• lillagumman

Bra första pipmugg?

Lillpysen ska lära sig dricka ur pipmugg tänkte vi, har ni några förslag? Vi har en MAM pipmugg som är bullig och med handtag men den funkar ju inte! Jag själv får ta i så jag blir blå för att det ska komma något vatten.

• Svar på tråden Bra första pipmugg?
  • FiaLisa75

Tupperwares mugg köps via konsulenter/försäljare. Titta på tupperware.dk , klicka sen på svenska flaggan och sen vidare till distrubitörer, välj sedan den som finns närmast dig, ta kontakt med den så hjälper hon dig att hitta en konsulent i din närhet, som du kan beställa den av.

Lycka Till!

• SkogsKajsa

Jag köpte på Gekås i ullared, men dom var inte alls bra.
    Det var en ventil för drickpipen och en ventil för lufthålet och man fick suga sej blå för att få ut nog med vatten.
    Tog man bort ventilerna kom det för fort istället.

Hemma hos sin mormor och morfar har Lukas en mugg som jag inte vet vad det är för märke, men den har en pip i gummi som han tycker jättemycket om att gnukka tandköttet mot.

• gizen77

tupperwares är superjättebra OCH när barnet har bitit sönder pipen så FÅR man en ny på garantibyte eftersom funktionen är borta!!! bra eller???

• lillagumman

Vad skulle man göra utan er? Nu har jag fått flera jättebra tips, TACK snälla ni!

• LR75

Avent har en pipmugg...den funkar bra till vår dotter, Olivia 5 måndader.

• luzorsus

tupperware är suverän, från att ha provat mugg från ikea, esska etc. så köpte vi en från tupperwar eoch den fattade hon, enkel at rengöra, smugg och bra att dricka ur.

• Jonnys fru

Avent muggarna tycker jag är bäst.
    Hade den mjuka "munstycket" till Engla var ett år,sen tog jag det hårda "munstycket".
    Nu har Elias den första muggen.
    Pipen är ganska lång.

• LillaBus

Vi kör med Ikeas, den gröna som har fötter Det rinner lätt ur den. Varför köpa dyrt?

• Grynja

Babyproffsens pipmugg med fällbar pip har vi o den är jag jättenöjd med nu. Var lite sne på den i början då pipen inte riktigt ville stanna utfälld, men det har rättat till sig efte rlite användning. Jättebra mugg tycker jag nu! Bra att ta med oxå efter som man kan fälla ner pipen så läcker inget vatten ut.

• Tilia

Precis som Jonnys fru tycker jag att Avent fått till riktigt bra pipmuggar, spillfria men ändå jättelätta att dricka ur jämfört med alla andra ventilmuggar jag stött på. Vi har tre nu, och använder aldrig några andra.

Svar på tråden Bra första pipmugg?