Inlägg från: cajsasmamma |Visa alla inlägg
  • cajsasmamma

Hästtråden v. 11

Här har snö nästan smällt bort, nu räknar man veckor tills man få släppa ut dom flesta av hästarna. ;)

Förra året släppte vi ut dom 1april men iår få man vara glad om dom få komma ut till 1maj.

• cajsasmamma
    Fru X skrev 2010-03-28 22:51:05 följande:
    Ja måste ju hålla igång så att man inte blir en soffpotatis ;) Och så va min Livi Blanc  3a idag i ett montelopp i finland Grattis!ps, den WM borde vara perfekt till mitt barnbarn Hon fyller snart 1 år! Fast, jag har ju redan köpt H till henne! Hej Nemia! kul ose dej!!!
    Hahahaaa men hon kanske ska ha en WM ist för en stor hbl??? måste ta bilder på skönheten imorgon... men sakna K, jagha verkligen kämpat med den hästen. Men han få det bra, men aldra bsta vän är ihop med hon som köpte ponnyn till sin dotter. Och jag vet att han kan ta hand om hästar.
  • cajsasmamma
    Fru X skrev 2010-03-28 23:09:23 följande:
    Poängen med H är att jag ska ha honom tills hon blivit stor nog, smart va!
    Jaha de är så du ha tänkte dej!! ja o det lär ju dröja ett tag till ho kan rida H .Dit barnbarn är väl snart året?
  • cajsasmamma
    Fru X skrev 2010-03-28 23:19:39 följande:
    24/4 blir hon 1Och om hon vill låna H o rida JSM på om sisådär 14 år så går det jättebra!
    Bra att planera i godtid {#lang_emotions_laughing} 

Nu ska Cajsas Wilma sättas igång efter ca 1,5år mammaledighet, KUL !! Få hjälp av en gammaljobbakompis.
  • cajsasmamma
    Fru X skrev 2010-03-28 23:27:13 följande:
    Så kul med unghästar ju!O gammelgubben o jag nöter på med skolor o glpbyten!Bästa av två världar!!!Gäspar nu, natti!
    natti!!!

Jag älska med o jobba med unghästar..
  • cajsasmamma
    qenzo skrev 2010-03-29 03:39:21 följande:
    Ok till att börja med måst ejag krypa till korset och tala om att jag ser ut så här  när jag försöker lista ut vad WM står för. Är det ngt kryptiskt ord för en mkt enkel grej? Jag tror inte ens att jag, trots 25 års hästliv, ens hört förkortningen förr. För det andra har jag kontaktat ett salustall för friesers och hört mig för lite om foderstatusen på rasen, dvs hur pass ofta, vart osv man kan finna en sådan härlig pryl som foderhäst. Jag vet om ett stall som leasar ut sina friesers men det är ju lika kostsamt som att köpa en, så det går bort. Ffa också eftersom jag vill ha en grundad häst (minst) och leasinghästarna mest är ohanterade. Suck vad trögt det går för mig nu :/ Blir så avundsjuk på er som skriver om första vårritten i lervällingen :D Jag vill också!
    WM är förkortningen på Welshmountain ponny {#lang_emotions_cool}

Och givitvis så glömde jag  kameran när jag var i stallet på morgonen {#lang_emotions_frown} Men vilket steg han har!!!!
  • cajsasmamma
    qenzo skrev 2010-03-29 20:01:15 följande:
    Ah.. så långt tänkte jag inte ens. Tänkte det var nåt flashigt hahaha jag har haft en welsh mountain/arab-korsning.. supersnygg. Welshar öht är ju ofta väldigt vackra.
    han är jättefin och som min gamla dressyr tränare skulle ha sagt han swuuuung ;)
  • cajsasmamma
    qenzo skrev 2010-03-29 22:46:15 följande:
    Hahaha ja det ÄR de, jag vet :P Trodde det var nån snygg förkortning på nån überhäst/korsning/á la jesus eller nåt som jag missat under åren som icke hästägare :D Inte fattade väl jag att det var nåt så alldagligt som en welsh.. eller ja.. vackert alldagligt :P
    ja och idagens samhälle så finns det förkortningar för allt :P jag fattar inte ett ens hälften av vad ungdomarna skriver i sina mail och sms nuförtiden.
  • cajsasmamma

I dag så fick min kompisens shettis somna in ( han kom till oss för ett år sen SVÅRfång) och började få känningar igen och sen kan han inte andas bra när det börja bli varmare. Medicinera han hela sommarn förra året och det började igen nu när det ä varmare. Tyvärr så är det så att man måste tänka på att hästar inte ska lida mer än nödvändigt

• cajsasmamma

Yeah.... här är det VÅR nu, älskar detta väder {#lang_emotions_sunny} Och snart är det dax för betesutsläpp om några veckor, hoppas jag iaf!!!

Svar på tråden Hästtråden v. 11