• Helena o Mattias

Manglar du?

Bor i lägenhet o i vår tvättstuga har de två manglar som väldigt sällan funkar helt som de ska. Min man säger att de är inte så många idag som manglar. Så jag undrar, manglar du?

Mina älsklingar, min man Mattias, sonen Linus 051025 dotter Evelyn 090908
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Manglar du?
  • Eisa

Nej. Jag fattar inte varför man skulle... Är det för att få släta sängkläder? Blir man lyckligare, mer knullad, högre utbildad, rikare och klokare av det?

• Perry the Platypus

Nej, men jag skulle vilja manga våra lakan och handdukar - det är så mycket fräschare med slätt tyg.

αρκατά
  • Perry the Platypus

mangLa

αρκατά
  • Perry the Platypus
    Eisa skrev 2010-01-14 12:11:44 följande:
    Nej. Jag fattar inte varför man skulle... Är det för att få släta sängkläder? Blir man lyckligare, mer knullad, högre utbildad, rikare och klokare av det?
    Det är känslan, baby! Känlsan av att lägga sig i prassliga rena lakan.
    αρκατά
  • Mumselumsan

Nej röstade jag då vi aldrig gör det. Dock vet jag att tex manglade sängkläder blir väldigt mjuka, sköna och släta. Men orka mangla & hinna, nä!

• Eisa
    Perry the Platypus skrev 2010-01-14 12:13:59 följande:
    Det är känslan, baby! Känlsan av att lägga sig i prassliga rena lakan.
    den är säkert jättehärlig, jag tror dig!
  • Perry the Platypus
    Eisa skrev 2010-01-14 12:11:44 följande:
    (men tyvärr blir man inte vare sig mer knullad eller rikare )
    αρκατά
  • Vindfall

Äh, lakanen blir ju skrynkliga på en gång ändå. Jag stryker ju knappt mina skjortor ens...

Livet går fort nu...
  • Sencha

Nej, har ingen mangel. (Eller jo, det står en gammal handdriven med trävalsar och på järnstativ på vår veranda, tror jag...?)

Men visst är det skönt med manglade lakan

0401 & 0807
  • Perry the Platypus
    Vindfall skrev 2010-01-14 12:16:24 följande:
    Äh, lakanen blir ju skrynkliga på en gång ändå. Jag stryker ju knappt mina skjortor ens...
    Jag stryker också väldigt sällan - sånt tar ju tid!! Mangling däremot tar knapt nån tid alls. däremot tar en mangel en förfärlig plats, och trots att jag har ett helt hus så vet jag inte var jag skulle kunna klämma in en...
    αρκατά
Svar på tråden Manglar du?