Inlägg från: Lattemaja |Visa alla inlägg
  • Lattemaja

Utredning hos Alan E. Beer - Tråd 2

Tack Trinity! Jag har mailat länken till min läkare, så får vi se vad som händer...

• Lattemaja

Det som brukar vara besvärligt när man ska ta blodprover i Sverige och själv skicka dem utomlands är att de flesta provtagningsmottagningar inte har möjlighet att ta betalt av privatpersoner. Därför måste man ha en remiss, så att de kan skicka fakturan till någon klinik i Sverige.

Det som har fungerat väldigt smidigt för oss är att ta våra blodprover på Aleris Diagnostik AB i Uppsala (Kungsgatan 43, tel: 018-150835). Vi har då ringt i förväg och kollat om de har rätt rör hemma (senast fick vi ordna rören själv och ta med dem dit, för rören vi skulle ha var inte standard). Vi avtalade också med dem om att vi skulle kunna gå direkt in (dvs. slippa den långa kön som alltid är på morgonen). Jag har för mig att vi betalade knappt 200 kr). Det finns ett parkeringshus ett kvarter från labet och Uppsala är ju väldigt nära Arlanda (om man ska skicka med Fedex).

• Lattemaja

Jag har fått hjälp från mina helt underbara kontakter på Norrlandskliniken i Umeå med rören. De rör som de inte har haft har de skaffat fram från infektionskliniken på Norrlands Universitetssjukhus.

• Lattemaja

Hm, jag har inte uppdaterat min profil... Jag var (kankse) gravid i höstas. I v. 9 (en vecka före julafton) var jag på UL och då fanns det inget foster (men moderkaka och VÄLDIGT höga HCG värden. Läkaren på kvinnokliniken säger att det var en graviditet, men att fostret dog väldigt tidigt och antingen tillbakabildades eller var så litet att det inte syntes på UL. Min ivf-läkare säger att det var en sk ofosterlig graviditet, alltså att det aldrig har funnits något foster. Själv vet jag inte vem jag ska tro på. Sedan dess har alla försök (som vanligt) misslyckats.

Vi ska kämpa på ett halvår till sedan åker vi till Indien för surrogat! Min mentala hälsa klarar inte mer än så...

• Lattemaja

Tredjemaj! Du behöver inte be om ursäkt. Jag tar absolut inte illa upp. Vi har redan undersökt adoption, men det är tyvärr ingen möjlighet (vi är för gamla och dessutom ogifta...). Surrogat är alltså det sista halmstrået.

• Lattemaja

Angående surrogatmödraskap kan jag rekommendera att börja titta på följande sidor:

http://www.surrogat.nu/forum/index.php Ett svenskt forum om surrogat.
    http://www.surromomsonline.com/support/ Forum på engelska om surrogat
    http://1in640715.yuku.com/forums/1 Forum på engelska om surrogat i Indien
    http://www.surrogacyindia.com/index.html En organisation (företag?) för surrogatmödraskap i Indien
    http://www.iwannagetpregnant.com/surrogacy.asp En av de största klinikerna i Indien för surrogat (i Mumbai = Bombay?)
    http://www.surrogate-mother.ru/eng/ Surrogat i Ukraina
    http://surrogatbarn.dinstudio.se/ En hemsida av en svensk familj som gjort surrogat i Ryssland

• Lattemaja

GRAVID !!!

Jag börjar med en liten resumé, eftersom jag (trots att jag är TS) inte har varit aktiv här på hela sommaren.

Efter 2 misslyckade IVF och ett misslyckat FET påbörjade jag en immunologisk utredning på AEB ctr i Kalifornien. Under tiden hann jag bli gravid (naturligt), men vid UL i v. 9 fanns inget embryo (antingen ett tidigt missfall eller också hade det aldrig funnits något embryo).

Den immunologiska utredningen visade ffa dåliga LAD-värden. Vi gjorde därför två LIT (husband) i Aten, och jag fick upp IGG B-cellerna från 28 till 97. I våras gjorde jag en ny IVF och då var våra förhoppningar större än någonsin. Resultat: Negativt! Då bestämde jag mig för att pröva surrogat efter årsskiftet. Parallellt med att jag läste in mig på allt omkring surrogat så kontaktade jag kliniken i Kalifornien igen och bad dem se över mina värden en gång till. Efter det har jag tagit Trombyl, Klexan och Prednisolon (10 mg).

I onsdags testade jag positivt! I en naturlig cykel!!! Det känns helt overkligt. De svenska läkarna har verkligen inte kunnat hjälpa mig med någonting. Ingen IVF, FET, insemination eller pergotimestimulering har hjälpt mig det minsta. Jag har bara kastat bort både pengar och tid. Däremot känner jag stort förtroende för de läkare som arbetar med immunologiska problem.

Nu när jag är gravid startar cirkusen igen. Det första steget var att dubbla dosen Klexan (en spruta på morgonen och en på kvällen). Igår åkte jag till Uppsala och tog nya blodprover som jag skickade med Fedex till Kalifornien (hoppas nu bara att det kommer fram i tid). Anledningen till de nya proverna är att de vill se hur min kropp reagerar på graviditeten.

Följande prover ska analyseras i Kalifornien:
    NK Assay Follow-up Panel
    TH1:TH2 Cytokine Ratio
    Human T-reg
    Antiphospholipid Panel

Dessutom ska följande prover tas i Sverige (gjorde även det igår):
    HCG
    Progesteron
    Blodstatus
    ANA
    TSH och fritt T4

Om 2 veckor har jag fått en tid för VUL hos min IVF-läkare. Han säger att han inte kan se något innan dess.

Håll tummarna för mig!!!

• Lattemaja

Vad gulliga ni är! Tack för alla hoppfulla ord.

Jag har just kollat hur vårt paket med blod transporteras mot Kalifornien. Det har just kommit till Memphis, vilket är ca 10 timmar senare än vad det brukar när det är i tid. Jag befarar därför att det blir försenat. I så fall måste jag åka till Uppsala igen nästa vecka och ta nya prover. Usch och fy vad det känns jobbigt. Och dessutom tar det en vecka längre tid innan jag vet om mitt immunförsvar har blivit aggressivt och måste lugnas ned...

• Lattemaja

Villblimor: Jag har inte full koll, men jag hade i alla fall ett värde som var lite på gränsen vid min endometrial biopsy. Det var T-regulatory cells som var lite för låga. Lösningen på det var LIT. Jag hade även lågt LAD och det var det enda de ville ta nya prover på efter mina två LIT. Jag gissar att Dr. G inte bryr sig om att göra någon biopsi på dig i och med att du ändå ska göra LIT. Men, som sagt var, jag vet inte om det kan vara andra fel i livmoderslemhinnan som föranleder annan behandling.

Nu har mitt paket med blodprover anlänt till San José i Kalifornien. Det borde levereras till labet om 1-2 timmar. Istället för att levereras efter 36 timmar så blir det alltså efter 60 timmar... Jag har just pratat med en jättetrevlig kvinna på labet och hon lovade att så fort blodproverna kommer så ska hon kolla om det finns kvar några levande celler i dem. Chansen är inte så stor, men det är i alla fall gulligt av dem att göra vad de kan.

• Lattemaja

Nu kan jag se att paketet levererades 09.11 lokal tid igår. Kvinnan jag pratade med fick både mitt telefonnummer och e-postadress. Hon skulle höra av sig om blodet inte gick att använda. Jag har just kollat mailen, och hon har inte mailat mig. Kanske klarade sig alltså blodet trots att det tog så lång tid (Trombyl och Klexan kanske hjälper till lite...). Hoppas, hoppas!!!

Svar på tråden Utredning hos Alan E. Beer - Tråd 2