Inlägg från: Alexi |Visa alla inlägg
  • Alexi

Halva reapriset!!!

Nu måste jag fråga, vad handlar ni egentligen på rean? För jag tittade så sent som igår på reorna på HM, Lindex och Kapp-ahl och jag tycker det är väldigt lite utbud. Det som finns är typ julkläder, dvs rött, glittrande med renar på eller väldigt juliga klänningar. Nu tittar jag till flicka i stl 80-86.

Kommer det bättre reor andra tider på året, med större utbud?

• Alexi

Fast jag har liksom inte ens sett några plagg som är något att ha, väldigt lite rena vardagskläder utan nästan bara udda festkläder osv. Och det känns lite trist att köpa kläder till nästa års julafton nu, det vill jag se vad dottern passar i för något då. Däremot vardagskläder skulle jag gärna bunkra, köpte i somras en del som passat nu under höst och vinter. Men det är därför jag är besviken på reorna som jag varit i hittills.

• Alexi

hur mycket brukar de rea ytterkläderna?

MammaAlex skrev 2010-01-17 07:18:02 följande:
    Pop ska ha rea på ytterkläder om några veckor sa de igår i butik. Kommer mail några dagar före till dem som är pop+ =)
  • Alexi

Det är ju inte så mycket på Pops kläder som är så dyra från början...

h80 skrev 2010-01-17 09:44:16 följande:
    det har varit 30% tidigare
  • Alexi

Vad är det för märken på kläderna? Typ Icas egna eller finns det några kända märken?

Love5 skrev 2010-01-17 15:00:18 följande:
    Ica Maxi närmast mig (vid Arlandastad i Märsta) har jätterea på klädsidan, fyndade igår en tunnare vinteroverall i stl 86 till nästa höst/vinter för 69 kr, ska vara vind- och vattentät (ord pris 299 kr) samt vinterjacka- och byxa (i set) i stl 86/92 för 99 kr, även den vind- och vattentät (ord pris 349kr). Vet ej om detta gäller alla Maxibutiker. I Häggvik (på Ica Maxi) hade de en hel massa billiga leksaker när jag var där i fredags.
  • Alexi

På Kapp-ahl i Täby hade de halva priset på reapriset, de hade förlängt det för sms-kunder. Dock fanns det nästan inga kläder kvar...

• Alexi

Tack för tips om rea på Pippilotta! Nu har vi chansat och beställt overall där till nästa vinter. En helly hansen för 570 kr, om allt funkar är det ju väldigt bra pris då det verkar som att det är bra overaller enligt tester osv.

• Alexi

Menar du den i Rotebro då?

Smilla75 skrev 2010-01-28 20:38:07 följande:
    Coop Forum i Sollentuna har inte heller halva rean tyvärr.
  • Alexi

Då har alltså båda Coop i Sollentuna slutat med kläder nu? För jag hörde av en kompis att Coop i Häggvik inte haft några barnkläder alls sen i höstas. Undrar vad de två butikerna ska ha istället?

Smilla75 skrev 2010-01-28 22:18:26 följande:
    Nej, den säljer väl inte kläder och skor längre, var ju utförsäljning i höstas eller har jag fel? Jag menar Häggvik. Har du tips kanske?
  • Alexi

jag var på Coop i Arninge idag, jättedålig rea, en del vanliga kläder och skor men jag var ute efter ytterkläder och alla stövlar, regnkläder osv var undantagna från rean.

Däremot har jag tokshoppat på Lindex i Arninge + Kista idag, 50 procent på reapriset, köpte galonkläder, fodrad galonjacka, gummistövlar, lite tröjor, höstjacka mm.

• Alexi

Jo, men det fanns inget roligt att köpa så det hjälpte inte...

Lejån skrev 2010-01-29 21:49:13 följande:
    Fortfarande inte halva reapriset på Coop va?
  • Alexi

Jo, de hade rea på en hel del skor, ej gummistövlar och liknande, men jag skulle inte ha det så jag tittade inte närmre.

Lejån skrev 2010-01-29 22:22:06 följande:
    Men, det hade de inte i tisdags. Rävar! Men var det inte på alla rea skor?
Svar på tråden Halva reapriset!!!