• AlexandraK

Raggare Del 12

Här e den igen..

Raggare del 12

Ja det fanns ju en hel del av oss raggare här
    Tänk vad som kan dölja sej under nerkräkta kläder och påsiga ögon
    Välkommna gamla som nya!
    Du behöver inte äga en jänkare för att vara välkommen hit, bara intresset finns
    Här snackar vi, träffar, crusingar, bilar you name it!

Vi och våra bilar:

Zchimla - El Camino-69
    Annki72- Impala - 58
    lillaemme- Dodge-59, Dart -65, Dodge-66 och Rekord-61
    yossis - Impala - 63, cab lowrider
    Heliodora- Ford Edsel -59
    SandraEdin - Amazon -67
    Alexxia - Impala hgv -73, Buick Skylark -69
    Ullis69 - Buick LeSabre -66 cab
    RaggarJesa - Impala -61, Cheva -53
    Hemliga72an - ingen bil
    Bellan85 - Pontiac LeMans -65
    CircusLarsson- Dodge Charger-68
    Tésan - Plymouth valiant cab -75 (pilsner) och Opel rekord (olympia) -63
    Panictjej - IH Scout -75 och -77, Lincoln Cont cab -66
    Wonderchild2009 - Buick Skylark-66

Lite länkar:

Tésan va smart och gjorde en tråd: Våra "raggar" bilar
    www.familjeliv.se/Forum-5-272/m33635632.html

Raggare del 8 (finns även alla andra delar där länkade) :
    beta.familjeliv.se/Forum-5-272/m38715436-36.h...

Raggare del 9
    www.familjeliv.se/Forum-5-272/m41727885.html

Raggare del 10
    www.familjeliv.se/Forum-5-272/m44123741.html

Raggare del 11
    www.familjeliv.se/Forum-5-272/m48021171.html

Raggare (bilder)
    www.familjeliv.se/Forum-5-272/m44123728.html
  • Svar på tråden Raggare Del 12
  • mamma83

Här e jag!! Raggar brud från Dalsland numera insnöad o bosatt i vänersborg! hur e det med alla?? var e dom bara vägarna?

• WolfTatto

var faktiskt till Dalsland! min dotter skulle till värmland så min far mötte upp på Rasta i Brålanda så hoppa hon över te hans bil så åkte jag hem igen!

• Zimlis

Fantastiskt att det kommer ännu mer snö...

*delar ut trasor så ni kan torka upp den drypande ironin*

• Ullis69

Var o såg Brolle som Buddy Holly i går igen {#lang_emotions_heart} I Leksand denna gång, snäll som jag är ställde jag upp som sällskap åt vår 13-åring som fick biljetten av oss i julklapp. (Vilken uppoffring va, hehe) Hon HATADE verkligen oss för att vi såg den utan henne i våras Showen var lika suverän nu som då o jag blir så förundrad över att ensamblen ser ut att ha lika kul fortfarande. Lite kul att ha delat upplevelsen med dottern o även dela förtjusningen över Brolle, sicken karl

O det botade ju verkligen suget efter sommar, bilar o rock´n roll.... *NOT*

• Zimlis
    Ullis69 skrev 2010-03-01 09:54:08 följande:
    Var o såg Brolle som Buddy Holly i går igen  I Leksand denna gång, snäll som jag är ställde jag upp som sällskap åt vår 13-åring som fick biljetten av oss i julklapp. (Vilken uppoffring va, hehe) Hon HATADE verkligen oss för att vi såg den utan henne i våras Showen var lika suverän nu som då o jag blir så förundrad över att ensamblen ser ut att ha lika kul fortfarande. Lite kul att ha delat upplevelsen med dottern o även dela förtjusningen över Brolle, sicken karl O det botade ju verkligen suget efter sommar, bilar o rock´n roll.... *NOT*
    Jag ska se han den 13 Mars Fick biljetter av sambon i 30-årspresent *gissa vem som blev löjligt glad*
  • lillaemme

åå Brolle showen var kanon..såg den i göteborg nu i februari..

Kom på nu att de närmar sig marknaden i lidköping på nya arenan..lovade ju att återkomma med vilka band som skulle spela..så ja skriver de nu då..

ROCK N´ ROLLFEST I PARKEN!
    Roadmasters och Folketspark Lidköping
    bjuder den 27 mars in till fest i Parken!

Vi följer upp dagens stora powermeetmarknad med hela 3 band;
    Eva Eastwood, Yellowcats & The Moonstompers!

i lördags var vi ute och åkte buick i snön..de va en upplevelse..men lite sommarkänslor hade man trots minusgrader å snöfall..

080928 - kom världens bästa Linus
  • Ullis69
    Zimlis skrev 2010-03-01 10:40:20 följande:
    Jag ska se han den 13 Mars Fick biljetter av sambon i 30-årspresent *gissa vem som blev löjligt glad*
    Kan tro de
    (Dotter hoppade o skrek när hon fick biljetten i julklapp, har svårt att slå den klappen, skulle nog behöva va en häst e jag rädd)
    lillaemme skrev 2010-03-01 10:46:56 följande:
    åå Brolle showen var kanon..såg den i göteborg nu i februari.. Kom på nu att de närmar sig marknaden i lidköping på nya arenan..lovade ju att återkomma med vilka band som skulle spela..så ja skriver de nu då..ROCK N´ ROLLFEST I PARKEN!Roadmasters och Folketspark Lidköpingbjuder den 27 mars in till fest i Parken!Vi följer upp dagens stora powermeetmarknad med hela 3 band;Eva Eastwood, Yellowcats & The Moonstompers!i lördags var vi ute och åkte buick i snön..de va en upplevelse..men lite sommarkänslor hade man trots minusgrader å snöfall..
    Vill oxå åka Buick... Men en plogvall o en plog hindrar.... O som det ser ut nu så lär det dröja innan det går att backa ut :( Hade ju planen att använda den när vi skulle i väg på roligheter under vintern men sen kom SNÖN. Eastwood mfl spelar på winter-rock party i Säterdalen den 20e å det lär vi försöka komma ner på!
Svar på tråden Raggare Del 12