• myran82

    VART köper man spjälsäng?

    Vi letar & letar efter en spjälsäng men det är ju helt omöjligt!

    Finns bara på babyproffsen där dom är svindyra (och inte så bra eller?) och ikea som inte har de funktionerna på säng som vi "måste" ha samt att kvaliten inte är vidare bra.

    Varför säljs det inte sängar i vanliga möblelaffärer?

    Vi "måste" ha en säng med höj & sänkbar sida och gärna i anikt/brun färg. Vill helst ha vit men då skiter det sig med skötbord eftersom de som finns i vitt är så små. Vart ska man förvara vattenbunken?
    Vi kommer ha skötbordet i barnrummet eftersom det är det enda stället det får plats.

    Vi kikar på blocket och har även satt ut en köpesannons, men hittar inget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 16:08
    Spjälsängsköpet är klart.

  • Svar på tråden VART köper man spjälsäng?
  • myran82
    Kajsan skrev 2010-01-09 18:58:15 följande:
    Vattenbunke? Ska du ha det på skötbordet? Ovh skvalpa in det i barnrummet?Ikeas har riktigt bra kvalitet, eller vad är det med kvaliteten där ni inte gillar?Annars kan jag rekomendera Kaxholmens.
    Japp, annars blir det ju besvärligt med bajsblöjorna {#lang_emotions_wink}.

    Ikeas sängar har inte höj & sängbara sidor samt att dom känns som dom ska ramla ihop när man tar i dom. Rangliga osv. Iallafall på ikea i jönköping & det är ju samma i alla ikea-affärer.
  • myran82

    Vi har kikat på kaxholmens nina ( http://gladaungar.jetshop.se/default.aspx ) men det ser så tråkig ut. Sen finns den inte uppställd i affären i grannstaden så vi vet inte hur den ser ut på riktigt. Vill ju inte köpa utan att sett hur den ser ut på riktigt samt känt att den är stabil och inte ranglig

  • myran82
    polly P skrev 2010-01-09 19:06:59 följande:
    köpte en för nån månadsen (bild i galleriet) från ikea. inte alls dålig. o den är höj o sänkbar o man kan även ta bort ena sidan på den för att ha den som "vanlig" säng åså. typ 900 pix åså
    Den röda? Den har väl inte höj & sänkbar sida? Ingen jag har sett på ikea har det iallafall.
    Vi gillade leksviks säng innan vi tittade på den i affären, den var ostabil och inte hög & sänkbar sida. Annars hade vi köpt den.
  • myran82
    Kajsan skrev 2010-01-09 19:16:27 följande:
    Hur menar du? Varför skulle det bli besvärligt? Tycker det där vattenskvalpandet verkar jobbigare
    Måste ju torka bort bajset?. Och giftiga våtservetter vill jag inte använda. Använder den inte ens till mina egna händer mer än i nödfall, känns klibbigt och inte vidare rent.
  • myran82
    maximum skrev 2010-01-09 19:21:55 följande:
    Bor du i Jönköpingstrakten? Bror Perssons möbler i Alvesta har 5-6 olika spjälsängar.
    Har runt 20 mil dit tror jag. Ligger väl närmare växjö än jönköping?
  • myran82
    Malinski79 skrev 2010-01-09 19:41:24 följande:
    Vi köpte vår spjälsäng på Babyland...Den va inte så fasligt dyr heller ca 1100kr tror jag..Den har höj o sänkbar långsida..VI har varit jätte nöjda med den!! Vi köpte skötbordet på IKEA tror det va Hensvik å det är stort å gott om utrymme för en vattenbunke..men nu vet jag iofs inte om det finns kvar det är ju trots allt 2,5år sen nu =)
    Jo, det skötbordet finns kvar. Men känns rätt smalt tycker jag om man jämför med leksviks skötbord. Får ni plats med vatten brevid en vanlig skötbädd?
    Leksviks skötbord funderar vi på, men då gäller att vi hittar en säng som har likadan färg. Vill inte ha ett brunt skötbord och en vit säng när allt annt här hemma matchar i färger.

    Vad heter den sängen ni har?
  • myran82

    Någon som har kaxholmen nina i antik på bild?

    Jag har letat men hittar bara bilder på den i vitt, inte ens i katalogen/hemsidan från babyproffsen finns den i antik eller på kaxholmens hemsida.

    Vill ju inte köpa en säng utan att ha sett hur den ser ut på riktigt eller inte ens ha en aning om hur färgen ser ut.

  • myran82
    BubbelGuppie skrev 2010-01-10 07:24:25 följande:
    den har jag med i antikbets och jag älskar den stabil och två lägen på botten och höj o sänkbar sida ... nu ska barn nummer två snart använda den Så TS jag rekomenderar denna sängen med
    Har du en bild på den?
  • myran82

    En ikea-säng har inte höj & sänkbar botten så det är inget alternativ, jag måste kunna nå ner till madrassen för att bädda och även lägga ett sovande barn. Inte så smart att bara tappa ner barnet *hehe*. Sen är de vi har tittat på ostabila, inget jag har hittat på. Räckte med att ta i sängen så skakade den.

    Troll´s sängar är verkligen jättefina, men finns bara i vitt i affären. På hemsidan jag blev tipsad om fanns de i brunt också men vart kan man köpa dem?

    Ett väghängt skötbord är riktigt riktigt smidigt och hade jag inte bott i hyresrätt hade jag skaffat ett sådant. Min hyresvärd är väldigt petig med hål i väggarna, räcker med att man har haft nåt som man har behövs borra upp på väggen för att man ska behöva betala omtapetsering.

Svar på tråden VART köper man spjälsäng?