Daggdroppen skrev 2010-04-05 19:24:18 följande:
Nej det borde det väl inte Jag vill mest ha tips på utseende och detaljer Själva byggandet lär nog inte bli så svårt för maken då han klarat av att bygga huset Vi har lite funderat på att göra ett miniatyrhus av vårt hus... Men jag är lite rädd att det blir too much. Vad tror ni? Och iofs så spelar det ingen roll hur mycket jag planerar... Tiden att bygga lekstugan finns nog inte ändå ännu Dessutom är jag lite i valet och kvalet... Kanske man kan satsta på en riktigt enkel en ändå som man absolut inte behöver vara "rädd om". Visst skulle det vara fint med en vit och fin lekstuga med fina tyger etc på insidan... men för hur länge är den så fin? Kanke bättre att ha en enkel en med plastgolv och omålade väggar, gamla avlagda möbler som inte är vita etc... Jag vill ju det ska vara barnens lekstuga och inte min... Varsågod!
Nej nej nej!!! Det blir inte to mutch.
Jag har sett flera sådana hus där dom har miniatyrer av sitt eget hus & det ser superHäftigt snyggt ut.
Hade jag haft en sån karl som kan snickra så hade han garanterat fått göra det.
Jag hade satsat på snygg stil fina tyger matta osv...i huset & sen hade barnen fått leka så mycket dom vill i allafall.
MEN jag hade inte köpt svindyra saker som man är rädd om.
utan mera fiiint men billigt.
Plastgolv finns ju i läckra modeller & man kan ju köpa stuvbitar.
Fråga i mattaffären om dom har stuvbit hemma.