Reflux i urinvägar, njurproblem osv........
Sedan fick hon UVI gång på gång till vi äntligen kunde få MUCG undersökningen gjort o då var svaret som sagt allt annat än glädjande:( Nu har jag stenkoll på henne och varenda gång hon verkar må dåligt, ja då undrar man ju om det e UVI och ofta tar jag kisseprov o lämnar in det för säkerhets skull. Ingen feber hade hon i samband med de andra UVIs så det e SVÅRT att veta när det e på gång! Nervöst o stressande e det. Nu ska vi in o kolla så att blåsan fungerar som den ska, hoppas på ett positivt svar då!
Tack för att ni finns härinne, för eran erfarenheter är så mycket värt när man står här o känner sig ensam med detta!
Känner väl igen mig i det du skriver! Milo har heller inte fått speciellt hög feber vid UVI (han hade nio UVI sina första nio månader trots profylax). När jag var tveksam brukade jag ta ett kissprov och hålla upp det mot ljudet. Det var alltid grumligt om det var UVI. Sen hade vi jättebra kontakt med Barnmottagningen. Vi fick lämna prov hur ofta vi ville, och vi behövde aldrig komma in med honom till en början. Jag bruklade fånga ett urinprov på morgonen och så tog min amn med det och lämnade in det på väg till jobbet. Sen ringde Barnmottagningen och så fick vi komma in urinstickan var "ful", vilket den nästan alltid var.
Förstår att det känns jobbigt och ovisst. Vi har haft ett tufft år, en känslomässig bergochdalbana. Först alla UVIer och problem med att hitta en profylax som funkade. In och ut på sjukhus. Alla oräknerliga undersökningar. Ovisshet. Sen fick vi äntligen en deflux, som gav komplikationer till en början, men den lyckades på så vis att refluxen förvann. Lycka. Sen fick vi veta att refluxen var sekundär och att källan till problemet (förträgning på urinledaren) kvarstod och måste opereras. Så nu väntar vi på operationstid. Sen hoppas vi att han ska bli helt frisk, men jag tror inte på någonting längre, man blir bara besviken...
Vilken profylax har ni? Har hon blivit sjuk trots profylax?