• AlexandraK

Raggare Del 12

Här e den igen..

Raggare del 12

Ja det fanns ju en hel del av oss raggare här
    Tänk vad som kan dölja sej under nerkräkta kläder och påsiga ögon
    Välkommna gamla som nya!
    Du behöver inte äga en jänkare för att vara välkommen hit, bara intresset finns
    Här snackar vi, träffar, crusingar, bilar you name it!

Vi och våra bilar:

Zchimla - El Camino-69
    Annki72- Impala - 58
    lillaemme- Dodge-59, Dart -65, Dodge-66 och Rekord-61
    yossis - Impala - 63, cab lowrider
    Heliodora- Ford Edsel -59
    SandraEdin - Amazon -67
    Alexxia - Impala hgv -73, Buick Skylark -69
    Ullis69 - Buick LeSabre -66 cab
    RaggarJesa - Impala -61, Cheva -53
    Hemliga72an - ingen bil
    Bellan85 - Pontiac LeMans -65
    CircusLarsson- Dodge Charger-68
    Tésan - Plymouth valiant cab -75 (pilsner) och Opel rekord (olympia) -63
    Panictjej - IH Scout -75 och -77, Lincoln Cont cab -66
    Wonderchild2009 - Buick Skylark-66

Lite länkar:

Tésan va smart och gjorde en tråd: Våra "raggar" bilar
    www.familjeliv.se/Forum-5-272/m33635632.html

Raggare del 8 (finns även alla andra delar där länkade) :
    beta.familjeliv.se/Forum-5-272/m38715436-36.h...

Raggare del 9
    www.familjeliv.se/Forum-5-272/m41727885.html

Raggare del 10
    www.familjeliv.se/Forum-5-272/m44123741.html

Raggare del 11
    www.familjeliv.se/Forum-5-272/m48021171.html

Raggare (bilder)
    www.familjeliv.se/Forum-5-272/m44123728.html
  • Svar på tråden Raggare Del 12
  • lillaemme
    kärring jävel skrev 2010-09-17 22:48:45 följande:

Länge sedan jag skrev något nu. :)

Har en fundering faktiskt, är det trollhättan nästa helg? Brukar inte höst crusingen vara sista helgen i september?

Någon som vet?

De e lite delade meningar om de..de e ju inget lixom arrangerat, de e en stjärna som annonsera om de en gång å ingen vet vem de e.. Men iår har de inte vart nåra annonser..En kompis menade på att hon hade hört från säkra källor att de inte e ngt! Men ja har inte en aning..Isåfall e de 3e året som de e nåt..
    Men däremot så e de EV fest i parken i slutet på oktober..
    080928 - kom världens bästa Linus 100610- Kom världens bästa Rasmus
  • kärring jävel
    lillaemme skrev 2010-09-20 11:09:48 följande:
    De e lite delade meningar om de..de e ju inget lixom arrangerat, de e en stjärna som annonsera om de en gång å ingen vet vem de e.. Men iår har de inte vart nåra annonser..En kompis menade på att hon hade hört från säkra källor att de inte e ngt! Men ja har inte en aning..Isåfall e de 3e året som de e nåt..
    Men däremot så e de EV fest i parken i slutet på oktober..

Nää förra året var det för tredje gången ;)

Vi var inte där första året, men andra och tredje året har vi varit uppe :)
    När det var andra året så läste vi det i bilsport classic att det skulle vara för andra året i rad, så vi åkte upp då och sen då förra hösten var vi där igen :)

• WolfTatto

dags att ställa in bilen strax men visst är man lite mesig, man borde köra året runt! eller hur?

• yossis
    WolfTatto skrev 2010-09-28 04:27:48 följande:
    dags att ställa in bilen strax men visst är man lite mesig, man borde köra året runt! eller hur?
    Vi har åkt nån liten vända i caben under vintern, ett år var vi på vinter crusing i Avesta. I år blir det ingen vinter körning, caben har åkt på vinterförvaring så HGV:n får plats i garaget så nu väntar vi med spänning på att dom ska ringa & säga att vi kan hämta HGV:n.
    Hon borde dyka upp denna vecka eller nästa men det är ju tyvärr osäkert men hoppas måste man ju få göra, ska bli grymt spännande och se skicket på henne.

Denna vecka flyger ett gäng från lowrider klubben till USA för årets Super Show i Vegas, nån gång ska vi åka över för att gå på denna gigantiska utställning.
  • yossis

Ikväll smäller det, vi ska hämta HGV:n, fick sms igår att hon kommit Skrattande så i dag är det hjulafton här hemma.

• Zimlis
    WolfTatto skrev 2010-09-28 04:27:48 följande:
    Mesig och mesig, många gånger är man ju lite rädd om bilen med och vill inte att den ska bli ihjälsaltad (alla har ju inte möjlighet att tvätta av bilen när man varit ute på idiotsaltade vägar)
    Sen skulle nog vår bil inte bete sej så värst imponerande på vintervägar, såvida det inte är torra snöfria vintervägar
    Charm är att få svaret ja utan att ha ställt någon bestämd fråga.
  • lillaemme
    kärring jävel skrev 2010-09-20 17:07:30 följande:

Nää förra året var det för tredje gången ;)

Vi var inte där första året, men andra och tredje året har vi varit uppe :)
    När det var andra året så läste vi det i bilsport classic att det skulle vara för andra året i rad, så vi åkte upp då och sen då förra hösten var vi där igen :)

jasså..de va ju skumt att du säger att de blir fjärde året för ja e ju från thn..de måste typ vart 2 bilar första året som kalla de för höstcruising då!

Men hur som helst, vi sket i de iår..för dåligt väder..hörde de inte va nåt större drag heller..
    080928 - kom världens bästa Linus 100610- Kom världens bästa Rasmus
  • RubyBaby

Tjohoo, är ny på det här stället och lyckades ramla över den här tråden direkt. Börjar gilla det här stället=)

• yossis
    RubyBaby skrev 2010-09-30 00:26:54 följande:
    Tjohoo, är ny på det här stället och lyckades ramla över den här tråden direkt. Börjar gilla det här stället=)
    Välkomen till oss, här snackar vi allt & lite till =)

Har du/ni någon bil ?
  • RubyBaby
    yossis skrev 2010-09-30 14:06:14 följande:
    Välkomen till oss, här snackar vi allt & lite till =)

Har du/ni någon bil ?
    Tackar, tackar=)

Nej jag har tyvärr inte det eftersom jag inte jobbat så mycket sen jag fick barn. Och nu pluggar jag så jag får väl se när jag har råd till det... En Olds eller Buick i sent 40-tidigt 50-tal är ju drömmen=)
    I värsta fall får jag väl skaffa en karl med snygg bil ;)

Har du nån?
Svar på tråden Raggare Del 12