• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du trångbodd?
  • Mara
    lilla sandra skrev 2010-01-10 01:17:39 följande:
    Här har inte barnen egna rum, men JAG anser oss inte som trångbodda för det. Vi trivs här helt enkelt.
    Ja, det kan ju kanske vara skillnad på att känna sig trångbodd och att vara det enligt Boverkets definition. Vi både känner oss trångbodda och är det enligt Boverket. Inte för att vi inte kan ge barnen varsitt rum, utan för att deras gemensamma rum är så litet och att vi saknar klädkammare och endast har ett litet förråd.
  • My Girls

    Nej, vi har varsitt "hobbyrum", eget sovrum, barnrum och ett gästrum


    Don´t knock it ´til you try it!
  • camas

    vi bor i en fyra... har alltså tre sovrum... men barnen delar sovrum och har ett gemensamt lekrum och ja vi vuxna har ett sovrum oxå :)


    Filip 041227 och Tea 080401
  • Meria
    camas skrev 2010-01-10 01:41:24 följande:
    vi bor i en fyra... har alltså tre sovrum... men barnen delar sovrum och har ett gemensamt lekrum och ja vi vuxna har ett sovrum oxå :)
    Så vi har det här också.
    ♥ Loke -06 & Isak -08 ♥
  • camas
    Meria skrev 2010-01-10 01:43:06 följande:
    Så vi har det här också.
    från början hade barnen varsitt rum men efter att det var massa bråk om leksaker mm så ledsnade vi och de får nu dela sovrum.

    Har frågat sonen på 5 år om han vill ha ett eget rum o sova i... och då svarar han... nej jag vill sova samma rum som tea (snart 2 år)...

    så ja.. ungarna klagar inte heller :D
    Filip 041227 och Tea 080401
  • Schnauser

    Nä, jag har 65 kvm alldeles för mig själv. (2rok)


    Jag har vunnit 10 miljoner! (Testar
  • lilla sandra
    Mara skrev 2010-01-10 01:22:02 följande:
    Ja, det kan ju kanske vara skillnad på att känna sig trångbodd och att vara det enligt Boverkets definition. Vi både känner oss trångbodda och är det enligt Boverket. Inte för att vi inte kan ge barnen varsitt rum, utan för att deras gemensamma rum är så litet och att vi saknar klädkammare och endast har ett litet förråd.
    Vi bodde i en lgh som hade klädkammare o var 4 kvadrat större förut. Men den var dumt planerad, en halv kyl o frys (du vet ett skåp med både kyl o frys) låg på 3:e våningen utan hiss o tvättstugan var i andra husets källare. så man fick vackert gå ner 3 trappor o ut på gården för att sen vandra ner i en källare i ett annat hus för att kunna tvätta. Inte så rockigt.
    Nu har vi hiss, stort kök, enormt badrum (skitbra när man kan få in förvaring av kläder där), bra planerad lägenhet, tvättstugan precis under lägenheten (nu är vi 13 st hushåll som delar på en tvättstuga, istället för 100 hushåll som vi var på förra stället) o ett helt kylskåp o ett helt frysskåp.
    Det är de sakerna som spelar roll för oss.
  • Runa

    Jag har fått lära mig att trångboddhet är om man bor mer än två personer per rum. Dvs 4 personer i en tvåa är inte trångbott. Jag har alltid tyckt att det verkar jättetrångt men läste på någon myndighetssida att det var definitionen. När ändrades detta? Eller är det något annat än trångboddhet jag tänker på? Tycker å andra sidan att det verkar konstigt att det räknas som trångbott om små barn delar rum. Varför ska barn ha egna rum innan de ens börjat skolan? Jag fick eget när jag var sex och det var ganska skönt på dagtid när man hade kompisar på besök och så men jag tyckte det var kasst att sova ensam ända till jag började högstadiet ungefär. Mina småsyskon kom ofta insmygande på kvällarna för att få ligga och prata en stund eller bara känna att någon fanns där och det tyckte jag var supermysigt. Väl trångt att dela själva sängen bara.

  • Bling1975

    Nej, men om vi har lyckan att få fyra barn så får det bli en våning till på huset. Just nu har vi inga och stora problem att få dem så vi ska nog få plats.


    Stitch längtar efter Lilo
Svar på tråden Är du trångbodd?