Inlägg från: cajsasmamma |Visa alla inlägg
  • cajsasmamma

Hästtråden v. 11

Nu har jag kladdat ner en massa annonser på hästarna som ska säljas här. Ska sätta ut annonser på blocket och hastnet i kväll.

• cajsasmamma
    Ogift Fru skrev 2010-03-12 17:51:36 följande:
    Jag har stenkoll på Blocket! Första jag gör när jag kommer vaknar på morron, kommer hem från jobbet och det sista jag gör innan jag lägger mig.
    {#lang_emotions_laughing} fast nu hann jag bara sett ut 2annonser på hastnet, men snart så kommer mina annonser ut på blocket med!!!
  • cajsasmamma
    qenzo skrev 2010-03-13 09:11:14 följande:
    Vad är det för spännande du sätter på blocket? Säljes, foder, köpes?
    det är till salu annonser som jag lgger ut på blocket, om du vill så kan jag inboxa en lista till dig.
  • cajsasmamma

Inte ens ett ända svar på mina annonser på hastnet :(
    Här är våren på väg med en massa smältvatten men som tur är bor man på slättem så det är halvstorm nästan hela tiden och det har tyorkat opp bra!
    Tyvärr så hinner jag inte träna som jag vill. min pappa ha blivit sjuk och ska opereras nu på tisdag.
    Och själv ska jag opereras i vår pga knät. så sommarsäsongen 2010 ser inte så lovande ut nu :(

men vi kommer igen!!

• cajsasmamma

Imorgon skulle min pappas njurar opereras men det har dom skjutit upp nu till den 7apriö ist. jobbigt att vänta . Men vi bestämt att vi ska sätta igång hästarna tills dess och så tar  jag hand om täningarna själv sen när han blir opererad.
    Så imorgon börja vi!

• cajsasmamma
    Nemia noj skrev 2010-03-23 08:53:45 följande:
    Ni som har haft föl sen tidigare, har ni några råd och tips inför kommande fölningn nu?. Bör man förvarana veterinären, o vad bör man vara förberädd på.? Har ju själv bara haft unghästar, så fölning på egen häst är nytt. Tror jag e mer nervös än hästen faktiskt  
    Först o främst ska du se till att hästen har en rejäl halmbädd där hon kan föla i lugn och ro.
    Du kan ju fråga veterinären om h*n ska resa bort eller vara ledig nåt runt fölningsdatum så man kan isf kolla efter reserv veteriär ifall nåt skulle hända.
    Stoet ska inte ha på sig täcken eller grimma på under fölningsperiorden.
  • cajsasmamma
    ingendukänner skrev 2010-03-23 04:56:13 följande:
    Skoj, hit hör jag....nygravid och 3 hästar.
    VÄLKOMMEN!
  • cajsasmamma

Guldhjärta ; Verklige kul  att höra att det har gått bra för er, håller tummarna åt det fortsätter likadant framöver

Här har min älskade K(som jag tog hand om för ca 1,5år sen då när han var vanvårda och vägde ca 175kg mindre än vad han nu gör) fått ett nytt hem. Så underbart att han nu har kommit till en 11årig tjej vars mamma ska rida han med.

Men inte blev det mindre hästar i stallet för det för samtidigt kom en liten uppkäftig WM valack som jag ska försöka köra in och jag ska hjälpa till med försäljningen en i sommar.

• cajsasmamma
    Fru X skrev 2010-03-28 22:08:29 följande:
    Du håller igång!
    Ja måste ju hålla igång så att man inte blir en soffpotatis ;)

Och så va min Livi Blanc  3a idag i ett montelopp i finland
Svar på tråden Hästtråden v. 11