• Fröken Vit i Madickenhuset

VITA HEM

♥♥♥  HJÄRTLIGT VÄLKOMMEN TILL VITA HEM TRÅDEN!  ♥♥♥

Vi inspirerar och diskuterar det som ligger oss väldigt varmt om hjärtat...

♥♥♥ Inredning med vitt som bas ♥♥♥

Lantligt, New England, Shabby Chic, Romantiskt, Klassiskt, Gammalt, Nytt.

Snart väntar våren med dess ljus och härliga färger...
    Låt dig inspireras eller var med oss och inspirera! 
    Alla nya och gamla är varmt välkomna hit!

Föregående tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m48049179.html

www.frokenvit.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-07 11:24
    Här här kommer länken till vår trevliga Trädgårdstråd,
    "Längtan efter körsbärsblom".
    www.familjeliv.se/Forum-5-150/m51186505.html
  • Svar på tråden VITA HEM
  • versan
    Daggdroppen skrev 2010-04-05 19:24:18 följande:
    Nej det borde det väl inte Jag vill mest ha tips på utseende och detaljer Själva byggandet lär nog inte bli så svårt för maken då han klarat av att bygga huset Vi har lite funderat på att göra ett miniatyrhus av vårt hus...  Men jag är lite rädd att det blir too much. Vad tror ni? Och iofs så spelar det ingen roll hur mycket jag planerar... Tiden att bygga lekstugan finns nog inte ändå ännu Dessutom är jag lite i valet och kvalet... Kanske man kan satsta på en riktigt enkel en ändå som man absolut inte behöver vara "rädd om".  Visst skulle det vara fint med en vit och fin lekstuga med fina tyger etc på insidan... men för hur länge är den så fin? Kanke bättre att ha en enkel en med plastgolv och omålade väggar, gamla avlagda möbler som inte är vita etc... Jag vill ju det ska vara barnens lekstuga och inte min... Varsågod!
    Nej nej nej!!! Det blir inte to mutch.
    Jag har sett flera sådana hus där dom har miniatyrer av sitt eget hus & det ser superHäftigt snyggt ut.

Hade jag haft en sån karl som kan snickra så hade han garanterat fått göra det.

Jag hade satsat på snygg stil fina tyger matta osv...i huset & sen hade barnen fått leka så mycket dom vill i allafall.
    MEN jag hade inte köpt svindyra saker som man är rädd om.
    utan mera fiiint men billigt.
    Plastgolv finns ju i läckra modeller & man kan ju köpa stuvbitar.
    Fråga i mattaffären om dom har stuvbit hemma.
  • Bellevue
    versan skrev 2010-04-05 12:55:45 följande:
    Undra vad som hänt med fröken vit....  Har inte sett henne inne här på läääänge nu. & hennes blogg som jag gillar också har hon inte uppdaterat på länge... Kanske påsken som kommit ivägen Vet att hon var sjuk före påsken hoppas att dom har kryat på sig. Saknar hennes blogg & inlägg.
    Jag har också funderat. Hon har varit inloggad på fl idag iaf. Blir ju orolig
  • versan

Fniss... Kolla vad gulligt.
    Barnen ser så gulliga ut tillsamans med huset.
    http://www.eniro.se/query?img=http%3A%2F%2Fwww.playhousestreet.com%2Fprodimages-cdls%2FLCC%2Flcc-stratford.jpg&result_number=29&h=109&url=http%3A%2F%2Fwww.playhousestreet.com%2FPlayhouse-Stratford-Schoolhouse.htm&image_id=P8M4XEzzyCqDYWgIlqcm3C6pZU15ebUYk_Bal0ip64k&w=128&what=show_image&stq=20&search_word=kids%20playhouse&imgurl=http%3A%2F%2Fmedia5.picsearch.com%2Fis%3FP8M4XEzzyCqDYWgIlqcm3C6pZU15ebUYk_Bal0ip64k

hoppas länken funkar.

• versan

scrolla ned så finns det flera hus 3 sidor man kan titta på.

• Bellevue
    Daggdroppen skrev 2010-04-05 20:02:07 följande:
    Jag minns att hennes gröna lampa lyste var det igår eller i förrgår.
    Söker man på en signatuir ser man ju när den var inloggad sist
  • versan
    Bellevue skrev 2010-04-05 19:40:44 följande:
    Jag har också funderat. Hon har varit inloggad på fl idag iaf. Blir ju orolig
    Samma här! {#lang_emotions_undecided}
    orolig orolig....
    Håller tummarna att hon är frisk & mår bra. {#lang_emotions_flower}
    Saknar hennes bloggande.
  • Floria
    Daggdroppen skrev 2010-04-05 19:24:18 följande:
    Nej det borde det väl inte Jag vill mest ha tips på utseende och detaljer Själva byggandet lär nog inte bli så svårt för maken då han klarat av att bygga huset Vi har lite funderat på att göra ett miniatyrhus av vårt hus...  Men jag är lite rädd att det blir too much. Vad tror ni? Och iofs så spelar det ingen roll hur mycket jag planerar... Tiden att bygga lekstugan finns nog inte ändå ännu Dessutom är jag lite i valet och kvalet... Kanske man kan satsta på en riktigt enkel en ändå som man absolut inte behöver vara "rädd om".  Visst skulle det vara fint med en vit och fin lekstuga med fina tyger etc på insidan... men för hur länge är den så fin? Kanke bättre att ha en enkel en med plastgolv och omålade väggar, gamla avlagda möbler som inte är vita etc... Jag vill ju det ska vara barnens lekstuga och inte min... Varsågod!
    Våra barn har än så länge mina gamla möbler i lekstugan så det ser gräsligt ut. Men jag är ändå sugen på att göra fint, det gör inte så mycket om det blir skavt om jag målar om dem osv. Fina tyger behöver ju inte heller vara dyra tyger. Å andra sidan så hamnar lekstugan låångt ner på vår prioriteringslista som är typ uteplatsen, flera trädgårdsland, tv-rum, hall, badrum, trappa... hjälp...

Så jag vill gärna ha tips på billiga saker som ändå är fina
  • Sagalin

God morgon!

Idag är det en stor dag för min Jacob, han ska åka till dagis utan blöja.
    Han har varit utan blöja nästan hela påsken och varit jätteduktig på att säga till
    själv att han behöver kissa.
    Så jag hoppas det går bra för honom idag och att han kommer ihåg att säga till så att han inte bli ledsen om han kissar ner sig och inte vill fortsätta med kalsonger.

Om ingen har några invändningar så tar jag på mig att starta en ny tråd på söndag?
    Vad ska vara med förrutom en liten bild och länk till trädgårdstråden?
    Ska den texten som finns i ts idag ska den med eller ska vi ha ny eller ännu kortare?