• Helena o Mattias

Manglar du?

Bor i lägenhet o i vår tvättstuga har de två manglar som väldigt sällan funkar helt som de ska. Min man säger att de är inte så många idag som manglar. Så jag undrar, manglar du?

Mina älsklingar, min man Mattias, sonen Linus 051025 dotter Evelyn 090908
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Manglar du?
  • Missnööjd

Vill mangla alla sängkläder, dukar och dyl. men det är inte alltid tiden finns. Dels älskar jag att lägga mig i en nybäddad säng med släta sängkläder dels så är jag lite lätt pedantisk i linneskåpet. Går inte att ha ordning och reda utan manglade sängkläder

Alva - Min skatt!
  • Atamon

Ja, jag manglar sängkläder, linnedukar, linnehanddukar, tygtabletter 
    men det är nog bara jag och en gammal tant som använder mangeln i vår tvättstuga. Men jag manglar lakan för att det är skönare att sova på och för att jag är van att ha det så

• challe 1

nej. men det är mer hygineiskt att göra det. (enligt rent hus) men jag har aldrig manglat och vet så ledes inte hur man gör. är typ rädd för att fastna eller nått haha.

• Vindfall
    Perry the Platypus skrev 2010-01-14 12:18:11 följande:
    Jag stryker också väldigt sällan - sånt tar ju tid!! Mangling däremot tar knapt nån tid alls. däremot tar en mangel en förfärlig plats, och trots att jag har ett helt hus så vet jag inte var jag skulle kunna klämma in en...
    Du får bygga en mangelbod på gården.
    Livet går fort nu...
  • Kya

Nej men det är för att vi har tvättmaskin i hemmet men ingen mangel. när vi använde den allmänna tvättstugan så manglade jag. och jag skulle ha manglat om vi ägt någon mangel. men det känns väldigt onödigt att boka en hel tvätttid i tvättstugan bara för att mangla några sängkläder...

27okt-08 tittade min lilla prins Filip ut och Nr 2 beräknas titta ut 3 feb-10 :) Jag är lyckligt lottad!
  • Flapper

Nej. Otroligt onödigt att tidskrävande. Hänger slätt och viker in snyggt. Det räcker för oss...

• lillasmilla

Hatar att stryka men mangla skulle jag gärna göra -om jag hade en... Får önska mig i julklapp nästa år...

• rosenknopp09

jag har manglat någon gång men aldrig mina grejer..
    tycker det går bra att vika och stryka än att stå där med en mangel, de finns dock.

• Trollet Ludenben

Nej, jag stryker inte ens...

Älskade ungar Frodo 021001 och Elias 090224
  • Senap

Ja, det finns inget skönare än manglade lakan.
    Går inte att jämföra med endast vikta. {#lang_emotions_undecided}

My sugar is raw
Svar på tråden Manglar du?