• AlexandraK

Raggare Del 12

Här e den igen..

Raggare del 12

Ja det fanns ju en hel del av oss raggare här
    Tänk vad som kan dölja sej under nerkräkta kläder och påsiga ögon
    Välkommna gamla som nya!
    Du behöver inte äga en jänkare för att vara välkommen hit, bara intresset finns
    Här snackar vi, träffar, crusingar, bilar you name it!

Vi och våra bilar:

Zchimla - El Camino-69
    Annki72- Impala - 58
    lillaemme- Dodge-59, Dart -65, Dodge-66 och Rekord-61
    yossis - Impala - 63, cab lowrider
    Heliodora- Ford Edsel -59
    SandraEdin - Amazon -67
    Alexxia - Impala hgv -73, Buick Skylark -69
    Ullis69 - Buick LeSabre -66 cab
    RaggarJesa - Impala -61, Cheva -53
    Hemliga72an - ingen bil
    Bellan85 - Pontiac LeMans -65
    CircusLarsson- Dodge Charger-68
    Tésan - Plymouth valiant cab -75 (pilsner) och Opel rekord (olympia) -63
    Panictjej - IH Scout -75 och -77, Lincoln Cont cab -66
    Wonderchild2009 - Buick Skylark-66

Lite länkar:

Tésan va smart och gjorde en tråd: Våra "raggar" bilar
    www.familjeliv.se/Forum-5-272/m33635632.html

Raggare del 8 (finns även alla andra delar där länkade) :
    beta.familjeliv.se/Forum-5-272/m38715436-36.h...

Raggare del 9
    www.familjeliv.se/Forum-5-272/m41727885.html

Raggare del 10
    www.familjeliv.se/Forum-5-272/m44123741.html

Raggare del 11
    www.familjeliv.se/Forum-5-272/m48021171.html

Raggare (bilder)
    www.familjeliv.se/Forum-5-272/m44123728.html
  • Svar på tråden Raggare Del 12
  • yossis

Här har vi spanskflagg på Impalan + att ny motor, växellåda, bromast & stryrservo är inhandlat så nu ska maken och svågern tillbringa ett par helger i garaget så är hon fit for crusing igen, först måste hon dock få en ok-stämpel av besiktningen.

• annki72
    littlemisstrouble skrev 2010-05-01 12:37:24 följande:
    nån mer än jag som ska på cruisingen i vetlanda idag?
    Vi var där
    Mamma till 4 söner och en dotter
  • Johan01

Nu är jag absolut ingen raggare, och kommer inte bli heller, men jag är ganska estetiskt intresserad av dessa bilar. Jag är en total nybörjare vad gäller dessa bilar, men jag skulle vilja höra lite om t. ex en Impala - 63. Vad kostar? hur mycket jobb kan det tänkas kräva och lite sådana saker.

jag när nämligen en dröm att någon gång köpa en sådan och köra runt i.

• lillaemme
    Johan01 skrev 2010-05-03 08:14:42 följande:
    Nu är jag absolut ingen raggare, och kommer inte bli heller, men jag är ganska estetiskt intresserad av dessa bilar. Jag är en total nybörjare vad gäller dessa bilar, men jag skulle vilja höra lite om t. ex en Impala - 63. Vad kostar? hur mycket jobb kan det tänkas kräva och lite sådana saker.jag när nämligen en dröm att någon gång köpa en sådan och köra runt i.
    KUL! tycker ja du ska köpa en cheva.. man måste ju ngn gång förverkliga sina drömmar..

pris e skitsvårt att säga, de beror ju på skick m.m..de e samma jobb mässigt..beror oxå på vilket skick!
    080928 - kom världens bästa Linus
  • lillaemme
    mamma83 skrev 2010-05-03 07:56:01 följande:
    hihi vi har fint BB här ;)
    i know..födde där förra gången..hihi...
    080928 - kom världens bästa Linus
  • yossis
    Johan01 skrev 2010-05-03 08:14:42 följande:
    Nu är jag absolut ingen raggare, och kommer inte bli heller, men jag är ganska estetiskt intresserad av dessa bilar. Jag är en total nybörjare vad gäller dessa bilar, men jag skulle vilja höra lite om t. ex en Impala - 63. Vad kostar? hur mycket jobb kan det tänkas kräva och lite sådana saker. jag när nämligen en dröm att någon gång köpa en sådan och köra runt i.
    Välkommen
    Klart du ska ha en Impala -63, önskade mig en Impala -63 HGV i 30-års prresent men fick tyvärr ingen så jag fortsätter drömma om en egen jänk år nöja mig med att åka i makens & svågerns Impala cab -63.
    Att sätta en prislapp är svårt, beror ju på skicket på bilen, om du ska ha en cab, HT, HGV om det ska vara en 2 eller 4 dörrars, motor mm.
    Hur mycket jobb det är att renovera en jänk vet man aldrig förens man börjat riva och ser vad som döljer sig under.

Maken & svågern har haft tur, dom köpte caben för 10 år sen och har kunnat köra den hela tiden, bara bytt tändstift och olja på dom året. Men nu är ny motor, växellåda, bromast & stryrservo är inhandlat så nu ska maken och svågern tillbringa ett par helger i garaget så är hon renoverad under huven, sen är det dax att ta tag i det yttre och inredningen.
  • annki72
    littlemisstrouble skrev 2010-05-02 20:09:48 följande:
    åkte med eller tittade?
    Vi åkte vår Impala -58 både åkte med i cruisingen och stod bredvid en stund och tittade =)
    Mamma till 4 söner och en dotter
  • littlemisstrouble
    annki72 skrev 2010-05-03 14:20:30 följande:
    Vi åkte vår Impala -58 både åkte med i cruisingen och stod bredvid en stund och tittade =)
    aha kikade i ditt galleri och tror jag såg dig skymta förbi någonstans
    Planering är a och o......
Svar på tråden Raggare Del 12