Inlägg från: Snäckan84 |Visa alla inlägg
  • Snäckan84

    Yes, änteligen gravid!!!! fortsättningstråd för oss som snackade i "Nä nu vill jag bli gravid!"

    Hej tjejer!

    Har kan vi alla fortsätta snacka som äntligen fick sitt efterlängtade plus!!!!

    Hoppas att denna tråden fortsätter i den trvliga anda som vi alla har på tråden "Nä nu vill jag bli gravid"

    Hoppas bara att vi alla andra få hamnar här så småningom men glöm inte bort oss i förra tråden så kika in ibland o släng in ett hej :)

  • Svar på tråden Yes, änteligen gravid!!!! fortsättningstråd för oss som snackade i "Nä nu vill jag bli gravid!"
  • Snäckan84
    LeiaBus2010 skrev 2010-01-10 22:51:44 följande:
    Hej!

    Jo jag har molvärk men tycker inte att den är så farlig som jag hade med sonen (om jag nu är gravid) men illamåendet tycker jag börja krypa på så jag hoppas värkligen att det är något.
    Jo med lille rasmus är det bara fint :)
    Han sover just nu den busen så strax ska nog en annan krypa ner med, han vaknar ju fortfarande på nätterna så man får ju inte en hel natts sömn ännu....

    Hur mår du annars? Försök att tänka på annat än mf.
    Min bm sa till mig att oron för mf är värre för kroppen än att lyfta tung och överanstränga sig.

    Kram på dig!
  • Snäckan84
    LeiaBus2010 skrev 2010-01-11 11:56:47 följande:
    Ja just det, de stämmer med det du säger {#lang_emotions_laughing}
    Skönt att ni slapp försöka i flera månader, det är inte speciellt kul kan jag ju inte på stå....

    Men med sonen så tog det oxå på första försöket, el försök o försök.
    Vi sa att vi ta det som det kommer o vi hade bara sex 1 gng utan skydd och Rasmus blev till så man blev ju lite bortskämd då så nu när vi har försökt i snart 8 månader så känns det lite drygt...

    Ja det hoppas vi med {#lang_emotions_laughing}
    jag skulle få test i brevlådan i dag men inte så det kommer väl inte förrän i morgon..........

    Men bättre att vänta i o för sig men jag är sååå otålig.
  • Snäckan84
    Tack så mycket :)

    Känns fortfarande lite overkligt faktiskt men det känns jätte bra :)

    Det bästa är att det blev så strakt fast det är 4 dagar kvar till mensen :)

    Hur mår du nu annars då?

    Något jobbigt illamående el fruktansvärt trött?

    Kram!
  • Snäckan84
    LeiaBus2010 skrev 2010-01-13 15:59:56 följande:
    Håller tummarna jag med!
    När jag väntade sonen mådde jag inte alls illa men denna gången känner jag det krypa på så jag hoppas att det inte blir mera.
    Elins mamma 2010 skrev 2010-01-13 16:00:04 följande:
    hej tjejer! jag hoppar in här om det är okej. Snackade i "orignaltråden" för rätt länge sen och känner igen er, särskilt dig Dowermyr, från den andra plustråden Grattis jannie, vad roligt! hur mår du?
    Jag mår faktiskt toppen har haft så mycket energi de sista två dagarna så ett tag trodde jag att min "gravtrötthet" var bara påhitt från min sida men jag har lite smått illamående som gnager.
    När va de du plussade? Vilken vecka är du i?

    Nyfiken :)
  • Snäckan84
    LeiaBus2010 skrev 2010-01-13 16:05:04 följande:
    Hoppas du slipper det jannie
    Ja me :)
    Elins mamma 2010 skrev 2010-01-13 16:05:43 följande:
    Plussade i dag men har igentligen inte bim förrän den 17 men fick ett svagt plus redan den 8/1! så min sambo sa de att antingen är jag längre gången eller sattsar han på tvillingar!

    Det går tvillingar i min släkt men det hoppas jag faktiskt inte på.

    Men av någon anledning så putar magen redan!

    Men det är ju bara ett år sedan jag födde sonen o bm sa att andra gången syns de oftast snabbare samt att man blir större jag kan köpa att man det syns snabbt men inte större hoppas jag för jag låg på översta kurvan förra gången....
  • Snäckan84
    LeiaBus2010 skrev 2010-01-13 16:29:04 följande:
    Oj oj oj, tvillingar de blir lie att göra då med andra ord, hihi
    jo de blir ju de men vi hoppas att det bara är 1 i magen :)

    Hade vi fått tvillingar första gången skulle det nog vara lättare men nu så har vi ju Musse och ett barn kan vara hur mycket som helst hur blir de inte med tå då....
    Elins mamma 2010 skrev 2010-01-13 16:30:11 följande:
    det låter som att du är längre gången än vad du tror, med tanke på magen och det annars extremt tidiga plusset! ska du ta reda på det på nåt sätt innan inskrivningen tror du?
    Ska vänta att ringa tills jag är runt vecka sju så att det verkligen ser något på vul. har ju haft ett utomkved i augusti så jag ska ändå in på vull runt vecka 6-8 för att kolla så allt står rätt till.
  • Snäckan84
    LeiaBus2010 skrev 2010-01-13 20:32:20 följande:
    Förstår det hehe, usch, nu har jag OCKSÅ fått rosa blodblandade flytningar Vi hade iofs sex innan idag, men jag har inte blödit innan när vi haft det?? Super skumt... hoppas att det bara är sköra slemhinnor, hur hade du det med blödningar nu igen med Rasmus? (De hette han va?)
    Hej! Det är nog sköra slemhinnor och att ni hade sex....

    När vi sexade i börkan kunde det komma en stor mägnd blod (rosa och illrött) så jag vågade inte ha sex på väldigt länge.

    Det är jätte vanligt så jag tror inte det är något men använd glidmedel och ha sk "mys sex" så minskar risken för blödningar.

    Ha ha jag han heter Rasmus :) Japp jag blödde jätte mycket men det var illrött oftast o bm sa till mig att ha man inte ont så brukar det inte vara någon fara speciellt om det inte är rött.

    Håller i alla fall tummarna att det ska gå bra!
  • Snäckan84
    Mamma till W skrev 2010-01-14 20:01:20 följande:
    Jag kanske kommer till er efter helgen!
    Hi hi har du mer känningar?!
  • Snäckan84
    LeiaBus2010 skrev 2010-01-14 13:11:07 följande:
    Tack va snälla ni är. Varit på hälsosamtal nu och hon tyckte att allt verkade okej iaf, det är som sagt inget farligt om det bara kom liite rosablodblandade flytningar sa hon, så jag får väl lita på det. Hon verkade bra, men var vääldigt angelägen om att jag skulle sluta snusa... suck, jag har ju precis klarat sluta röka, snuset är mitt substitut och utan det är jag en riktig r a g a t a / b i t c h , så med empati för min pojkvän och då hormonerna ändå är upp och ner så kommer jag inte sluta snusa ännu.... Men men, allt bra iaf, fick tid för inskrivning den 9 Feb
    Jag snusar faktiskt jag me {#lang_emotions_embarassed}

    Men jag hade tänkt att försöka sluta när jag är i vecka 12......

    Är likadan själv att jag är riktigt HEMSK när jag ska försöka sluta men det hade varit så skönt att slippa snuset.

    Rökte ju innan så jag gick över till snus i stället....
Svar på tråden Yes, änteligen gravid!!!! fortsättningstråd för oss som snackade i "Nä nu vill jag bli gravid!"