• Mackenzie Grace

USA tråden!

USA tråden, going strong!

Vi som hänger här är lika olika som landet vi bor i, eller bott i, och det funkar utmärkt. Nya trådmedlemmar är jättevälkomna, även om ni inte bor i USA. läs gärna om oss i presentationstrådarna som finns så att ni får er en uppfattning om vilka det är som hänger här.

Föregående trådar:

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m48150328.html

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m45913419.html

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m41370736.html

PRESENTATIONS TRÅDAR

Nr. 1
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m28583842.html

Nr. 2
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m31651078.html

Nr. 3
    www.familjeliv.se/Forum-5-175/m38416715.html

Nr. 4
    www.familjeliv.se/Forum-5-154/m41372386.html

Nr. 5
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m45736163.html
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-09 17:11
    Tråd för alla som är intresserade att flytta till USA;

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m34504074.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 05:38
    För oss som vill bli amerikansk medborgare;

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m53324942.html
  • Svar på tråden USA tråden!
  • yndra

Hej alla! Hoppas ni haft en bra jul!! En liten fraga, ni som fott barn har i USA, nar har ni "registrerat" barnet pa ambassaden eller ngt av konsulaten? Visst maste man dit personligen for att gora det? Har man en viss tidsgrans ? Och svenska passet, vad jag forstatt sa maste vi till Washington med den lilla eftersom hon aldrig haft svenskt pass innan plus att vi maste tillbaka dit for att hamta upp det. Skulle det ga att vanta med att fixa svenskt pass till det att vi aker till Sverige med henne forsta gangen?

• Elisabeth83

Vi har inte registrerat henne en.. skulle ha gjort det i somras när jag var hemma. Men så blev det inte! Får bli till sommaren istället.  Jag har för mig att det helt enkelt var enklast att göra allt sådant när man väl var i Sverige. Någonting säger mig också att man kunde skicka in uppgifter till skatteverket och att det sedan bara var att hämta ut när man kom till Sverige.. hmm.. jag kanske drömde.

Älskar mitt sötaste lilla Z!
  • Svea83

Jag registrerade sonen på konsulatet i ny och var tvungen att åka dit med honom (bor i Nj).

• Svea83

Passet vet jag inte. Min son har amerikanskt pass så har inte behövt fixa svenskt... Vill passa på att fråga ni som har barn i usa som flyger till Sverige då och då... Någon som flygt och använt dem spädbarns sängarna man kan beställa? Kan babyn verkligen sova eller kommer detta bli en extremt jobbig resa?? :) min son är 9 mån och ska åka hem och hälsa på snart för första ggn... Tips tack, är lite nervös :)

• yndra
    Svea83 skrev 2013-01-02 02:51:35 följande:
    Passet vet jag inte. Min son har amerikanskt pass så har inte behövt fixa svenskt... Vill passa på att fråga ni som har barn i usa som flyger till Sverige då och då... Någon som flygt och använt dem spädbarns sängarna man kan beställa? Kan babyn verkligen sova eller kommer detta bli en extremt jobbig resa?? :) min son är 9 mån och ska åka hem och hälsa på snart för första ggn... Tips tack, är lite nervös :)

Nar vi flog i juli sa hade jag en babycot eller vad de dar sangarna heter, min lilla var 3 manader da och det funkade jattebra, hon sov som en gris! Vet dock inte hur langt upp i aldrarna man anvander dem for det finns val en viktgrans. Jag ska flyga hem pa besok i slutet av Feb, min lilla ar 10 manader da och jag tror inte hon kommer vilja anvanda en sadan sang da. Jag kommer boka eget sate till henne den langa flygresan, anslutnings planen far hon sitta i mitt kna. Men langflyget kan det vara skont att ha henne i eget sate, iaf vid matning och sovning.

Jag flyger dock sjalv med henne och stora sonen, 7 ar, dessutom ar jag da gravid i 7e manaden sa jag raknar med en resa utan like! Overlever jag det klarar jag allt! Men bada ungarna har flygit mkt sa det ska nog ga...
  • Svea83
    yndra skrev 2013-01-02 03:57:33 följande:
    Nar vi flog i juli sa hade jag en babycot eller vad de dar sangarna heter, min lilla var 3 manader da och det funkade jattebra, hon sov som en gris! Vet dock inte hur langt upp i aldrarna man anvander dem for det finns val en viktgrans. Jag ska flyga hem pa besok i slutet av Feb, min lilla ar 10 manader da och jag tror inte hon kommer vilja anvanda en sadan sang da. Jag kommer boka eget sate till henne den langa flygresan, anslutnings planen far hon sitta i mitt kna. Men langflyget kan det vara skont att ha henne i eget sate, iaf vid matning och sovning.

Jag flyger dock sjalv med henne och stora sonen, 7 ar, dessutom ar jag da gravid i 7e manaden sa jag raknar med en resa utan like! Overlever jag det klarar jag allt! Men bada ungarna har flygit mkt sa det ska nog ga...

Oj! Då ska jag sluta klaga ;) på Lufthansa kan dem ligga i en baby cot tills dem är 13 kg så tänkte prova det. Hur tar du dig runt på flygplatsen med väskor och två barn?!
  • yndra
    Svea83 skrev 2013-01-02 05:51:03 följande:
    Oj! Då ska jag sluta klaga ;) på Lufthansa kan dem ligga i en baby cot tills dem är 13 kg så tänkte prova det. Hur tar du dig runt på flygplatsen med väskor och två barn?!

Vaskorna pa en sadan bagagevagn, lillan i sulky och 7 aringen mutas med choklad! Ser till att vara i good tid pa flygplatsen och mycket mycket talamod Sulkyn ar livraddaren vid mellanlandningarna!
  • Svea83
    yndra skrev 2013-01-02 07:07:05 följande:
    Vaskorna pa en sadan bagagevagn, lillan i sulky och 7 aringen mutas med choklad! Ser till att vara i good tid pa flygplatsen och mycket mycket talamod Sulkyn ar livraddaren vid mellanlandningarna!

Okej vad bra! Visste inte att man fick ta med sig sulky!
  • yndra
    Svea83 skrev 2013-01-02 11:36:11 följande:
    Okej vad bra! Visste inte att man fick ta med sig sulky!

Du checkar in den vid gaten och far tillbaka den direkt nar du kliver av! Det ar perfekt!