Inlägg från: Mrs Charles |Visa alla inlägg
  • Mrs Charles

    Kristna se hit(del 19)!

    Kul med ny tråd!
    Spomenka; vad är det för reklam som hamnar under dina inlägg?

    Beställde just en prenumeration på Junia. Har läst den några gånger hos min syster, försökte kika runt på andra kristna tidningar men det finns inte så många tyvärr.

  • Mrs Charles
    Milkina cerka skrev 2010-01-10 14:03:55 följande:
    Du menar sidfoten? Du kan gå in under "inställningar" på din startsida här o. skaffa dig en egen om du känner för det .Betydelsen på min är iaf "Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken" (Vergilius).Kan man beställa en sådan pren på nätet? Har läst denna i mitt tycke utmärkta tidning i vår VC's väntrum.Jag läser Dagen www.dagen.se/ på nätet o. Världen idag www.varldenidag.se/Har någon annan fler intressanta förslag så mottar iaf jag dem med tacksamhet.
    Det står "Skaffa 10 000 gratis smileys" och är en massa smileys där. Kanske min dator som krånglar?! Menade inte sidfoten.
    Jo dagen och världen idag har jag läst lite på nätet också men söker mer en kvinnotidning.  
    Japp, jag beställde just Junia på nätet, junia.se. Jättebra att en del vårdcentraler har junia, jag läste på deras sida att de skickar ut tidningen till vissa VC.
  • Mrs Charles
    Free Spirit skrev 2010-01-10 15:54:14 följande:
    Hei på dere..Jeg fekk en sms fra en bønnekvinne om et behov for forbønn for en nyfrelst gutt på 15 år. Og sender det videre til dere i håp om at dere vil stå sammen med oss.Foreldrene  forbyr han å være kristen og nekter ham å snakke med folk det vet er kristne. Det har gitt han frist til fredag 23 februar til å fornekte hele kristendomen ellers vil dei iverkesette tiltak mot han.Be om at troen blir bevart og foreldrene frelst!!På forhand mange takk!!
    Ber för pojken jag med.
  • Mrs Charles

    Hej på er!


    Jag har lite inre stress över  mitt arbetsliv. Jag har planer och mål men just vägen dit känns lång och fram för allt svår. Jag ska söka till högskolan i höst och vet vad jag vill läsa men kruxet är att jag tror inte att jag kommer att klara av det (sjukt dåligt självförtroende), men ändå finns viljan av att försöka där. Jag vill tro att Gud leder mig och önskar att mitt huvud skulle sluta streta emot. Kan ni be för att jag ska tro mer på mig själv och inte ge upp så lätt.
    Ber för er alla i tråden!
  • Mrs Charles
    hemlig mamma skrev 2010-01-20 22:21:18 följande:
    I går fick jag besked från det jobb jag tidigare berättat om att jag skulle söka. Tyvärr hade de valt att gå vidare med andra sökanden. Så i dag har jag känt mig lite nedslagen emellanåt. Det tråkigaste är väl kanske inte att det inte blev just det jobbet, men snart kommer min att vara hemma med dottern och ajg känner mig inte särskilt inspirerad att gå till arbetsförmedlingen och söka jobb när det inte finns så mycket att söka. Plus att jag har fått tilltal om att Gud kommer att leda mig. Då är det svårt att fundera på vad Gud menar. Be gärna för detta och att jag får känna Guds frid i detta. CkE Jag har läst på högskolan (var det du som undrade över teologi? Jag har läst det) . De två första tentaperioderna var fruktansvärt jobbiga. Då sa jag till Gud: Det gör absolut ingenting om du kommer tillbaka nu. . Det var nervöst senare oxå, men jag visste att jag skulle klara det. Det kommer att gå bra.
    Jag har lagt teologiplanerna helt åt sidan för tillfället då det inte skulle ge mig de jobb jag vill ha. Däremot skulle jag kunnat läsa det bara för att det är så sjukt intressant (har läst en a kurs i religionsvetenskap, har dock några poäng kvar att ta).
    Tack för peppen! 
    Ber för dig att Gud ska leda dig. Du ska se att någonting kommer att dyka upp så småningom.
  • Mrs Charles

    Nu är jag så ARG.
    Jag är ARG på mig själv och jag är ARG på Gud.
    Mina hälsoproblem blir bara VÄRRE och det finns INGENTING jag kan göra.
    Och Gud gör ingenting så vitt jag ser det heller.
    Mitt äktenskap kommer att raseras om det fortsätter såhär. Jag är rädd.

  • Mrs Charles

    Jag vet att man inte ska gå på känsla, Gud är med även om man inte känner det i en del studer, ändå är det svårt ibland att acceptera att Han känns långt borta. 


    Jag har även något i mitt liv som hindrar mig, som en barriär, att leva fullt ut som en kristen. Det får mig att känna mig dålig och resulterar givetvis i att relationen till Gud försämras.
    Han har gripit in 2 gånger på kort tid, sedan jag skrev sist. Det är dumt att jag känner att jag behöver bekräftelse från honom, då blir jag bara mer less på mig själv. Vi höll på att krocka med en älg i helgen, efter bön i rädsla tittade älgen på oss och vände om på vägen och sprang tillbaka så allting gick bra. Det var alldeles fantastiskt!
    Det är en daglig kamp varje dag när synden är så stor i världen, tyvärr har den även en märkbar plats i mitt liv. Det är svårt.
    Ni som lever tillsammans med en man som inte är kristen, hur hanterar ni det?
    Jag insåg aldrig från början hur jobbigt jag faktiskt skulle komma att tycka att det är. Ofta blir jag så ledsen och jag är orolig på ett helt annat sätt för min make när jag vet att han inte har Gud i sitt liv. Det tär ganska mycket på mig. Det enda jag kan göra är att be och hoppas att Gud öppnar hans hjärta och ibland känns det som en så lång väntan.
    Många saker skulle kännas så mycket lättare, vi skulle ha det mest betydelsefulla gemensamt, vi skulle kunna stötta varandra och han skulle kunna förstå mig på ett helt annat sätt och jag skulle känna mig trygg i att veta var han hamnar om något skulle hända, förstår ni?
    Gud välsigne er alla, jag ber för er också!
Svar på tråden Kristna se hit(del 19)!