• jmmm

Campingtråden längtar efter våren !

Hej alla campare!

Jaha, nu har vi nytt år och en ny säsong börjar närma sig för oss som inte vintercampar!

Några här inne har ju lyckan att gå i väntans tider o vi hopaps att ni meddelar oss andra när lyckan är total. Så vi har en chans att bli lite avis  
    Ja givetvis skall ju ni som plötsligt blir med vagn elelr bil oxså berätta, här inen glädjs vi med vaandra o följs åt i väntan (under vintersäsongen) på säsongen 2010

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m48056792.html
    (vår gamla tråd)

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45543049.html
    (vår förr förra tråd)

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45543049.html...://www.familjeliv.se/Forum-11-240/m43295786.html
    (bildtråd)

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45543049.html...://www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46019220.html
    (camparnas hemma campingar)

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45747788.html
    (vilka är vi tråden)

ja jag testar så här så länge o hoppas att ni alla hittar hit o att länkarna funkar.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-14 21:31
    Jag har inte problem med stavningen, bara problem med snabba fingrar på tangentbordet Sorry hoppas ni fattar ändå!
  • Svar på tråden Campingtråden längtar efter våren !
  • Mikah

Tullipan! Om 720 är för stor är ju även Adria 763 UK det men annars får det plats minst 4 barn i barnkammaren om man bäddar ner soffan och då finns det både dubbel säng och u-grupp att bädda ner. Adria 663 pt har 7 sovplatser och är mindre och sedan finns ju 663 uk. Det finns nog samma planlösningar på andra märken men dessa kan ni ju kolla in. Alla finns begagnade också men då är 763 istället 743 uk. Ändrades i år. Även 663 uk har ändrat plats på toaletten till årets modell :).

• Wilowa
    Tullipan skrev 2012-10-19 00:24:36 följande:
    Tips på att sälja en husvagn höst/vinter?

Jag har lagt ut min på sälj, men hösten verkar inte vara den bästa tiden förutom för bluffsvaren man får.
    Jag har fått 9st sms svar med samma meningar, men med olika mailadresser att svara på.
    Köparen har letat i år efter just en sån vagn jag har, men tyvärr är denne nu utomlands, men för MINs skull kommer någon & hämtar vagnen, sen får jag mina pengar via payPal samma dag.
    Men jaaaaa...
    Tröttnat och svarar att ja, den är fortfarande till salu, men enbart vid kontakt betalning i äkta guld.
    Då får jag tillbaka ett standardsvar hur man hämtar husvagnen & hur pengarna fås via paypal. Då svarar jag igen. cash in gold, då blir det tyst..

Jag & min bror ska dela vagn nästa år igen, men vad ska vi välja?
    Den ska vara stor, vi är ibland 4 vuxna & 4 barn. Kollar på plan Hobby 650 & 720, öppen för förslag andra märken också. Hobby 650 tmed barnkammare vid ingången tilltalar mig mest, sen 720 med våningsäng i mitten - men gillar tanken på att få seperata avdelningar. Jag tycker 720 blir för stor.

Vi bor kanske 3-4 helger alla, men jag kan tänka mig köra ut makarna i förtältet dessa nätter.
    Om ni ska köpa nytt kan ni kolla in Hobbys nya premiumvagn 650 UKfe (tror jag det var)
  • jmmm

Årets sista husvagnstur är gjord Blev en natt på uppfarten i lördags då vi oljat köksinredningen i huset o sen blev det ullared för mig o mannen sö-må. En hel del grejjer är redan utplockade ur den, men än finns där att packa ner. trist men sant o sen ska hon stallas in..... om 4mån är det återigen dags, underbart!!

• Linda 468

Tömmer ni era vagnar under vintern? Jag låter allting vara kvar i vagnen. Städar ur den ordentligt både när jag ställer in den och när det är dags att använda den igen, men vi plockar in ut nåt.

• Majken

Jmmm: Förstår din känsla, vår lilla vagn gick i vinteride för 14 dgr sen - vemodigt och trist!!

Linda: Ja vi tömmer ur madrasser/sängkläder/handdukar och småmattor samt kläder och mat (torrvaror). Vi har den i en lada och och förvarar hellre sånt hemma i ett torrt/halvvarmt förråd.

En viss charm att få plocka tillbaka och piffa lite när den kommer hem till uppfarten på våren igen...

• Linda 468

Hmm, ja maten plockar jag ju ur också, den blir ju äcklig.
    Kanske är mina år som vintercampare som smittar av sig på vinterförvaringen. I år hade vi helt enkelt inte råd med vintercamping så nu står den hemma i carporten, men vi har grundvärme och då är det inget som far illa av det.

• Tullipan

Men åh vad jag är irriterad....

Husvagnsförsäljningen måste gå alldeles strålande på firman..
    Jag ringde & kollade lite om en vagn jag sett på annons på en firma, säljaren lät helt ointresserad.
    Verkligen jobbigt att sälja en husvagn eller tipsa om vilken av de de hade inne som kunde passa oss?
    Inte ett dyft försäljningsintresse där...dessutom är jag en sån som man lätt kan få över på dyrare tankar,  med lite bra försäjningsknep är jag en sån som tänkte köpa en knappnål & komma ut med halva affären...
    "ja, du får la komma in & kika på de som finns nån gång"

Mutter och åter mutter vad jag stör mig på såna försäljare. Likadant va det när jag va inne i två hallar nu för nån månads sen. Tre säljare sitter & fikar på ena stället, ingen reser sitt arsle och kommer & frågar nåt.
    På andra stället var de två stycken som iallfall inte såg ut att vara helt överhopade med jobb...
    Kanske jobbade de för mycke under mässan då de trodde de behövde vara fyra säljare på en person för att lyckas kränga nåt...

Jaja..fick iallafall ett bra inbytes cirka pris på min vagn, så tror vi kommer byta in den istället på firma eller inte.

• Wilowa

Tänk vad olika det kan vara, nu börjar vår säsong på allvar. Idag smygöppnade de nägra backar i Sälen...gissa om jag är sugen på att åka upp trots att vi i så fall inte kan åka upp förrän imorgon eftermiddag.

• Majken

Tullipan: Åhh vad jag känner igen det där!?!
    Har varit flera ggr på Östgöta camping och ALDRIG blivit bekräftad som potentiell kund? För två v sen så hade de premiär som ÅF för Solifer/Polar och glada i hågen åkte jag och maken dit för att kolla in en Polar 590 BK, som är min drömvagn för tillfället.

Det var lite jippo med gratis korv och tipspromenad osv... men inte en enda säljare visade oss något som helst intresse trots att vi cirkulerade runt samt satt länge i en sån vagn? Vi var nog där i 1,5 tim innan vi åkte hemåt och inte en endaste personal noterade oss - DÅLIGT!!!

• jmmm

Jo vi brukar tömma ut allt från vår vagn. Dynor o madrasser får små träkilar under för o få luftgenomströmning. i förvarar i en lada o vill minimera risken för möss osv så vi lägger även en del eneris i o runt vagnen o stoppar upp i alla öppningar till lunga o färskvatten osv.

Men framförallt så servar o fukttestar vi alltid vår vagn direkt vi tagit ut den o utan tömd vagn får man ingen riktigt ordentlig funktkontroll utförd (oftast).

Trist att ni är flera som upplevt säljarna som oengagerade De e ju superviktigt att visa kunden att man finns, komma o småprata lite o kolla om kunden vill ha hjälp eller fundera lite först. Just under jippon finns inte alltid den tiden för alla kunder tråkigt nog, men att säga hej o observera kunden brukar man ju hinna
    För mig var de superviktigt att kunden blev sedd o kände att den hade fått den hjälp/info som den sökte när jag var i branschen.

Svar på tråden Campingtråden längtar efter våren !