Reflux i urinvägar, njurproblem osv........
Välkommen hit!
Mariekexet - Ja Milo hade nio urinvägsinfektioner under sina första nio månader varav de tre första krävde vård på sjukhus. Han provade nog alla antibiotikaprofylax som fanns, men resistenta bakterier byttes av. Sen fick han en defluxinjektion som tog bort refluxen och har sedan varit infektionsfri. Han går dock på dubbel profylax. Själva förträngningen är huvudproblemet och han står i kö till operation.
Har din son haft många uvi? Står han på profylax?
Kornelia! Jag lider med er! Vilket antiklimax!!!
Vi var med om något liknande, men inte lika illa. Milo fick sin deflux 1/7 och jag hade sååååå stora förhoppningar. Efteråt fick vi veta att de bara hade kunnat spruta in en väldigt liten mängd deflux eftersom det var så trångt och det kunde bli helstopp i så fall. Vi fick veta att vi nog skulle ställa in oss på en riktig operation när man går in via magen och rättar till förträngningen som är huvudproblemet.
Dagen efter blev Milo dålig (kräktes) och man befarade att det HADE blivit helstopp och att man skulle behöva operera in dränage. Snacka om antiklimax, ingreppet som skulle hjälpa honom gjorde honom istället sämre. Vi blev skickade upp till Gbg en fredagkväll och blev inlagda. Nu visade det sig att det bara var ett tillfälligt stopp efter operationen, som gick bort av sig själv.
Men förträngningen kvarstår och Milo ska också opereras inom tre månader (eller det är väl snarare två månader nu).
Ja, det är konstigt att ni inte fått några indikationer på detta!
Jag är väldigt spänd inför själva operationen. Jag fattar det som ni hör till Gbg? Då är det Dr Gundela som ska göra ingreppet? Jag tycker hon är helt underbar.
Vi har också haft en miljon frågor och det bästa du kan göra nu är att ringa Östra och boka en telefontid med Gundela (eller vilken läkare ni nu har). Skriv ner alla frågor och be att få detaljerad info om allt som komma skall.
Många kramar!