• AlexandraK

Raggare Del 12

Här e den igen..

Raggare del 12

Ja det fanns ju en hel del av oss raggare här
    Tänk vad som kan dölja sej under nerkräkta kläder och påsiga ögon
    Välkommna gamla som nya!
    Du behöver inte äga en jänkare för att vara välkommen hit, bara intresset finns
    Här snackar vi, träffar, crusingar, bilar you name it!

Vi och våra bilar:

Zchimla - El Camino-69
    Annki72- Impala - 58
    lillaemme- Dodge-59, Dart -65, Dodge-66 och Rekord-61
    yossis - Impala - 63, cab lowrider
    Heliodora- Ford Edsel -59
    SandraEdin - Amazon -67
    Alexxia - Impala hgv -73, Buick Skylark -69
    Ullis69 - Buick LeSabre -66 cab
    RaggarJesa - Impala -61, Cheva -53
    Hemliga72an - ingen bil
    Bellan85 - Pontiac LeMans -65
    CircusLarsson- Dodge Charger-68
    Tésan - Plymouth valiant cab -75 (pilsner) och Opel rekord (olympia) -63
    Panictjej - IH Scout -75 och -77, Lincoln Cont cab -66
    Wonderchild2009 - Buick Skylark-66

Lite länkar:

Tésan va smart och gjorde en tråd: Våra "raggar" bilar
    www.familjeliv.se/Forum-5-272/m33635632.html

Raggare del 8 (finns även alla andra delar där länkade) :
    beta.familjeliv.se/Forum-5-272/m38715436-36.h...

Raggare del 9
    www.familjeliv.se/Forum-5-272/m41727885.html

Raggare del 10
    www.familjeliv.se/Forum-5-272/m44123741.html

Raggare del 11
    www.familjeliv.se/Forum-5-272/m48021171.html

Raggare (bilder)
    www.familjeliv.se/Forum-5-272/m44123728.html
  • Svar på tråden Raggare Del 12
  • Zimlis
    pinkdoll skrev 2011-05-30 17:57:45 följande:

får man haka på eller? :)

Den här tråden var ju galet bra , länge leve raggar kulturen :)

Welcome
    yossis skrev 2011-05-31 20:31:55 följande:
    Igår när jag dubbel kollade med mina föräldrar så dom hade tagit semester v. 27 så vi hade barn/hus/djur vakt. Så säger min kära mor att dom trodde det var v.28 så nu står vi utan barn/hus/djur vakt =( så nu får vi se om det blir något Power för mig övht *suck*

Jag som sett fram emot att få använda alla mina fina klänningar & kjolar jag sytt nu under våren. Mina föräldrar kunde hämta dottern på fredag eftermiddag så jag skulle kunna ta tåget ner & om jag bokar nu så kostar en biljett knappt 50 kr.
    Ahh typiskt. Hoppas det löser sej ändå
    Charm är att få svaret ja utan att ha ställt någon bestämd fråga.
  • WolfTatto
    bastardized skrev 2011-05-29 15:32:36 följande:
    Har beställt en uppsättning mexxar filtar att dra över den nysydda inredningen dessutom då jag på senare år har börjat känna avsmak för hela "shine"grejen.
    Håller me dej, huvudsaken e inte att ha snyggast huvudsaken e att ha roligt! sen om nån vill putsa och ha sej är det absolut helt okej, var och en gör som Han/Hon vill, jag tuffar runt i min orenoverade Galaxie å trivs fint med det, trots taskig lack
  • WolfTatto
    AlexandraK skrev 2011-05-24 22:53:42 följande:

Vad åker/ kör du?

Jag kör omkring i en orenoverad Galaxie 64 2 drht, imorrn till skånes fagerhult, ska visst va nån typ fika träff där vid 73an
  • bastardized
    WolfTatto skrev 2011-06-02 08:53:22 följande:
    Håller me dej, huvudsaken e inte att ha snyggast huvudsaken e att ha roligt! sen om nån vill putsa och ha sej är det absolut helt okej, var och en gör som Han/Hon vill, jag tuffar runt i min orenoverade Galaxie å trivs fint med det, trots taskig lack
    Instämmer! jag har oftast haft puts-bilar innan då jag uppskattar att göra renoveringar men idag är det allt för vanligt med glänsande lacker och show-krom så en fin bil blir inget annat än en bil i mängden.
    Jag tycker om att se slitage och tidigare ägares avtryck i plåt och lack och precis som du så uppskattar jag en kväll med vänner i bilen som inte behöver sitta och tänka sig för hela tiden för att inte göra skada.

Påtal om Galaxie-64, har du sett denna ?

">

• WolfTatto
    bastardized skrev 2011-06-02 09:32:40 följande:
    Instämmer! jag har oftast haft puts-bilar innan då jag uppskattar att göra renoveringar men idag är det allt för vanligt med glänsande lacker och show-krom så en fin bil blir inget annat än en bil i mängden.
    Jag tycker om att se slitage och tidigare ägares avtryck i plåt och lack och precis som du så uppskattar jag en kväll med vänner i bilen som inte behöver sitta och tänka sig för hela tiden för att inte göra skada.

Påtal om Galaxie-64, har du sett denna ?

">

" target="_blank">

mmmm den har jag sett, skithäftigt! man blir nästan till sej i trasorna eller hur!
    Vad e det för cadillac du har?
  • yossis

Blev en vända till Falun för lite crusing i torsdags, en hel del bilar men inte så mycket folk ute. Nu laddar jag inför nästa helg då det är Rocke n' Roll på en liten festplats i en by utanför stan, så det är på med dansskorna och rockabilly klänningen.

• Zimlis
    littlemisstrouble skrev 2011-06-02 20:48:52 följande:
    Igår var vi i huskvarna parken för onsdags träff. Fint väder och mycket fina bilar
    Vi va där på premiären tror det va det Iaf så va det när mustangerna hade sin träff då
    Charm är att få svaret ja utan att ha ställt någon bestämd fråga.
  • yossis

Håller alla på att ladda inför Power Big Meet ?
    Det gör då iaf vi, massa som ska fixas (som vanligt i sista stund) och husvagnen ska hämtas & packas. Min underbart snälla pappa har tagit en extra semester dag för att hämt dottern redan på torsdag eftermiddag så jag kan ta tåget ner till Västerås på torsdag kväll <3

Håller på att sy om en klänning jag köpte förra året som jag inte trivits i men har kommit på vad felet va och nu ska den bara anpassas lite så är den "jag"

Svar på tråden Raggare Del 12