Hur länge använder man skötbord?
Det står ofta i råd att man inte behöver tvätta när de enbart kissat. Byter vi på skötbordet torkar jag bara torrt med en torr tvättlapp och byter jag "i farten" som någon uttryckte det, dvs i vardagsrummet eller hos någon annan byter jag bara blöjan, inget annat. Dottern har inte reagerat på detta utan blir bara röd ibland när hon bajsat väldigt ofta.
Kanskedinsyrra skrev 2010-01-08 17:33:28 följande:
Alltså jag måste bara säga. Vatten! Använder inte folk vatten när de byter? När ni byter kissblöjor tvättar ni inte av alls då eller? Det låter ju jättebökigt om ni hålle rpå med vatten i hink eller nått på golver - ELLER I SÄNGEN?! Fattar nada. Alltså jag vill ju inte ha nån stinkbäby med röd rumpa... Hur bär ni er åt? Vi använder alltid vatten på en torr tvättlapp om hon kissat å med en mild återfuktande tvättcreme om hon bajsat. De gånger vi varit på resande fot eller om man är borta använder vi våtservetter men då blir hon alltid röd i baken å det känns ALDRIG lika rent med våtservetter. Jämför med om man tvättar sina egna händer med våtservett eller med vatten å handduk efter... våtservetter är inte nått jag vill använda till vardags.