• snusfia

    Cambridgetråden nr 19 - Beach '10 Here we come!

    Välkommen till Cambridgetråden, nr 19 den här gången! INNAN DU FRÅGAR NÅT OM CK I TRÅDEN - VAR SNÄLL OCH KOLLA IGENOM TS, HÄR FINNS SVAR PÅ DE FLESTA VANLIGA FRÅGOR SOM RÖR CK! 
     

    Så har 19:e upplagan av CK-tråden kläckts! Här pratar vi om både det ena (CK) och det andra (allt annat). En del av oss har funnits med länge och är numera smala och snygga, en del har blivit smala - fått ett litet återfall i kaloriträsket - och är tillbaka i kampen, en del av oss är smalare och snygga och andra är än så länge bara snygga Kyss, men vi kämpar alla med vikten på ett eller annat sätt.

    För allmän info om CK, se nedanstående länkar:

    www.viktklubben.nu
    www.cambridgekuren.se

    Svaren på de vanligaste frågorna hittar du här:

    www.viktklubben.nu/viktklubben/faq.shtml

    Helt kort kan man säga att CK är en VeryLowCalorieDiet där man dricker 3 påsar om dagen + minst 3 liter vätska, och äter ingenting annat. Inte , och inte ett endaste litet gelé-! Däremot lightläsk, te och  i måttliga mängder funkar oftast. Man går då in i ketos, kroppens fettförbränningsfas, där man oftast tappar hungerkänslorna och känner sig pigg.

    Vad är ketos?
    Ketoner bildas när kroppen förbränner fett.
    Studier har visat att kroppen tar hjälp av ketonerna i förbränningen. Detta sparar muskelcellerna vid en viktminskning. Ketonerna ger dig dessutom ökad känsla av pigghet och dämpar hungerkänslorna. Detta upplever du efter ca 3 dygn. Ketosfas uppnås vid intag av max 450-500 kcal och max 50 g kolhydrater.

    Ketosen kan mätas med stickor som man köper på Apoteket. Stickorna heter ketodiastix eller ketodiabur och kostar runt hundralappen.

    CK kan beställas på nätet, eller köpas hos konsulent för ca 440:-/vecka. Se länkar ovan. Man går ner olika mycket, beroende på hur mycket man har att gå ner, men 1,5-4 kg/v är det vanliga. Fördelen med CK framför andra pulver är ffa att det är väldigt mycket godare, det är alla i tråden överens om.

    På standardkommentaren från oinvigda "Pulver funkar inte, du kommer att gå upp allt igen + lite till" svarar vi följande: "Det är vad man gör efter kuren som är avgörande för vikten. Återgår man till de gamla vanorna så går man självklart upp, skaffar man sig nya sunda vanor, och äter vettigt, i lagom mängd, så håller man sin nya vikt - det är inget magiskt med pulvret i sig"

    Oavsett hur lätta vissa dagar med CK är, ni vet de där dagarna när det känns som om man skulle kunna leva på CK i evighet, så kommer också svackorna. Dagar då mat- är stark och ibland vinner - eller dagar då man undrar om man har -ar på loftet som håller på med CK - då är tråden extra bra att luta sig mot!

    Välkomna! Glad

    ........och kom ihåg: CK-tråden - you can check out, but you can never leave!!Cool
  • Svar på tråden Cambridgetråden nr 19 - Beach '10 Here we come!
  • snusfia
      «•´`•.(`•. ¸(`•.¸ (`•.¸(`•.¸(`•.¸***¸. •´)¸.•´)¸.•´)¸. •´)¸.•´).•´`•»

    «•´¨*•.¸. *VI SOM DRICKER CAMBRIDGE*.¸¸.•*¨`•»


      «•´`•.(¸.•´(¸.•´ (¸.•´(¸.•´(¸.•***** •.¸)`•.¸)` •.¸)`•.¸)`•.¸).•´`•»


     


    Snusfia postar alla listor. (så ingen faller bort vid kopiering eller liknande) Det är inget krav att vara med på listan för att skriva i tråden. Men för att vara med på CK-listan måste du dock vara aktiv, 2 v utan uppdateringar så tas du bort för att hålla listan någorlunda aktuell. Om du vill vara med på listan, tas bort eller uppdatera, meddela snusfia i inbox eller gästbok, inte i tråden där det lätt kan missas.


    * = har framgångsbilder att bli inspirerad av. Säg till om du har bilder i galleriet så får du också en stjärna.


     


    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


    Alvin 2006: Start 27/11, 97,6 kg ¤ Resultat -8,8 kg ¤ Uppdaterat 2/1


        (Övrigt: 170 cm, vikt 88,8 kg, delmål 1 85 kg, målvikt 75 kg)


    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


    Bebislängtan82: Start 4/1, 88,1 kg ¤ Resultat -2,4 kg ¤ Uppdaterat 11/1


        (Övrigt: 162 cm, vikt 85,7 kg, delmål 80 kg, målvikt 65 kg)


    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


    eilenna78: Start 1/1, 114,2 kg ¤ Resultat -4 kg ¤ 5/1
    Övrigt: 173cm, vikt 110,2 kg, delmål 1 99 kg, målvikt 75 kg)


    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


    flowerLowa: Start 4/1, 102,5/BMI 36,3 kg ¤ Resultat -4,3 kg/BMI -1,8 ¤ Uppdaterat 11/1


        (Övrigt: 168 cm, vikt 98,2 kg/BMI 34,8, delmål 95 kg, målvikt 70 kg)


    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


    gnagartjejen: Start 6/11, 96,2 kg ¤ Resultat -9,0 kg ¤ Uppdaterat 3/12


        (Övrigt: 161 cm, vikt 87,2 kg, målvikt 59 kg)


    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


    Innerjoin: Start 4/1, 77 kg ¤ Resultat -3,7 kg ¤ Uppdaterat 11/1


        (Övrigt: 171 cm, vikt 73,3 kg)


    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


    Jenny Güzel: Start 1/1, 71,4 kg ¤ Resultat -1,7 kg ¤ Uppdaterat 4/1


        (Övrigt: 168 cm, vikt 69,7 kg, delmål 65 kg, målvikt 60 kg)


    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


    MiaLau: Start 12/1, 94,8 kg ¤ Resultat -0 kg ¤ Uppdaterat


        (Övrigt: vikt 94,8 kg)


    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


    Tessan1983: Start 4/1, 93 kg/BMI 31,8 ¤ Resultat -0,7 kg/BMI -0,2 ¤ Uppdaterat 12/1


        (Övrigt: 171 cm, vikt 92,7 kg/BMI 31,6, delmål 80 kg, målvikt 70-75 kg)


    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


     


    «•´¨*•.¸. *Färdig och på jämvikt*.¸¸.•*¨`•»


    Aima: Start 13/1, 83,3 kg ¤ Resultat -12,9 kg ¤ Uppdaterat 27/2


        (Övrigt: 179 cm, vikt 69,3 kg/BMI 21,5, delmål 75 kg, målvikt 68 kg)


    Jessicath: Start 30/3, 74,4 kg/BMI 28,1 ¤ Mål 20/6, 58,8 kg/BMI 22,5 ¤ Resultat -15,6 kg/BMI -5,6


    *Elma: Start 82,2 kg ¤ Resultat -21,1 kg


    InHeaven: Start 87,8 kg ¤ Resultat -26,5 kg ¤ 


        (Övrigt: 162 cm, vikt 61,3 kg, målvikt 62 kg)


    *Millis83: Start 3/1, 89.6 kg ¤ Resultat -20,7 kg 


        (Övrigt: 168 cm, vikt 68,9 kg, målvikt 65 kg)


    Mwik: Start 3/1, 105,6 kg/BMI 33,1 ¤ Resultat -25,4 kg 

        (Övrigt: 178 cm, vikt 80,2 kg, målvikt 81 kg)


    *Padme: Start 4/2, 110 kg/BMI 36,3 ¤ Resultat -38  kg


        (Övrigt: 174 cm, vikt 72,0 kg/BMI 24, delmål 75 kg, målvikt 70 kg)


    Sandraw76: Start 22/1, 77 kg ¤ Resultat -21 kg 

        (Övrigt: 164 cm, vikt 65 kg, målvikt 65 kg, ren kur)


    *snusfia: Start 131,5 kg/BMI 43,9 Resultat -61,5 kg/BMI -20,5 
        (Övrigt: 173 cm, vikt 70 kg/BMI 23,4, mål 70 kg)
    *Sunstar83: Start 29/9, 102,2 kg/BMI 37 ¤ Resultat -14,5 kg ¤ Uppdaterat 6/11

        (Övrigt: 164 cm, vikt 87,7 kg/BMI 32,6, totalt -38,0 cm, målvikt 70-75 kg)


    Susanne1981: Start 30/3, 79,6 kg/BMI 30 ¤ Resultat -18,6 kg


        (Övrigt: 163 cm, vikt 61 kg/BMI 23,2, målvikt 60-65 kg)


    this is me now: start 97 kg/BMI 34, resultat -27 kg/BMI 24


    Tilda05: Start 85,5 kg ¤ Resultat -17,5 kg

    *Underbara ungar: Start 72,2 kg ¤ Resultat -12,6 kg    


     


    «•´¨*•.¸. *vilande*.¸¸.•*¨`•»


     


    «•´¨*•.¸. *CK-spöken*.¸¸.•*¨`•»


    Peand och *Linda1976


    Like it or lump it!!!
  • Lindis41

    tack för den nya tråden
    e på dag 7 idag o jag tänker på mat mat mat

  • Bess

    Ja tack för nya tråden! Jag är också inne på dag 7, och nu i helgen har jag varit lite sugen på annat än mina shakes. Men jag har hållit mig
    Igår höll jag på att dööö då jag på ICA Maxi såg att dom hade erbjudande på sina supergoda fryspizzor...17 kr bara!!! Åhhh, en mozzarellapizza med tomat hade var underbart! Tänkte på den hela kvällen...men skönt att man övervann det hela

    Hur går det för er andra? Jag planerar att KANSKE äta nåt ägg nästa vecka.

  • Glass

    åh det finns en lista, den borde jag vara med på. Ska kolla hur man gör


    Jag kan stava, jag är bara väldigt slarvig...
  • Swimpy
    Iiiiiii... jag måste springa ut igen om nu pratar om mat.
    Jag drömde inatt att jag åt mat, pannbiffar och lax med alla möjliga såser och tillbehör. (konstig kombination jag vet! ) Sen drömde jag att eftersom jag redan ätit kunde jag äta en ostmacka till frukost... Mmmm... När jag vaknade kändes det fortfarande som att jag var sugen på den där ostmackan. {#lang_emotions_smile} Heltokigt juh! Men det gick över när jag åt min shake som tur var. Annars inga sug än, tack och lov.

    Bess,
    Jag ska köra rent så länge jag orkar. Jag inbillar mig att det blir lättare att stoppa något i munnen förutom shakerna när man en gång har gjort det, så jag ska spara på min första gång så länge det går.
  • Swimpy

    Om jag får gnälla lite så tycker jag inte om titeln på tråden:
    "Beach 2010 here we come"
    Låter som vi ska pina oss snygga till stranden. Jag vet inte vad det är som stör mig, men jag tycker det låter oseriöst. Jag ska gå ner för att få ett bättre liv och hälsa, inte för att se snygg ut och spänna mig på badstranden.

  • Glass
    Swimpy skrev 2010-01-17 11:25:34 följande:
    Om jag får gnälla lite så tycker jag inte om titeln på tråden:"Beach 2010 here we come"Låter som vi ska pina oss snygga till stranden. Jag vet inte vad det är som stör mig, men jag tycker det låter oseriöst. Jag ska gå ner för att få ett bättre liv och hälsa, inte för att se snygg ut och spänna mig på badstranden.
    Håller med dig.
    Jag kan stava, jag är bara väldigt slarvig...
  • Lindis41

    jag va på 30 års fest igår o det va mass agot jag ville bara därifrån så jag kunde åka hem o sova så jag skulle klara av detta!!jag e hungrih mest hela tiden o tänker på mat o vad jag ska äta e såå sugen på sallad. E på dga 7 idag o igår måste varit den värsta dagen för mig!!jag kör rent till onsdag sen kör jag komb ett par dar innan jag går över till GI

  • Glass

    Jag måste säga att det här går skitbra! Jag äter soppirna och någon form av protein varje dag, tex ett ägg eller några ostskivor eller små köttbitar.
    Jag är inte öerdrivet hungrig och jag tänker inte på mat.
    Jag var på tjejmiddag igår. Var inte ens sugen på godiset, ostbågarna, efterrätten och allt annat som var så gott. Jag åke en halv kycklingfilé och var alldeles nöjd med det.

    Det kanske innebär att det tar längre tid för mig att gå ner mina kilon, men jag mår riktigt bra så det gör inget


    Jag kan stava, jag är bara väldigt slarvig...
  • Glass

    Nu har jag mailat viktklubben och frågat varför de hävdar att man faller ur ketosen om man äter mer energi, det stämmer nämligen inte.


    Jag kan stava, jag är bara väldigt slarvig...
Svar på tråden Cambridgetråden nr 19 - Beach '10 Here we come!