• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du trångbodd?
  • 3barnsmor

nä bor 4 st i ett hus med 5 sovrum

• Playing the angel

Enligt boverket nej, men enligt mig ja . Vi bor i en liten 4:a på 81 kvm, tycker det är märkligt att man ser till antalet rum och inte kvadratmeteryta eller det är ju fasligt svårt att mäta ändå för det handlar ju mycket om hur bra planerad boytan är också..

• MissMary

Nej inte alls. Vi bor 2 personer i en trea på ca 90 kvm. Dessutom i två plan så vi kan ha en våning var om vi vill=)

• puss

ja det är vi, tydligen? det går så bra så. vill inte ha det annorlunda på nåt sätt. två vuxna två barn och två företag på 70 kvadrat!

det är tammefan roligt nästan jämt
  • Hedebris

med tanke på att de två äldsta delar sovrum och vi delar sovrum med den yngsta är vi väll det. Upplever inte det som så jobbigt dock

• LAV0LINA

Nej. Vi bor i en trea med två toaletter, två sovrum. Praktisk och välplanerad planlösning, dock har vi möblerat lite "för mycket" så datorn som står i nuvarande "datarummet" som kommer bli dotterns rum inom kort måste vi hitta en plats till. Vi klurar...

Oj, det var få kvm för så många rum! Vår trea är på 83 kvm, tycker det är lagomt för en trea!

Playing the angel skrev 2010-01-10 09:34:22 följande:
    Enligt boverket nej, men enligt mig ja . Vi bor i en liten 4:a på 81 kvm, tycker det är märkligt att man ser till antalet rum och inte kvadratmeteryta eller det är ju fasligt svårt att mäta ändå för det handlar ju mycket om hur bra planerad boytan är också..
  • Impala59

Nej. Två vuxna två barn i hus (5rok)

• Mara
    Playing the angel skrev 2010-01-10 09:34:22 följande:
    Ja, jag tycker också att det är rätt märkligt att det endast är antalet rum som räknas och inte ytan. Vi bor i en 3:a på 70 kvadrat 2 vuxna ch 2 barn. Vi hade nog tyckt att en 3:a var rätt lagom om det bara hade varit lite större.
  • Micki83

Nej men vi har ändå inte många kvm. Vi bor i en ombyggd trea där vi gjort en egen lösning och fått ett rum till. Två barn och de har alltså varsitt rum. Väldigt välplanderat och mycket plats måste jag säga. Iof flyttade vi nyss från en tvåa det var liiiiite väl trångt så det känns lyxigt för mig haha. Men när jag jämför med vänner som har treor-fyror på runt 90 kvm känns vår ändå större, som sagt, välplanerad.

(¯`''?.¸(¯`''?.¸♥Alma & Ella♥¸.?''´¯)¸.?''´¯)
Svar på tråden Är du trångbodd?