• lolca

gravida i linköping?! :)

sannax02 skrev 2010-06-09 09:36:43 följande:
    Jaha, då var BF passerat men ingen bebis än :(  Vid minsta lilla förvärk tänker jag NU är det dags, nu sätter det igång, men icke!

Någon annan som har några känningar i förtid?
    Jag har förvärkar, men det känns inte som om det är på gång. Känner mig alldeles för pigg och är inte så himla trött på magen än. Men det där vet man ju aldrig. Jag har ju BF nästa vecka, vem vet sannax, vi kanske ses på BB?
  • lolca

I morgon är det beräknad födsel för mig.. Men det känns inte som om det är på gång. Har ställt in mig på att det blir av runt midsommar så jag inte blir tokig!

Min barnmorska föreslog hinnsvepning om jag vill det i nästa vecka, är det någon av er som har gjort det?

• lolca
    Emily02 skrev 2010-06-17 11:12:24 följande:
    Oh vad spännande det är nu när ni är flera som går och väntar på sluttampen!

Själv har jag precis slutat jobba denna veckan och ska nu börja min väntan här hemma. Det är tre veckor kvar men det känns bra med lite vila. Behöver det för blodtrycket är högt så jag får gå på kontroll varje vecka, äggvita fanns det inte sist jag kollade så det var skönt.
    Vad skönt! :) Inte roligt om man skulle få havandeskapsförgiftning så här i slutet.
  • lolca
    sannax02 skrev 2010-06-16 20:05:10 följande:
    Det låter ju bättre än vad min BM sa, tycker jag!  :)

Lolca, hinnsvepning var inte alls farligt tycker jag. Jag trodde att det var samma sak som håltagning på hinnorna (vilket tydligen gör rätt ont har jag hört) men det var det inte alls. Gjorde det i måndags och enligt min BM kunde det sätta igång förlossningen efter ett par dagar (dvs. idag) men fortfarande inga tecken på det...så vi får väl se :), kanske ses på förlossningen. Vi har fått tid för bedömning av igångsättning på måndag, så senast om en vecka ska bebben vara ute, vare sig den vill eller ej!

Lycka till alla som är på gång nu snart!
    Om du inte har fått än, och måste bli igångsatt så hoppas jag att allt går bra! Vi ser fram emot att höra om ditt lilla underverk!! Lycka till!
  • lolca

I tisdags kom lilla Alva till världen!
    Hon vägde hela 4640 g och var 53 cm.

Nu väntar ett helt nytt liv för mig och min man! Vi har längtat och nu äntligen är det här!

Hoppas att allt är bra med er andra, och välkommen till tråden Johanna! Kanske barnvagnspromenader i höst?!

• lolca
    idupur skrev 2010-06-30 12:19:14 följande:
    Grattis! Jätteroligt för er att det gick så bra. Vågar man hoppas på en förlossningsberättelse så småningom? Grattis igen! Nalle
    Så småningom kan det nog bli en sådan.
  • lolca

Hur har ni det i sommarvärmen?
    Jag har gillat vädret idag, lagom varmt och inte soligt hela tiden. Alva satt i princip fast vid mitt bröst i lördags när termometern visde över 30 grader!

Det vore roligt att träffa er med bebisar så småningom. Se vad det blev för sötnosar!
    Ni som inte har fött än vore också roligt att träffa!

• lolca
    Emily02 skrev 2010-07-12 21:49:23 följande:
    Nu har vår lilla flicka kommit till världen. Den 9/7 kom hon 50cm lång och 3270g.

Nog är det varmt alltid men det är skönt att inte behöva göra så mycket och då går det på något sätt lite lättare.
    Vi hänger också gärna med på fika framöver när vi landat lite, inväntar släkten från Dalarna och Närke till helgen.

Ha det bra alla ni!
    Grattis till alla som fått små underverk!
    Önskar nu att det ska bli lite svalare så att man kan vistas ute lite mer.. Det är lite för varmt för mig och lilla Alva just nu.
  • lolca
    Emily02 skrev 2010-07-25 15:45:23 följande:

Hej!

Ja det blev lite tyst när bebisarna började komma till världen. Jag förstår att ni går och längtar och vad skönt att ni alla mår så bra. Hoppas att det blir bättre med hjärtrytmen Zelinra.

Här går vi hemma och njuter av att dagarna bara passerar förbi på löpande band..är väl inne i den berömda amningsdimman eller något liknande :)

Jotack, den berömda amningsdimman befinner jag mig också i! De senaste dagarna har Alva varit väldigt gnällig, inte velat sova mer än 40 min åt gången, ätit varannan timme och varit på konstant dåligt humör. Tur att bebisar är söta och helt underbara så att man står ut! Men jag hoppas att det går över snart och att hon får tillbaka de längre sömnperioderna. Så att jag också får sova lite mer på dagarna.

Men, på tisdag blir hon 5 veckor. Tiden går fort!
  • lolca
    Emeliie89 skrev 2010-08-02 16:23:23 följande:
    Är beräknad om 11 dagar.. den 13e :) tänkte prata med bm om det på fredag när jag ska dit :D
    Min barnmorska frågade om jag ville ha hinnsvepning. Men det blev aldrig av eftersom bebben ville komma ut istället. Tror att det är upp till varje barnmorska, men du kanske får räkna med att du inte får det före du har gått 40 hela veckor.
Svar på tråden gravida i linköping?! :)