• Serendipity

30+ som fick första barnet 2006 *4*

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

Välkommen till 30+tråden för oss
    som fick vårt första barn år 2006!

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

En del av oss träffades redan 2005 då vi planerade första barnet och har sedan följts åt under graviditet, spädbarnstid, dagisinskolning, trots, syskonförsök mm.

Våra barn ska i år fylla hela fyra år. Här fortsätter vi att diskutera våra härliga ungar!

{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}

Våra systertrådar:

30+ med första barnet, spädbarn
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m48684240.html

30+ med första barnet, 1-3 år

30 + som planerar syskongraviditet
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m48715017.html

30+ som väntar / har fått syskon
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m49504578.html

30+ samlingstråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m49665926.html
  • Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*
  • Gladhannapanna

De somnade ungefär halv elva. Maken och jag sitter och tittar på "potatishandlaren" på svt arkiv. Hur mysigt som helst!!!

• kaz

Ghp: Härligt med glada barn Det var ett tag sedan ngn sov över här. Men sist deklarerades att de minsann skulle snacka hela natten

• malinkat

Ha ha ha, fästingkollen gav mig ett gott välbehövligt skratt  

Och fy - jag hatar fästingar, tack och lov har vi inga här i stan..... och att hitta en på sin bebis, fy... !

Vi har varit på semester i Sverige, superhärligt med perfekt väder och en massa umgänge; kompisar, familj, kusinträff, kunde inte varit bättre! Är tillbaka sen en vecka men det har varit lite hektiskt, Thorsten åkte till USA en vecka nästan direkt när vi kom tillbaka, han kommer hem imorrn. Jag och ungarna har haft mycket på schemat, det har varit jättevarmt, jag har inte hunnit hälften av det jag ville hinna ordna och så är jag och Elvira dunderförkylda. Och ja, så glömde jag att hon fick ont i magen och började kräkas i onsdags kväll. Och att  vårt vatten kommer att stängas av i början av augusti såvida inte ägaren vidtar vissa åtgärder....

Här har ungarna bara haft ledigt dryga 2 veckor, nu är det dagis och fritids, men så tar vi en dag här och där och är lediga när det passar. Sen några dagar till i slutet av månaden när vi får besök, innan skolan börjar. Men Alfred vill gärna till fritids, ialla fall de dagar som de har utflykt/program, vilket är i 3 dagar/vecka . 

Så nu ska jag uppdatera mig lite i tråden! 

• asap

Malin - Roligt att se dig, fullt upp hör jag! Blev hon sjuk av vattnet, alltså? Eller tolkade jag dig fel där?

• malinkat

asap, nej nej, inte av vattnet, bara allmänt för mycket sötsaker, hetta, förkylning, sena kvällar tror jag. Men jag måste erkänna att jag nu undrar vad det är i vattnet vi druckit de senaste 4 åren.....  det som ska åtgärdas har att göra med den apparatur som mäter förbruket - den skulle hat bytts ut och moderniserats 2009 (!), nu har vattenverket tröttnat, och de kan inte lita på det som avläses. Har försökt få tag på vår #%¤)!/("/¤& hyresvärd, men inget svar.

Skönt att vi ska flytta snart (men vatten behöver vi ju tills dess......)

Thorsten skulle ha landat 10.20 från London, ungarna uppklädda och vi skulle överraska honom med hämtning på flygplatsen. Men flyget från USA var försenat och han landar nu inte förrän 17.20.... Men men, hem kommer han ju! 

• asap

Malin - Vilken tur att det inte var så illa med vattnet som jag trodde. Hoppas ni slipper få det avstängt iaf, man är ju rätt så beroende av sitt vatten!

• kaz

Malin: Hoppas det löser sig med vattnet. Låter lite skumt

Är hemma och packar upp, tvättar och packat på nytt. Imorgon åker vi en vecka till la France. Blir så mycket grejer när man har bebis. Och så har vi bokat en resa till Mexiko i maj då makens systerdotter gifter sig. Känns väldigt spännande.

• kaz

Malin: Har ni kryat på er? Nej, jag har inte heller hunnit med mycket av det jag hade tänkt.

• malinkat

Kaz, jag hoppas också det löser sig..... vår granne som är jurist säger att de faktiskt inte får "ta oss som gisslan" och stänga av vattnet. Han skulle ta kontakterna, så jag tror det löser sig :) 

Förkylningar består, min torrhosta likaså.... men det går nog åt rätt håll. Har bara lite svårt att sova med snuvan och myggorna dessutom, det kostar ju på lite med.

Härligt med Frankrike och Mexico!! Skönt att komma ifrån lite och med Mexico blir det ju verkligen exotiskt och spännande ;)

• Drutten74

Hej! Här har vi varit lediga från dagis sedan 1 juni, och nu börjar jag få lite ångest över hur lite vi har hittat på. Men det bli kanske lättare nu när j äntligen har semester. Killarna klagar inte i alla fall, de gillar att vara hemma från dagis och saknar inte kompisarna. Nu är de hos farmor och farfar och ska sova över tillsammans m kusinen, sedan ska de till High chaparral imorgon. Anton är helt besatt av guld och diamanter och jag hoppas att guldvaskningen kommer gå bra utan att han ballar ur för att det inte är äkta guld... Så härligt att åka till Frankrike Kaz, och Mexico wow, det kommer att bli spännande! Vi är så lata och tyckte det var slitit att åka till Mallorca med två barn så vi har inga planer på att åka utomlands med tre än på ett tag...

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*