Inlägg från: cajsasmamma |Visa alla inlägg
  • cajsasmamma
    qenzo skrev 2011-06-05 23:37:19 följande:
    Men va f****n
    Okej, provar igen.

Dotra på Skrållan
    i66.photobucket.com/albums/h268/qenso/RonjaSk...

"Min" Lymmel
    i66.photobucket.com/albums/h268/qenso/Lymmel.... 
    Vilka fina hästar... kul för dottern som har en möjlighet att få sköta en ponny.

Igår fick jag in shettis valack med ca 75-100kg övervikt, ska köra han en månad nu till en börja han är supersnäll så passar på och lär min dotter och köra häst nu med, eftersom våran egna shettisar är inte några snälla barnponnyer ännu , när det gäller i körningen ! 
  • cajsasmamma
    qenzo skrev 2011-06-06 13:43:19 följande:
    :D Man tackar! Han är verkligen underbart vacker, om än ngt (rätt mycket) överviktig. Men det ska ändras på!
    Jag ska ta lite bilder då han är ren och står något närmare också hahaha men jag glömde bort att göra det då -.-

Shettisen är också lite tjock, men det är inte mycket. De är inte ridna på väldigt länge någon av dom och shettisen har verkligen visat sig från sin "värsta" sida... De är så tjuuuuriga! Jag önskar det fanns en vagn till henne så jag kunde "rasa" av henne lite, men jag får försöka lära henne longeringen istället hehe Det kan bli intressant.

Att köra är ju en supergrej att lära barnen! Det har de nytta av hela livet sedan. Jag önskar att Lymmel gick att köra, men han har travet lyckats pajja och den striden ids jag inte ta. Det är en helt ny inkörning som gäller isf. 
    Tömkörning, longering löshoppning är bra att lära dom små så man håller dom i form  
  • cajsasmamma
    Pallas skrev 2011-06-06 16:57:53 följande:
    Long time no see. Har kommit igång med mitt hästeri igen och vad händer? Jo pållan blir tjock i ett ben, med liten förändring på gaffelband och ytliga böjsenan, och ska vila i sex veckor. Hon som redan var för fet, hur ska jag hålla henne i trim när man bara får skritta 20 min/dag?! Gaaah!
    Hello.. det var inte igår ...

synd med hästen ... munkorg kanske är ett alt. om hon går på bete ? 
  • cajsasmamma
    Pallas skrev 2011-06-06 17:31:13 följande:
    Ja, det måste nog bli så. Någon som testat green guard?
    har ingen erfarenhet av nån munkorg. 
  • cajsasmamma
    qenzo skrev 2011-06-06 20:26:13 följande:
    Ja precis, och jag vill ändå lära shettisen longeringens konst för det är så mkt lättare att hjälpa dotra då, när hon rider. Med balansövningar osv.
    det är smart.. jag longera min dotters ponnyer när hon rider när vi kör balans övningar.
  • cajsasmamma
    qenzo skrev 2011-06-07 15:33:54 följande:
    Hur pass modig ska jag vara när det gäller fri ridning? När jag lärde mig rida så stack man ju bara iväg helt enkelt. Ska man våga släppa kontrollen? Kanske i en hage? Lära sig styrningens konst den "hårda" vägen i samarbete med kontrollerade övningar?
    Jag är ju livrädd att dotra ska börja tycka det är trist för att jag försöker styra för mkt. 
    beror mycket på hur ponnyn är. men rama gärna in som en liten paddock så har du mer kontroll och då kanske det inte blir några långa skenturer . 

Jag är med livrädd och släppa dottern... och hon är arg på mig eftersom jag jämt ska springa efter när hon rider. 
  • cajsasmamma
    qenzo skrev 2011-06-07 16:19:30 följande:
    Ja hon är ju tjurig som en gnu den här Skrållan, men det kan ju bli bättre bara hon kommer igång. Hon har ju stått väääldigt länge. Och som alltid, när de väl rör sig, shettisar, så är det inte många minuter...
    Får försöka fixa nån plätt eller skärma av en bit hage kanske som jag kan släppa häst och unge i... å se vad som händer *blundar* 
    jag vill med bara blunda när Cajsa rider... idag så körde vi , eller hon körde och jag satt bara brevid .. hon börja bli riktigt duktig nu
  • cajsasmamma
    Nemia noj skrev 2011-06-07 18:45:48 följande:
    Och kommer ni ihåg den här lilla filuren som föddes i April -10, knappt i storlek me vår hund var hon

Nu e hon så här stor och stackars mamma O är lägre än M nu

söta dom är...
  • cajsasmamma

här är bild på Cajsa och hennes shettis Wilma

Och här under rider min bonusdotter Alva för första gången( hon har ridit på Skansen mm) men första gången på riktigt!

Svar på tråden Hästtråden v. 11