Reflux i urinvägar, njurproblem osv........
Äntligen kom kallelsen till miktionsundersökningen. Den kom idag, vi ska vara där på måndag 09.00. Vilken framförhållning. (*lite irriterad*)
Äntligen kom kallelsen till miktionsundersökningen. Den kom idag, vi ska vara där på måndag 09.00. Vilken framförhållning. (*lite irriterad*)
Nu har vi kissobserverat. Jag sitter och googlar för att få reda på mer, men jag hittar inga svar, Det jag funderar på är vid vilka volymer man börjar med RIK, fast det kanske inte finns några exakta svar. Det kanske avgörs från fall till fall när man tar hänsyn till många olika faktorer.
Uroterapeuten kunde inte svara direkt, iaf.
De volymer vi fick idag var:
Kissad mängd (som mest): 210 ml (normalt ca 60-90 ml för åldern)
Resturin (som mest): 53 ml ( ska vara <5. >20="patologiskt"
Kissesköterskans råd var att börja potträna för "vi måste få ner volymerna", i övrigt bara vääääänta på Göteborgs svar.
Enl. vad jag hittat på nätet får man inte göra deflux om man har "svår blåstömningsrubbning", inte vet jag om det här klassas dit, vad tror ni andra?
Jag får hela tiden intala mig att Hilding ju faktiskt är frisk just nu, men fy sjutton vad det här skruvar upp mej... blir ni andra också lite uppvarvade i samband med undersökningar? Drabbas ni också av googlarsjukan?
*lite ledsen idag*
Vi har haft positivt på både röda & vita blodkroppar samt nitriter på stickan samt hög crp UTAN att det varit uvi.