gjorde ni för att få era barn att lägga bort nappen för gott? Funderar på att helt sonika ta bort napparna och ta konflikterna som upstår, fler som gjort så?

Hur gammalt var ditt barn när det slutade med napp?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har ditt barn slutat med napp?
  • SilverEmma

Dottern tog aldrig napp, trots våra ihärdiga försök. Men det är skönt att slippa ta den "fighten" senare.

• En glad tjej

Båda mina tjejer har aldrig använt napp trots ihärdiga försök från min sida. Något jag är jätteglad över idag.

• Siggan

Inget av mina barn har använt napp. 1:an provade vi aldrig med och 2:an ville inte ha när vi försökte.

• Saltlakrits

Min 3-åring gav sina nappar till tomten denna julen

Han har varit riktigt fäst vid sina nappar och jag var lite orolig faktiskt.
    Men det har gått över all förväntan!

Tredje natten var den värsta.. Då sa han att både napparna och hans hjärta var borta
    Men jag förklarade samma sak som vi sagt innan, att nu har tomten gett hans nappar till de små bebisarna, som inga har..

Han har accepterat det och de senaste två dagarna har han inte ens frågat efter dem.

De andra två barnen slutade i samma ålder.
    Mellanbarnet slutade efter att ha slått framtänderna lösa. Då sa tandläkaren till honom att om han fortsätter använda nappen så kommer tänderna inte fastna och då måste ta bort dem.
    Han slängde nappen så fort han kom hem

En kvinna störs av vad en man glömmer, en man av vad en kvinna kommer ihåg
  • Movie Freak

sonen 3.5 år använder fortfarande napp nattetid.

son nr två använder inte napp alls av eget val.

äldsta sonen kommer nog att sluta mellan nu o runt 4 självmant.

Bridget Jones wanton sex goddess with a very bad man between her thighs.
  • För blinda själar är alla katter

Sonen som fyller 3 i februari gav sin napp till tomten i år efter att vi pratat om det i ett par månader innan. Det gick utan problem fastän han var väldigt fäst vid sina "nappisar" :) Han har frågat efter dem ett par gånger vid läggdags, men inget bråk eller gråt och han somnar gott ändå.

• Missnööjd

När dottern var runt 14-15 månader blev det nappförbud på dagen. När vi iakttog henne såg vi att den endast var en attiralj bland andra under dagen. Den hängde i munnen, men inte mycket mer. Men på natten stod den för ett syfte; tröst och trygghet. Hon fick ha den på dagen ifall hon slog sig eller liknande, då det tröstande syftet kom tillbaka. Hon slutade nattetid när hon var 18 månader. Hon fick då en ny kusin och vi berättade att nu var det ju han som behövde napp, inte hon. Vi "postade" napparna till honom. Visst, det blev fight några kvällar, men gick över förväntan.

Alva - Min skatt!
  • Marma

lilla hade napp o den tog jag bort när han fyllt ett. LÄttast så känd e jag o jag var för lat att hålla på med koka nappar, komm aihåg nappen o allt sånt...o tog 3dar sen var nappen glömd.

• BlommyNess12

Mins on är 14 månader och använder fortfarande napp när han sover. Siktar på att kunna ta bort den i samband med att han flyttar ut ur vårt sovrum och in i eget rum, vilket kommer hända när han är ca 2 år..

Svar på tråden Har ditt barn slutat med napp?