• AlexandraK

Raggare Del 12

Här e den igen..

Raggare del 12

Ja det fanns ju en hel del av oss raggare här
    Tänk vad som kan dölja sej under nerkräkta kläder och påsiga ögon
    Välkommna gamla som nya!
    Du behöver inte äga en jänkare för att vara välkommen hit, bara intresset finns
    Här snackar vi, träffar, crusingar, bilar you name it!

Vi och våra bilar:

Zchimla - El Camino-69
    Annki72- Impala - 58
    lillaemme- Dodge-59, Dart -65, Dodge-66 och Rekord-61
    yossis - Impala - 63, cab lowrider
    Heliodora- Ford Edsel -59
    SandraEdin - Amazon -67
    Alexxia - Impala hgv -73, Buick Skylark -69
    Ullis69 - Buick LeSabre -66 cab
    RaggarJesa - Impala -61, Cheva -53
    Hemliga72an - ingen bil
    Bellan85 - Pontiac LeMans -65
    CircusLarsson- Dodge Charger-68
    Tésan - Plymouth valiant cab -75 (pilsner) och Opel rekord (olympia) -63
    Panictjej - IH Scout -75 och -77, Lincoln Cont cab -66
    Wonderchild2009 - Buick Skylark-66

Lite länkar:

Tésan va smart och gjorde en tråd: Våra "raggar" bilar
    www.familjeliv.se/Forum-5-272/m33635632.html

Raggare del 8 (finns även alla andra delar där länkade) :
    beta.familjeliv.se/Forum-5-272/m38715436-36.h...

Raggare del 9
    www.familjeliv.se/Forum-5-272/m41727885.html

Raggare del 10
    www.familjeliv.se/Forum-5-272/m44123741.html

Raggare del 11
    www.familjeliv.se/Forum-5-272/m48021171.html

Raggare (bilder)
    www.familjeliv.se/Forum-5-272/m44123728.html
  • Svar på tråden Raggare Del 12
  • yossis
    Ullis69 skrev 2010-03-01 09:54:08 följande:
    Var o såg Brolle som Buddy Holly i går igen  I Leksand denna gång, snäll som jag är ställde jag upp som sällskap åt vår 13-åring som fick biljetten av oss i julklapp. (Vilken uppoffring va, hehe) Hon HATADE verkligen oss för att vi såg den utan henne i våras Showen var lika suverän nu som då o jag blir så förundrad över att ensamblen ser ut att ha lika kul fortfarande. Lite kul att ha delat upplevelsen med dottern o även dela förtjusningen över Brolle, sicken karl O det botade ju verkligen suget efter sommar, bilar o rock´n roll.... *NOT*
    Brolle = Ögon godis {#lang_emotions_tongue_out}
  • ullabella 84

hallojj!!!
    Tänkte höra om ni kunde hjälpa mig lite..... jag är ute efter en klänning med körsbär på... är det ngn som vet vart man kan köpa det i sverige...? Helst över nätet.... Har ju sett dom på flera markander... Men jag villha enNU!!!

• Zimlis
    ullabella 84 skrev 2010-03-03 09:04:17 följande:
    hallojj!!! Tänkte höra om ni kunde hjälpa mig lite..... jag är ute efter en klänning med körsbär på... är det ngn som vet vart man kan köpa det i sverige...? Helst över nätet.... Har ju sett dom på flera markander... Men jag villha enNU!!!
    Hittade denna budsidan som har auktioner som går ut inom kort

www.shoppaloss.se/50+tal+klänning
  • littlemisstrouble

Ja nu har solen värmt på i 2 dagar här nere så det ser lovande ut för våren. Inte än på ett tag för snövallarna är enormt höga men tar sig

Planering är a och o......
  • lillaemme
    hallojj!!! Tänkte höra om ni kunde hjälpa mig lite..... jag är ute efter en klänning med körsbär på... är det ngn som vet vart man kan köpa det i sverige...? Helst över nätet.... Har ju sett dom på flera markander... Men jag villha enNU!!!
    köpte en superfin klänning förra året på shock.. de va körsbär på den.googla..
    men skulle kunna tro att de e www.shock.se
    finns i göteborg en affär..
    080928 - kom världens bästa Linus
  • lillaemme
    http://www.shock.se/system/search/product.asp?id=138985

har dock ingen rosa..min va vit,röd å svart..men kanske finns fler färger om man kollar nogrannare..
    080928 - kom världens bästa Linus
  • annki72
    kolla på tradera där finns massor av snygga klänningar sök på 50 - 60 -tal
    Mamma till 4 söner och en dotter
  • Ullis69

Trodde våren började hälsa på jag... O så vaknar man till en dag med 21 minus, bläääääääää. Skulle ut o åka skoter på fm med 5åringen (1a turen i vinter o på alldeles för många år :-S) men det gick ju inte *grrr*.

Om du ändå helst vill beställa på nätet så kan du även kika utomlands, beställa från USA brukar i allmänhet bli billigare än från svenska butiker om butiken har vettiga fraktkostnader. Har samlat på mig en hel del länkar genom åren  borde finnas körsbärsklänningar på många av dem . Har faktiskt inte beställt kläder ännu, smink, leksaker o bilinredning har det blivit. Har ett par klänningar som står högt på önskelistan.
    Skulle beställa en Lucky 13-jacka förra året men "mitt" motiv var slut i USA, hittade det på Nitrohead så det blev svenskbeställt trots allt o ett antal hundringar dyrare...

ett par svenska länkar:
    www.daisydapper.com
    www.nitrohead.se/

Ett gäng amerikanska länkar:
    www.pinupgirlclothing.com
    www.retrorebels.com
    www.babygirlboutique.com
    http://unique-vintage.com/index.php
    www.daddyos.com
    www.howcool.com
    www.babygirlboutique.com
    http://8ballwebstore.com
    www.daddyzero.com
    www.bettiepageclothing.com
    http://sunsetstar.com

Jamen nu så... *spricker av sommar o V8.muller-längtan*
  • mamma83
    WolfTatto skrev 2010-02-22 19:51:39 följande:
    var faktiskt till Dalsland! min dotter skulle till värmland så min far mötte upp på Rasta i Brålanda så hoppa hon över te hans bil så åkte jag hem igen!
    jasså där en annan bor :P hoppas det gick bra!
  • ullabella 84

VÅR!!!!! Nu känns det verkligen som att våren är på väg =) Var i garaget igår å grejjade å startade upp v8:an.... SÅÅÅÅÅ Underbart!!! =)

Svar på tråden Raggare Del 12