Hästtråden v. 11
Hästtråden v. 10
Hästtråden v. 10
Jag läser ofta men skriver sällan.
Jag läser ofta men skriver sällan.
Det går Finfint Den gamle 20-åringen går som tåget, gjorde klockrena skolor i trav och galopp på träning i går, satt bara o växlade mellan skänkel o vikthjälper. Rids 3-4 dagr/v Vara två rena skrittpass i princip
"Den lille" 2- åringen, *Långben*, växte 14 cm juli 2010- april 2011, kastrerades i maj 2011 är nu 160 cm med lååånga ben. Har lärt honom löshoppning i sommar - tillväxtpåverkad så det var låga hinder. Sen har jag suttit på honom 9 ggr, han tömkörs nu för att sätta lite muskler och växa på sig o sätta kommandona för trav glp så ska jag testa det uppsuttet snart . Tränar lastning: Han blev ju tagen fr mamma o stoppad i släpet, så han gillart inte. JAG vill att han ska vara lika trygg i trp som i stallet så jag nöter och nöter med det, med framgång men det går sakta. Jag håller dessutom på ensam med det - annars är man bara beroende av andra o kommer inte kunna åka som jag vill iaf. Superkänslig och väldigt reaktionssnabb (vi snackar ferrari...) med ett milt och fint temperament. Himla snygg är han också vad mer kan man begära?
Han går snällt in o ställer sig o äter hö. Så håller han stenkoll så ingen kommer och stänger in honom
Jag tränar extra bara stå i stallet själv med honom. Han tycker bara det är jobbigt. Extremt sällskapssjuk. Men det är bara att förhålla sig till det, nöta och ha tålamod så kommer det att bli BRA Jag tar det enl "vissa goda råd" aaaalldeles för lugnt...