• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du trångbodd?
  • Cecese

Ja det är vi, både enligt rum och kvm. Vi bor 6 pers och har 4 sovrum samt 99 kvm boendeyta.

Mamma till ♀-98, ♀-03, ♂-06 och ♂ oktober -08
  • Pepparkaksdeg

Vi bor in en rätt liten 4a och får precis plats. Vi är 2vuxna och 3 barn.
    Äldsta sonen har eget rum. Ett pyttelitet. Han måste ha loftsäng för att få plats med skrivbord. Han trivs.
    3 och 5 åringen delar rum. Det är ett definitivt större rum men båda behöver loftssängar för att få plats med klädbyråer och ett litet ritbord med stol under samt ett par backar med leksaker. Dom trivs
    Jag och mannen delar sovrum och det är definitivt inget problem,vi behöver ju ingen plats att tala om.
    MEN nu är en bebis på väg till påväg och då blir det problem!
    Kommer tex inte fåplats med nån vagga och definitivt inte en spjälsäng brevid vår säng.
    Så nu MÅSTE vi flytta!

• Matillin

Nej vi bor i 137 kvm villa 2 vuxna och två barn.
    Vi har 3 sovrum så alla har var sitt och möjlighet att göra 2 ru till om vi skulle vilja. Men vi använder dom ytorna till allrum nu och har inga planer på flera barn så 

• NoMatter

Ja tydligen. Jag och min son bor i en tvåa på drygt 60², han har sovrummet och jag vardagsrummet.

Det största modet är tålamodet!
  • ztar64

Nej , inte enligt boverket !
    Men det är så gräsligt dåligt planerat att det käns trångt .

• CAF

Ja både enligt boverket och oss själva. Vi bor i en 4a på 101kvm med 4 barn, men nu är vi på väg att flytta till en 6a på 147kvm.

• millalle

Vi har en stor 2:a men är tre personer. Skulle vara bra med ett rum till...

• burriburrbloggen

vi bor i en tvåa (54 kvm) och är tre personer. jag tycker det är perfa. skulle inte behöva en kvadratmeter till

burriburr.se - årets mamablogg 2009, sug på den då
  • Saaaraa

Ja det är vi. Absolut. Ingen kallar väl en etta på 20 kvm till 3 personer något annat än trångboddhet

Svar på tråden Är du trångbodd?