Är du trångbodd?
Enligt Boverket är man inte trångbodd om man har möjlighet att ge alla barn varsitt rum och de vuxna eget sovrum.
http://www.boverket.se/Kontakta-oss/Fragor-och-svar/Om-boende/Boendestandard/
Är du trångbodd?
Enligt Boverket är man inte trångbodd om man har möjlighet att ge alla barn varsitt rum och de vuxna eget sovrum.
http://www.boverket.se/Kontakta-oss/Fragor-och-svar/Om-boende/Boendestandard/
Är du trångbodd?
Japp det är vi. Vi har bara 2,5 rum, ungarna har det stora och vi sover i det halva rummet, som egentligen är ett matrum så vi får ha matbordet i vardagsrummet så jag jag kan nogf lugnt säga att vi är ganska jättetrångbodda men det funkar :) Hade vi inte gillat utsikten, huset, grannarna och värden så mycket hade vi flyttat för länge sen!
Nej, jag och mina två barn bor i en 4:a på 99 kvm
Hyfsat trångt. Jag, min sambo och vår son i en 2:a på 56 kvm. Är dock mitt uppe i husbygge så till sommaren kommer vi ha 195 kvm istället
Nej nej .. strax över 300kvm på 4 personer..
Vi kommer bli trångbodda när bebis kommer, bor i en 2:a på 64:a kvadrat. Men vi har inga planer på att flytta, trivs jättebra här och funderar på att kanske framöver avdela vardagsrummet så att det blir ett extra sovrum. Gör oss inte så mycket att det blir trångt.
Nej. Men vi har alldeles för mycket prylar för vår yta!
Vi är trångbodda enl Boverkets definition - två vuxna och fyra barn i fem rum och kök. Dessutom är rummen ganska små (vardagsrum 19 kvm, föräldrasovrum 13 kvm, två barnrum på 10 kvm varav ett delas av stora killarna samt dotterns sovrum på 7,2 kvm)
Ja, vi är snart 4 personer i en 2:a.
Men man kan ju inte räkna bara på antalet sovrum! Vi bodde i hus förut, det var på 175 kvm men det fanns bara 2 sovrum.
Så då skulle vi vara trångbodda i den villan nu när bebisen kommer.. Det håller jag då inte med om.
Nepp. Vi är två vuxna, ett barn och en katt på 130 kvm och tre sovrum. Fast vi börjar fundera på att flytta till större iallafall... :)
Nej, tydligen inte. Men skulle gärna bo större, dock vill jag inte städa mer