• Fröken Vit i Madickenhuset

VITA HEM

♥♥♥  HJÄRTLIGT VÄLKOMMEN TILL VITA HEM TRÅDEN!  ♥♥♥

Vi inspirerar och diskuterar det som ligger oss väldigt varmt om hjärtat...

♥♥♥ Inredning med vitt som bas ♥♥♥

Lantligt, New England, Shabby Chic, Romantiskt, Klassiskt, Gammalt, Nytt.

Snart väntar våren med dess ljus och härliga färger...
    Låt dig inspireras eller var med oss och inspirera! 
    Alla nya och gamla är varmt välkomna hit!

Föregående tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m48049179.html

www.frokenvit.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-07 11:24
    Här här kommer länken till vår trevliga Trädgårdstråd,
    "Längtan efter körsbärsblom".
    www.familjeliv.se/Forum-5-150/m51186505.html
  • Svar på tråden VITA HEM
  • Hannnas
    Tjock kulan skrev 2010-04-08 12:54:46 följande:
    Tack, ska kolla upp det.Tycker jag är ganska van vid att måla möbler men just nu vet jag varken ut eller in så jag hoppas att ni kan hjälpa mig. Har slipat skåpet och det flagnar på vit färg så nu har jag skrapat bort all lös färg och slipat skåpet igen. Det jag blir fundersam över är om jag kan måla med häftgrund på skåpet nu eller om all färg som sitter kvar måste slipas bort helt för att skåpet ska bli bra och inte se ojämnt ut. Vad tror ni? Vad glad jag blev att du kikade in, tänkte på dig i går och undrade hur du hade det. Vad glad jag blir att höra att du tar hand om dig själv och din hälsa, första steget är taget, lycka till och du sluta inte lyssna på din kropp stora kramar M
    Är det jämnt underlag bör det väl räcka och gå på med häftgrund tycker jag det låter som iaf

MissG... du låter som jag, vill ha en vit mobil, utan mer funtioner än att den går att ringa på typ viktigast att den är snygg typ
    .?:*¨¨*:?. www.brunnegard.blogspot.com/ .?:*¨¨*:?.
  • Tjock kulan
    Hannnas skrev 2010-04-08 13:15:32 följande:
    Är det jämnt underlag bör det väl räcka och gå på med häftgrund tycker jag det låter som iaf MissG... du låter som jag, vill ha en vit mobil, utan mer funtioner än att den går att ringa på typ viktigast att den är snygg typ
    Jämnt och jämnt jag vet inte vad jag ska säga känner man med fingrarna så känns det ju att det är en kant/nivåskillnad mellan fläcken av färg och där skåpet är trärent.{#lang_emotions_undecided}
  • versan

Prinsessan leia. Åhhh! Vad kul att du kikar in har funderat flera ggr hur du mår.. Utförlig rapport önskas. Hoppas du mår bättre om inte så TA HAND OM DIG. kram Versan

• Jen nifer

ikväll ska taket vitlaseras, sen har vi hyrt en golvslip över helgen så imorgon slipar vi de gamla trägolvet och sen har vi fixat en mattlack. De syns inte ens att golvet är lackat efter, jätte fint.. Sitter ju nytt gips på väggarna så sen efter helgen är de bara de kruxet kvar, att bstämma tapeter.. Så snart så är de ett helt nytt sovrum. Hämtade ut lite beställda prylar från countrystyle idag, superfina.

Har även köpt en antikvit som vi ska måla våran sängstomme i furu i. Så vi ha ratt göra i helgen, utöver detta tänkte jag plantera lite ute :D Så trevlig helg på er!

Mollys & Minnas mamma
  • versan
    Daggdroppen skrev 2010-04-08 15:05:21 följande:
    Tittar in och säger jag har nytt i bloggen: En glad överraskning utomhus www.lantligharmoniochsmabarnskaos.blogspot.co...
    Hihi.... Underbara barn.
    Det var det sötaste jag sett på länge.

Så länge det finns drömmar så finns det hopp. {#lang_emotions_sunny}
    Klart att tulipanerna kommer upp.
    Hoppas bara att INTE några hungriga djur vill ha dom.
    Såg igår att rådjuren var och strök runt grannens tulpanrabatt.

Jag var på Ikea idag & köpte ben till handfats komoden.
    Och sen var jag på bahause & köpte kranar & duscharmatur.
    Så nu sitter man och vilar med datorn i knät & värkpiller i kroppen.
    Känns som om jag behöver en soooov tupplur just nu.

Gud så svårt det är att hitta fiina kranar som jag kan klara av att vrida med mina dassiga leder.
    Det man väl hittar är så Ultra moderna så jag vill kräkas.
    men jag har inget val.
    Så nu får jag göra ett modern badrum... Hmmm... kranarna sätter verkligen sin prägel på stuket hur det blir.
    Får väl köra Spa-stilen på badrummet. 
  • versan
    Tjock kulan skrev 2010-04-08 16:27:47 följande:
    Jämnt och jämnt jag vet inte vad jag ska säga känner man med fingrarna så känns det ju att det är en kant/nivåskillnad mellan fläcken av färg och där skåpet är trärent.
    Känns det en nivåskillnad så kommer du se nivåskillnad med när du har målat.

Vill du INTE att det ska synas "rest" målarfläckar under nya färgen så måste du slipa mera tills du ej känner någon kant när du drar med fingret.
  • Mimmi 71
    Tjock kulan skrev 2010-04-08 09:52:55 följande:
    God morgonSka slipa ett gammalt överskåp och använda det till förvaring i badrummet. Finns inga ben till skåpet just nu då det stått ovanpå ett annat skåp så nu e jag på jakt efter ett par snygga ben att skruva fast på skåpet så det kan stå på golvet. Någon som vet var man kan hitta det förutom IKEA?.
    Har du Bauhaus i närheten så har de ett stort utbud.
  • Pums

På tal om mobiler. Jag har en i phone, vit och jag älskar den!!!!! Var jätte emot att skaffa en sån innan men min man övertalade mig när min gamla gick sönder. Har man abonnemang så kostar den inte mer än nån annan mobil att skaffa. Jag är långt ifrån ett teknik freak men den här mobilen är verkligen suverän och jag rekommenderar den starkt till alla. Surfar ofta på den så det blir som en mini dator/mobil. Som just nu när jag skrivet detta.....från mobilen....när jag sitter på toa, hi hi!!!!! Som stressad småbarnsförälder får man hitta sina stunder.