Reflux i urinvägar, njurproblem osv........
Nu har vi äntligen fått ett första DMSA-svar, det har tydligen blivit fel på något sätt så svaret "poppar" inte upp och "finns" inte heller på det vanliga stället... Iaf så har jag fått reda på att det är 62 och 38%, höger sida är den som är sämre (stämmer med UL som gjordes, det var på den sidan det var hydronefros).
Det gick faktiskt att se även på DMSA, den "plutten" som skulle visa njuren var klart mindre på den sidan...
Hur är % för era små? Har ni koll på om 62-38 är dåligt eller jättedåligt? Det ska väl egentligen vara max 45-55 för att anses normalt?
Ha det gott!
Jag har ingen uppfattning om hur dåligt resultatet är, Hildings är inom normalspannet, sist tror jag det var 50-50 precis. Vad sade läkaren?
Idag ringde de från Göteborg. Än så länge kommer de att avvakta operation och köra på antibiotika och undersökningar. Däremot platsar han inte i studien eftersom de har sett tecken på avflödeshinder. De kan inte se någon tydlig förträngning och de vet inte om avlödeshindret är ett faktiskt hinder eller om det är refluxen som är så kraftig att det är därför det rinner av för sakta på hö. sidan. Som flera i tråden nämnt så avvaktar de helst operation tills efter 1 år om det går. Det finns en liten chans att felen växer bort av sig självt och det vore ju såklart det allra bästa! (Fast det lät inte som om hon trodde att det skulle växa bort)