Inlägg från: CarVen |Visa alla inlägg
  • CarVen

    Oktobermammor -06 i Göteborg, tråd nr. 17

    3 års trots, syskonrivalitet.....och fikaträffar!

    Välkomna hit!

    Sötnosarna födda 2006
    5/10 - Oliver
    6/10 - Thyra & Filip
    7/10 - Citrina
    10/10 - Annie & Engla
    11/10 - Lukas
    17/10 - Elin
    27/10 - Novalie
    15/11 - Chloe

    Syskon 2008
    17/6 - Leia
    27/7 - Noah

    Syskon 2009
    26/1 - My
    27/1 - Ebba
    3/3 - Wilmer
    17/4 - Esther
    18/5 - Noomi
  • Svar på tråden Oktobermammor -06 i Göteborg, tråd nr. 17
  • CarVen

    funderade på ett besök på lek och bus en dag nästa vecka? Gärna eftermiddag då vi har dagis varje dag kl. 9-12. Gillar inte! Hade velat ha 3 dagar a´5 timmar. Men, men....Får bara ställa aktiviteterna därefter.

  • CarVen

    vill gärna boka dejt, men just nu är vi lite dåliga i magen....vill väl inte inte kalla det magsjuka, för inget kräk eller så, men inte heller 100% -igt bra. Ingen dagis idag, och inget ni andra vill ha heller antar jag... Återkommer kanske i morgon hur vi verkar må!

  • CarVen

    Vill också träffas, både måndag och fredag passar så länge det är på eftermiddagen. Lukas är på dagis till kl. 12. Nu har jag varit sjuk den här veckan, men febern verkar i allafall vara borta idag även om halsen gör ont ännu. Men förhoppningsvis ska jag vara frisk på måndag. Om inte barnen åker på samma sak,....

  • CarVen

    Ingen träff för oss i morgon heller, Lukas har magsjuka. Diarré och spydde lite i morse. Men ha så kul i morgon och då är jag i stället sugen på en träff på FREDAG...

  • CarVen

    Jaaa, ny fikadejt snart! Har missat alla nu, tycker vi borde ha "sjukat" färdigt för ett tag snart. Har ju haft båda kräksjukan och förkylning/feber.

    Grattis Mysan!

  • CarVen

    Gärna, gärna! Min käre man är i Tyskland nästa vecka. Undrar bara om man vågar boka in någon träff, känns som om vi varit sjuka konstant sedan jul... Nu är det kanske påväg att reda upp sig dock - Lukas hostar, men inget annat och Esther också, men hon är ju som sagt på en ny antibiotika kur, som jag iofs inte tycker gett någon effekt. Ska försöka ringa lungläkaren idag. Trött på detta - vill ha vår!!

  • CarVen

    ska vi äntligen försöka få till en dejt nästa vecka, annika?? Ungarna är ju 9-10 månader nu och vi sågs när de var pyttisar....Oj vad tiden rusar iväg! Mig veterligen har jag inget inplanerat nästa vecka. Vilken dag är Novalie hemma från förskolan? Lukas går alla dagar, men bara till lunch. Kan ha hem honom också om vi planerar in ngt.

  • CarVen

    Fredag passar oss också! Träff ute, typ slottsskogen, eller Lek & bus, eller bara hemma hos någon? Det börjar väl vara dags att ses hemma hos oss i såfall, ni har varit hembjudna en gång, tror jag, när Lukas & co. var små...

  • CarVen

    Har ett föräldrasamtal på fredag som jag hade glömt bort, så Lukas kommer att vara på förskolan till lunch som vanligt (kl. 12). Men efter det någon gång. Vid kl. 13 kanske?

    Jag har kaffe, té och saft, samt en äppelkaka i frysen. Vad mera vill ni ha? Ta med vad ni tycker & vill ha.

  • CarVen

    Måste varna er för att vi troligen har någon förkylning på gång här. Lukas klagade igår kväll och i morse över att det gjorde ont i halsen när han skulle svälja, och jag har också haft lite känningar åt det hållet. Han är ändå på förskolan idag, ingen feber och så, då han ändå mår bra. Tänkte bara varna er om det är någon som inte vill ha en förkylnings smitta....

    Inboxar er adress och tel.nr.

  • CarVen

    äsch - jag vet inte vad som behövs! Åsa tar frallor och Heidi ost. Smör finns, drycker och en äppelkaka. Det räcker kanske?

    Annars är det nog ingen fara med Lukas. Han är pigg som vanligt, inte snorig. Säger någon gång att han har lite ont när han ska svälja, men mindre än igår.

  • CarVen

    Tack för idag!!

    Nu till det tråkiga.....Lukas spydde precis! Hoppas ingen annan blir sjuk....

  • CarVen

    Jodå, det var en mycket lätt magsjuka. Lukas spydde som sagt 3 ggr, sedan var han lite hängig dagen efter. Ingen diarré heller. Esther fick en liten mini variant på lördag, men varken jag eller Martin fick något.

    Han hade det bra på hajken. Hade frusit en del så han kände sig småkrasslig hela lördag och söndag. Men nu är han på jobb.

    Grattis Heidi på din dag idag!

Svar på tråden Oktobermammor -06 i Göteborg, tråd nr. 17