Inlägg från: cajsasmamma |Visa alla inlägg
  • cajsasmamma

Hästtråden v. 11

Fortsätter med bild maraton :)

Lill-tösen när hon var 7månader och under inkörning!!
  • cajsasmamma
    Jessys skrev 2010-11-13 12:49:31 följande:
    jaadåå. han är snygg och hon likaså
    Har haft i min ungdom några SE avkommor som passhästar och alla utan en likna din häst. Hur är hon annars???
  • cajsasmamma
    84Johanna skrev 2010-11-13 13:05:39 följande:
    Kul med en hästtråd. Jag är medryttade på en Frieservalack. Men just nu har jag en paus pga barnafödande =) Men sen ska vi igång igen =)
    kul med nytt folk...
  • cajsasmamma
    Jessys skrev 2010-11-13 15:41:15 följande:
    okej

hon är en lite speciell dam. väldigt snäll men vissa dagar är hon rädd för sadeln, adra dagar, rädd för höpåsarna, osv. medan dom flesta dagar inte  bryr sig om nåt! pigg och framåt i ridningen. het i körningen. älskar att mysa, tycker om att bli skodd, gillar longering, älskar när man reder ut svansen

och tyvärr måste jag sälja eller skick ut på foder snart pga vi skall ha vårt 3dje barn i vår och jag känner att ja inte hinner just nu med en 20 månaders, en 3åring och sedan en nyfödd..
    Känner igen beskrivningen... synd att du måste skicka iväg din häst...
  • cajsasmamma
    Jessys skrev 2010-11-13 16:19:26 följande:
    jätte synd o de verkar som om ingen vill ha na heller :( bara oseriösa som hör av sig på mina anonser-...
    Jag ska minska hästantalet och det är inte en ända seriös som ringer..
  • cajsasmamma
    qenzo skrev 2010-11-13 17:20:07 följande:
    Verkar vara dumt att man inte kan köpa häst då många ska sälja :/
    Ja nu är det verkligen köparnas marknad...
  • cajsasmamma
    qenzo skrev 2010-11-13 18:02:33 följande:
    Ja för inte är det fodervärdarnas iaf *cry* Iaf inte om man har lite krav. Vilket btw jag har sänkt en hel del, just därför :/
    men det är ju dom bra hästarna som går åt först till fodervåärdarna..
  • cajsasmamma
    Ogift Fru skrev 2010-11-16 14:29:34 följande:
    Åhejåhå! Förstår vad ni menar med att man ibland känner att man inte riktigt hinner med! Jag har betalt bort mockning och fodring, för annars skulle det aldrig funka. Dygnet har ju bara 24 timmar!

Jag har fyra knattar och köpte mig en ponny just för att både jag och barnen ska kunna rida, men de små är liiiite för små än.
    Nu är jag bra sugen på att skaffa en storhäst till mig själv, men får nog lov att hejda mig tills stortjejen fixar att ta in, sadla och tränsa själv. Hinner inte göra iordning två hästar varje gång man ska ut.

Från det ena till det andra: är det nån av er som kör barfota på vintern? Min tös är barfota bak och jag tänkte nästan låta det vara så i fortsättningen oxå. Visst måste man kunna klara sig med brodd och sulisar fram?
    Beror mycket vart du bor? Brukar ni ha isgata flera månader? ha ni snö ända till april? eller har ni mest barrmark?

Jag har skor runt om med brodd till dom rids och körs jämt , dom som inte gör nåt har heller inga skor.
  • cajsasmamma
    Ogift Fru skrev 2010-11-17 20:19:47 följande:
    Tack för svaren!

Hon har bara varit broddad fram förut, men har å andra sidan i stort sett bara gått i ridhus, så det går ju inte riktigt att jämföra. Blir nog skor och brodd runt om. Är bara lite orolig att inte hovarna håller.
    Vad menar du att hovarna inte håller??
Svar på tråden Hästtråden v. 11