Inlägg från: cajsasmamma |Visa alla inlägg
  • cajsasmamma

Hästtråden v. 11

v i k t o r i a skrev 2010-11-01 18:59:27 följande:

Är på jakt efter sadel till en travare, ganska smal och tunn.. Någon som har förslag på bra modeller som skulle kunna passa?

Ska kolla märkena på mina sadlar imorgon och så meddela jag vad mina hästar har!!
  • cajsasmamma
    v i k t o r i a skrev 2010-11-01 18:59:27 följande:

Är på jakt efter sadel till en travare, ganska smal och tunn.. Någon som har förslag på bra modeller som skulle kunna passa?

Är det förresten en allround-dressyr-hopp eller montesadel du är ute efter?
  • cajsasmamma
    v i k t o r i a skrev 2010-11-02 19:27:52 följande:
    Detär en allround sadel som jag letar efter...
    Jag har följande sadlar till mina travare

Rotterdam ; har en Stubben allroundsadel och hon är av typisk travare-modell

Halvmånen; Har en 4år gammal Wintec-sadel av dressyrmodell han är lite smal av sig

Hero ; Har en passier(stavas?) sadel av allroundmodell

Gullan ; har en County Competitor Spring Tree och hon är högmakad och har aldrig ett grams övervikt :/
  • cajsasmamma
    cajsasmamma skrev 2010-11-03 13:05:22 följande:
    Jag har följande sadlar till mina travare

Rotterdam ; har en Stubben allroundsadel och hon är av typisk travare-modell

Halvmånen; Har en 4år gammal Wintec-sadel av dressyrmodell han är lite smal av sig

Hero ; Har en passier(stavas?) sadel av allroundmodell

Gullan ; har en County Competitor Spring Tree och hon är högmakad och har aldrig ett grams övervikt :/
    Kan tilläga att Gullan har den skönaste sadeln :)
  • cajsasmamma
    v i k t o r i a skrev 2010-11-03 20:32:34 följande:
    Tackar så mkt för tipsen, det är verkligen en djungel detta att hitta en sadel som passar men nu ska jag ge mig ut på jakt!
    Så lite så.. ska lägga ut lite bilder på mina hästar så ser du hur dom ser ut
  • cajsasmamma
    janniahlholm skrev 2010-11-06 10:49:35 följande:
    Idag blir det en väldigt hästig eftermiddag/kväll :P

vid fyra ungefär kommer en av mina bästa vänners nya häst hem till gårdsplanen och jag ska såklart vara med och hälsa nya familjemedlemmen välkommen! Ska bli VÄLDIGT intressant, vi har en bra deal, jag och madde, att jag ska hopptävla hennes nya häst och hon ska hjälpa mig och ha dressyrträningar för mig. Vi kompletterar varandras svaga sidor bra, det är skönt att ha hjälp nära till hands även om jag har mina tränare också.

Den här hästen som kommer är för övrigt en importerad häst, så det ska bli otroligt spännande att se om det är så förjävligt att importera hästar som alla säger. Det ska verkligen bli sjukt spännande!

En fin långlinjerad skimmeldam på 8 år och 173 ståtliga cm är det som kommer Med en sjutusan till hoppstam. Ska bli otroligt intressant
    Finns både Ladykiller, Gotthard och massa mer intressant i den stammen

Slänger in en bild på henne faktiskt så kan jag lägga upp en bild i verkligheten sen när hon kommit, så får jag fler åsikter på om hon levde upp till sina bilder

Efter hon har blivit installerad i sitt nya hem så ska jag raka två hästar, och sen hoppträna Morrisen och ev. en häst till. Det känns som klockan blir 23 innan jag är hemma. Hahaha :P herregud... hur ska det här sluta?
    Skimmeldamen heter väl inte Gina?? för isf har min kompis tittat på henne.
  • cajsasmamma
    Ogift Fru skrev 2010-11-07 20:41:10 följande:
    Nu är man hemma igen efter en välbehövlig minisemester!
    Vilka fina bilder ni har lagt upp.

Idag har jag varit och köpt mig en barbackagjord på Hööks. Fick tag på den sista de hade och det var i sista sekunden, för det kom en man efter mig och frågade efter de! Puh, säger jag bara.

Imorgon ska vi äntligen flytta kusen! Då blir hon äntligen våran. Tror att hon kommer bli som en unghäst på nytt.
    Hoppas att det har gått bra med att flytta kusen :) och tur du hade med gjorden !!!
  • cajsasmamma
    janniahlholm skrev 2010-11-11 00:51:10 följande:
    cajsasmamma skrev 2010-11-06 15:08:51 följande:
    Skimmeldamen heter väl inte Gina?? för isf har min kompis tittat på henne.
    Nej någon Gina är det inte :) det är en Pompadour ;) hur f-n tänkte den människan egentligen? ^^
    Sett henne i verkligheten under sadel idag för första gången, hoppas bara att min vän klarar av henne. Hon är lite mer häst än hon är van med!
    Ok men det låter som en styck Gina :)
  • cajsasmamma
    Jessys skrev 2010-11-11 21:03:31 följande:
    här är min fina tjej!

Monza f:2003
    E: starchip entrprise
    EE: pine chip

U:memory
    UE:supergill

Hehe... När jag såg bilden tänkte jag dom där ögorna ser ut som ett par Starchip E ögon och se va rätt jag hade :D

Svar på tråden Hästtråden v. 11