Bra första pipmugg?
Lillpysen ska lära sig dricka ur pipmugg tänkte vi, har ni några förslag? Vi har en MAM pipmugg som är bullig och med handtag men den funkar ju inte! Jag själv får ta i så jag blir blå för att det ska komma något vatten.
Lillpysen ska lära sig dricka ur pipmugg tänkte vi, har ni några förslag? Vi har en MAM pipmugg som är bullig och med handtag men den funkar ju inte! Jag själv får ta i så jag blir blå för att det ska komma något vatten.
Tycker oxå avents pipmuggar är kanon, och det finns ju både hårda och mjuka "pipar".
Om man vill ge välling (inte fullkorn) ur pipmugg, vilken är bäst då?
Avents bra till det också?
Enligt "Vi Föräldrar's" test så fick Babyproffsen, Flip-pip mugg bäst betyg.
SkogsKajsa: har aldrig testat, tyvärr. Jag kan tänka mig att de funkar förutsatt att det funkar med andra pipmuggar, för passagen är väl ungefär lika trång på dem alla? Fast skaffar du en Avent på prov och det inte skulle gå bra så kan du alltid ha den till andra drycker, så helt bortkastat är det ju hursomhelst inte. Åtminstone jag vill ha en bunt muggar för att slippa diska hela tiden...
Om man köper Avents pipmugg då, när ska de ha mjuk pip och när ska de ha hård?
Jag har köpt en tupervare pipmugg... funkar jättebra (den går att plocka isär i 3 delar så att det blir ett glas- lång användningstid... går att vända upp o ner utan att det rinner ur)
JAg köpte en pipmugg från NUK. den tycker jag e super.
Här e info om avents pipmuggar...
Den vita (mjuk) pipen 3+månader
Den gröna (hård) 6+ månader
www.avent.com/uk/en/toddlerfeeding_non_spill_accessories.php
Har inte läst ett endaste inlägg, vill bara tipsa om Tupperware´s pipmugg, helt underbar! Efter den har sonen kunnat dricka ur vilken mugg som helst!
Håller med cid.
Den är mjuk och bra.
Tilia: jo det är sant, man kan allt behöva en hel hög med pipmuggar! Idag hade jag ingen ren så Lukas fick dricka hur vanlig mugg. det gick iofs bra det ockås men inte lika smidigt.
Avents muggar köper man på babyhandel och leksaksaffärer eller?
Jag har tupperwares mugg.. jättebra....tycker jag.. fast Leo(7 månader) använder den till vatten.. han dricker välling ur flaska...
Tycker också att Tupperwere muggen är jättebra, Tim har två.